Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Specialioji pedagogika>Kai kurie mokytojų kompetencijos aspektai integruotai ugdyti specialiųjų poreikių mokinius
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Kai kurie mokytojų kompetencijos aspektai integruotai ugdyti specialiųjų poreikių mokinius

  
 
 
1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950515253545556575859606162636465666768697071727374757677787980
Aprašymas

Įvadas. Mokslinės literatūros magistro darbo tema analitinė apžvalga. Specialiųjų ugdymosi poreikių mokinių integracijos į bendrojo lavinimo mokyklas teisinė bazė. Specialiųjų ugdymo(-si) poreikių tenkinimas bendrojo ugdymo mokykloje. Bendradarbiavimas integruotai ugdant SUP mokinius. Specialiųjų ugdymosi poreikių mokinių ugdymo problemos. Tyrimo rezultatai ir aptarimas. Psichologinis mokytojų kompetencijos aspektas. Metodinis mokytojų kompetencijos aspektas. Praktinis mokytojų kompetencijos aspektas. Mokytojų bendradarbiavimo kompetencijos aspektas. Išvados. Pedagoginės rekomendacijos darbui su integruotai ugdomais SUP mokiniais. Santrauka. Summary. Priedas (1).

Ištrauka

Amžių sandūroje Lietuvos SUP turinčių mokinių ugdymo ir socialinės integracijos srityje vyksta tai, kas demokratinėse valstybėse iš esmės įvyko dar prieš tris keturis dešimtmečius, todėl Lietuvos SUP mokinių ugdyme dar vyrauja ryškios klinikinio – korekcinio negalės suvokimo apraiškos. Iki šių dienų tebesitęsia segregacijos tendencijos. Būtent dėl to Lietuvoje vykdomos švietimo reformos tikslas – švietimo sistemą pakelti į tokį lygį, kad kiekvienas žmogus turėtų galimybę susiformuoti žinių sistemą ir įgyti atitinkamą kompetenciją, kuri būtina norint susivokti nuolat kintančioje socialinėje sferoje. Šiandien specialusis ugdymas turėtų būti suprantamas kaip įprastinio ugdymo atmaina, o ne atskira ugdymo forma. Jis turėtų skatinti mokyklas lanksčiau prisitaikyti prie ugdymo įvairovės. Sutariama, kad mokymosi sunkumai yra normalus mokyklos gyvenimo dalykas. Kasdien vis aktualesnės tampa tokios švietimo tendencijos, kaip švietimo prieinamumas kiekvienam žmogui, visapusiškas asmenybių, pasižyminčių skirtingais pažintiniais interesais ir sugebėjimais, lavinimas, kūrybines galias skatinantis ugdymas.
Asmenų, turinčių psichinio ar fizinio vystymosi sutrikimų, socialinės adaptacijos, integracijos problema opi ir sudėtinga, aktuali teoriniu ir praktiniu požiūriu. Jungtinių Tautų Organizacijos duomenimis, pasaulyje yra 450 milijonų žmonių, turinčių psichinio ar fizinio vystymosi sutrikimų. Tai sudaro 1/10 mūsų planetos gyventojų dalį. Pasaulio Sveikatos apsaugos organizacija nurodo, kad pasaulyje tokie žmonės sudaro net 13 % Žemės gyventojų, t.y. gimsta 3 % sutrikusio intelekto ir 10 % vaikų pasižymi įvairiais kitais psichofizinės veiklos pakenkimais. Pasaulyje priskaičiuojama apie 200 milijonai vaikų, turinčių įvairių vystymosi negalių. Ne išimtis ir Lietuva. Todėl kiekvienai šaliai ypač aktualu yra šių vaikų paruošimas gyvenimui, socialinė adaptacija, integracija.
Galiojantys įstatymai reikalauja, kad kiekvienas neįgalus vaikas būtų ugdomas mažiausiai varžančioje aplinkoje ir ugdymo intervencija atitiktų individo poreikius, neribotų jo vystymosi galimybių. Pastaraisiais metais SUP mokiniai daugiausia yra ugdomi bendrojo lavinimo įstaigose. 1993m. Kultūros ir švietimo ministerijos kolegijos patvirtintame dokumente "Specialiosios pedagoginės pagalbos teikimo specialiųjų poreikių vaikams bendrojo ugdymo įstaigose tvarka" nurodoma, kad bendrojo ugdymo įstaigose gali būti ugdomi vaikai, turintys SUP.
Pedagoginė veikla įgauna naują krytį – mokytojas tampa ugdymo turinio formuotoju, ugdymo programų kūrėju. Tačiau pasirengimui šiam darbui daug reikšmės turi mokytojų nuostatos ir edukacinis požiūris į ugdymo individualizavimą, SUP mokinių integraciją į bendrojo ugdymo mokyklas.
Vystymosi ypatingumą ugdytojui svarbu išmanyti tiek, kiek jis turi įtakos vaiko ugdymuisi. Įvairių raidos ypatingumų, ne tik skirtumų, bet ir panašumų, išmanymas svarbus individualizuojant ugdymą. Siekiant ugdyti SUP mokinius normaliai besivystančiųjų bendraamžių grupėje, ypač svarbu, kad kiekvienas bendrojo lavinimo mokytojas turėtų reikalingų specialiosios pedagogikos žinių, padedančių suprasti ir kvalifikuotai tenkinti SUP. Situacija tenkinant SUP yra labai įvairi, o kartais ypatingai skiriasi įvairiuose regionuose. Vienoms mokykloms aktualiausia garantuoti SUP turintiems mokiniams minimalią logopedo ar specialiojo pedagogo pagalbą (jose nėra šių specialistų), kitoms aktualiausia pagalbos kokybės problema, SUP tenkinimo organizavimas (pvz.: dirbant su aukštesniųjų klasių moksleiviais).
Tačiau visais atvejais didžiausia atsakomybė už SUP tenkinimą BLVM tenka mokytojui. Mokytojų požiūris į šiuos mokinius yra labai įvairus.
Tyrimo objektas: Mokytojai, integruotai ugdantys SUP mokinius Vilkaviškio BUVM.
Tyrimo tikslas: Aptarti Vilkaviškio BUVM mokytojų kai kuriuos (psichologinį, metodinį, praktinį, bendradarbiavimo) kompetencijų aspektus, integruotai ugdant SUP mokinius.
Tyrimo uždaviniai:
2. Aptarti Vilkaviškio BUVM mokytojų, integruotai ugdančių SUP mokinius, šiuos kompetencijos aspektus:
1 Psichologinį.
2 Metodinį.
3 Praktinį .
4 Bendradarbiavimo.
3. Pateikti rekomendacijas nacionalinėms pedagoginėms studijoms - bakalauro, magistratūros ir kvalifikacijos kėlimo.
Tyrimo metodai: Stebėjimo metu taikytas empirinis – psichodiagnostinis darbo metodas, rinkti anketiniai duomenys, interviu su mokytojais. Organizaciniai darbo metodai: palyginimo, longitudinis, analizuoti mokytojų, integruotai ugdančių SUP mokinius, psichologiniai ypatumai, literatūros šaltinių, anketinių duomenų analizė. Statistinis duomenų sutvarkymas. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-12-17
DalykasSpecialiosios pedagogikos diplominis darbas
KategorijaPedagogika >  Specialioji pedagogika
TipasDiplominiai darbai
Apimtis76 puslapiai 
Literatūros šaltiniai51
Dydis1.01 MB
Autoriusrima
Viso autoriaus darbų9 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas6
Mokytojas/DėstytojasDr. Janina Kiušaitė
Švietimo institucijaLietuvos Edukologijos universitetas
FakultetasSocialinės komunikacijos institutas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Kai kurie mokytoju kompetencijos aspektai integruotai ugdyti specialiuju poreikiu mokinius [speros.lt].DOC
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Diplominiai darbai
  • 76 puslapiai 
  • Lietuvos Edukologijos universitetas / 6 Klasė/kursas
  • Dr. Janina Kiušaitė
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą