Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Specialioji pedagogika>8–10 klasių mokinių, turinčių specialiųjų ugdymo(si) poreikių, mokymosi motyvacijos ypatumai profesinio apsisprendimo aspektu
   
   
   
3
naudingas +3 / nenaudingas 0

8–10 klasių mokinių, turinčių specialiųjų ugdymo(si) poreikių, mokymosi motyvacijos ypatumai profesinio apsisprendimo aspektu

  
 
 
1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950515253
Aprašymas

Bakalauro darbo santrauka. Įvadas. 8-10 klasių specialiųjų ugdymo(si) poreikių mokinių mokymosi motyvacijos ypatumai pasirenkant profesiją. 8–10 klasių moksleivių, turinčių specialiųjų ugdymo(si) poreikių, bendra charakteristika. Motyvo ir motyvacijos samprata. Mokymosi motyvacijos formavimosi prielaidos. 8–10 klasių ugdytinių teigiamos mokymosi motyvacijos palaikymas. Profesijos apsisprendimą sąlygojantys veiksniai. Pagrindiniai pasirengimo karjerai principai. Mokinių rengimosi karjerai svarba. 8 – 10 klasių moksleivių, turinčių specialiųjų ugdymo(si) poreikių, mokymosi motyvacijos ypatumų tyrimas profesijos apsisprendimo aspektu. Tyrimo metodika. Tyrimo dalyviai. 8–10 klasių mokinių, turinčių specialiųjų ugdymo(si) poreikių, mokymosi motyvacija, profesijos apsisprendimas. Mokymosi motyvacijos vertinimas. Profesijos apsisprendimo aspektai. Išvados. Summary. Priedai (anketa).

Ištrauka

Nuolat kintančioje šio laikmečio visuomenėje ir mokykloje ieškoma vis naujų kelių švietimo reformoms, kurių tikslas – savarankiška, jau mokykloje save kūrybiškai išskleidžianti asmenybė, turinti mokymosi visą gyvenimą nuostatą. Gebėjimas ir motyvacija nuolatos mokytis turėtų būti pagrindinis kiekvieno jaunuolio siekis.
Kiekvienas žino, kas yra motyvacija, kad ji gali nulemti net tokias kraštutines būsenas, kaip begalinis nuobodulys arba godus domėjimasis. Motyvacija perkelia mus iš nuobodulio į susidomėjimą. Ji suteikia mums energijos. Veržlumas ir kryptingumas yra motyvacijos sąvokos centre (Gage, Berliner, 1994).
Mokymosi motyvacija yra svarbus faktorius, nulemiantis mokinio mokymosi sėkmę. Potencialiai kiekvienas mokinys yra motyvuota asmenybė, veikiama vidinių ir išorinių motyvų. Bet dabartinis mokinys, atsidūręs sudėtingame kintančios visuomenės laikmetyje, patiria aukštų reikalavimų spaudimą ir tuo pačiu atsiduria nepalankioje aplinkoje.
Pastarųjų metų tyrimai rodo, kad nemažos dalies mokinių mokymosi motyvacija silpnėja, dėl įvairiausių socialinių, psichologinių priežasčių jie pradeda praleidinėti pamokas, nelankyti mokyklos, ir pagaliau visai "iškrenta" iš švietimo sistemos. Ir tuo, be abejo, gerokai apsunkina savo tolesnį gyvenimą, kuriam šiuolaikinis pasaulis meta žinių ir mokymosi visą gyvenimą iššūkius (Barkauskaitė, 2003). Vis dažniau kalbama apie vieną aktualiausių mokyklos problemų - mokinių mokymosi motyvacijos silpnėjimą, pasireiškiantį nenoru mokytis, blogu lankomumu, domėjimosi stoka, užduočių neatlikimu ar visišku pasitraukimu iš mokyklos. Ši Lietuvoje, kaip ir visame pasaulyje, paplitusi problema nėra nauja, bet pradėjus įgyvendinti privalomojo pagrindinio mokymo iki tam tikro amžiaus politiką, ji tampa aktuali, nes nemaža dalis mokinių, neturinčių mokymosi motyvacijos, nenori įgyti pagrindinio išsilavinimo, taip papildydami nekvalifikuotos darbo jėgos, bedarbių ar net nusikaltėlių gretas. Todėl svarbų vaidmenį ima vaidinti ir profesinis orientavimas.
Kiekvienos veiklos pradžia, vyksmas ir sėkmė ar nesėkmė priklauso nuo motyvo, todėl labai svarbu tirti mokymosi motyvaciją. Mokinių poreikiai ir siekiai - jų veiklos motyvacijos šaltinis. Vaikai paprastai pasirenka veiklą, atitinkančią jų interesus, vertybes, nuostatas. Jų elgesiui įtakos turi siekiai ir polinkiai, todėl turime tirti moksleivių polinkius bei jų poreikius, ir veiklos motyvus. Svarbu tirti kaip VIII–X klasių mokinių, turinčių specialiųjų ugdymo(si) poreikių, motyvacija veikia elgesį ir išmokimą, kas daro poveikį motyvacijai ir kokią įtaką ji turi profesijos pasirinkimui.
Problema ir jos aktualumas. Silpnėjančios mokymosi motyvacijos ir specialiųjų ugdymo(si) poreikių mokinių neigiamo požiūrio į mokymąsi problema nuolatinės kaitos sąlygomis ir nenutrūkstamo mokymosi visą gyvenimą kontekste bei jos įveikimo būdai pasirenkant profesiją.
Darbo tikslas – atskleisti mokinių, turinčių specialiųjų ugdymo(si) poreikių, mokymosi motyvaciją ir jos įtaką planuojant karjerą.
Tyrimo objektas – VIII–X klasių specialiųjų ugdymo(si) poreikių mokinių mokymosi motyvacija ir požiūris į profesijos pasirinkimą.
Hipotezė remiasi prielaida, kad šiuo metu bendrojo lavinimo mokyklose organizuojamos ugdymo profesinei karjerai veiklos nepakanka, kad dauguma bendrojo lavinimo mokyklas baigiančių specialiųjų ugdymo(si) poreikių turinčių mokinių išmoktų sąmoningai pasirinkti profesiją.
Tyrimo tikslas – įvertinti VIII–X klasių specialiųjų ugdymo(si) poreikių mokinių mokymosi motyvacijos ypatumus profesijos apsisprendimo aspektu.
Uždaviniai:
1. Pristatyti mokinių, turinčių specialiųjų ugdymo(si) poreikių, bendrą charakteristiką.
2. Apibrėžti motyvaciją, jos formavimo(si) prielaidas ir palaikymą.
3. Išskirti profesijos apsisprendimą sąlygojančius veiksmus, ir rengimosi karjerai svarbą.
4. Atlikti VIII-X klasių mokinių, turinčių specialiųjų ugdymo(si) poreikių, mokymosi motyvacijos ir profesinio apsisprendimo tyrimo analizę.
Tyrimo metodai – mokslinės edukologinės literatūros analizė, dokumentų anlizė, anketinė apklausa, kiekybinė tyrimo duomenų analizė.
Tyrimo dalyviai – VIII–X klasių mokiniai turintys specialiųjų ugdymo(si) poreikių. Tyrime dalyvavo 100 respondentų. Tyrimas atliktas Panevėžio miesto pagrindinėse ir vidurinėse mokyklose, kurios nariai yra tyrimo dalyviai. Tyrimas buvo atliktas nuo 2008-01-15 iki 2008-02-21.
Bakalauro darbo struktūra.
Šį bakalauro darbą sudaro: santrauka lietuvių kalba, įvadas, skyriai, išvados, naudotos literatūros sąrašas (45 šaltiniai), santrauka anglų kalba, priedai. Tyrimo duomenis iliustruoja 4 lentelės, 13 paveikslų. Prieduose pateikiama uždaro tipo anketa. Darbo apimtis – 46 lapai. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-06-03
DalykasSpecialiosios pedagogikos diplominis darbas
KategorijaPedagogika >  Specialioji pedagogika
TipasDiplominiai darbai
Apimtis46 puslapiai 
Literatūros šaltiniai45 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis151.02 KB
Autoriusruta
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2008 m
Klasė/kursas5
Mokytojas/DėstytojasLekt. Egidijus Elijošius
Švietimo institucijaŠiaulių Universitetas
FakultetasSocialinės gerovės ir negalės studijų fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word priedas anketa [speros.lt].doc
Microsoft Word lentele [speros.lt].doc
Microsoft Word 8 10 klasiu mokiniu turinciu specialiuju ugdymo(si) poreikiu mokymosi motyvacijos ypatumai profesinio apsisprendimo aspektu [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Diplominiai darbai
  • 46 puslapiai 
  • Šiaulių Universitetas / 5 Klasė/kursas
  • Lekt. Egidijus Elijošius
  • 2008 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+3
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą