Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Specialioji pedagogika>Neįgaliųjų profesinis orientavimas
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Neįgaliųjų profesinis orientavimas

  
 
 
12345678910111213141516171819202122232425262728
Aprašymas

Įvadas. Profesinio orientavimo aspektai. Profesinio orientavimo samprata. Profesinio orientavimo raida Lietuvoje. Lyčių lygybė darbo rinkoje. Neįgaliųjų asmenų diskriminacija darbo rinkoje. Neįgaliųjų užimtumas. Neįgaliųjų asmenų profesinis rengimas Lietuvoje. Veiksniai įtakojantys profesijų pasirinkimą. Pedagogų nuomonė apie mokinių profesinį orientavimą. Tyrimo metodika. Tyrimo dalyviai. Profesinio orientavimo veiksniai ir būdai. Profesijų pasirinkimo galimybės, dažnumas. Profesijų tinkamumas pagal mokinių galimybes. Profesijų pasirinkimas, įsidarbinimo galimybės lyčių aspektu. Išvados. Išnašos.

Ištrauka

Temos aktualumas. Pasiruošimas sąmoningam profesijos pasirinkimui – neatskiriama visapusiškos asmenybės vystimosi dalis. Tinkamas profesijos apsisprendimas priklauso nuo gero savęs pažinimo, gero pasirenkamos profesijos ypatumų žinojimo bei mokėjimo teisingai šiuos du žinojimus derinti.
Neįgalieji yra viena visuomenės mažumų, kuriems reikia aplinkinių pagalbos, kad jie įsilietų į visuomeninį gyvenimą, jame galėtų dalyvauti, visapusiškai vystytis kaip pilnaverčiai asmenys. Dar iki nepriklausomybės atkūrimo, ši žmonių grupelė turėjo mažai pasisakymų visuomenėje. Tai galbūt lėmė neigiamas požiūris į tokius žmones, į jų negalę, elgesį, intelekto sutrikimus, manymas, kad tokie asmenys visiškai netinkami darbo rinkoje. Dabar, kuomet įstatymai remia neįgaliuosius, teikia galimybes profesijos pasirinkimui ir jos įgyjimui, problema pamažu mažėja. Mokykloje ypač reikalingas profesinis konsultavimas ir orientavimas mokyklinio amžiaus jaunimui, norima juos įjungti į pilnavertį gyvenimą. Mokinių profesinis orientavimas, rengimas, informavimas labai svarbūs švietimo ir ugdymo sistemai, taip pat ir darbo rinkai. Taip siekiama, kad pagerėtų padėtis, mažėtų nedarbas. (Baranauskienė, Ruškus 2004)
Iš tiesų tema aktuali, nes žmonės su negale sunkiai prisitaiko visuomeniniame gyvenime, darbo rinkoje. Darbo vietų mažėja, pragyvenimas sunkėja. Tai dvigubi sunkumai žmogui su negale. Ne visi gali pasirinkti profesiją, kuri jam padėtų visapusiškai atsiskleisti. Tam vėl gi turi įtakos pačių žmonių savęs vertinimas, profesinis rengimas, informavimas. Taigi, svarbu, kad žmonės su negale būtų kuo daugiau išklausyti, kad būtų atsižvelgiama į jų galimybes, poreikius. Reikia teikti daug informacijos apie profesinį rengimą, orientavimą , kelti motyvaciją profesijos pasirinkimui švietimo ir ugdymo įstaigose, beje tai ir yra būtina daryti, atsižvelgiant į tai ar jie sugebės tą profesiją įgyti ir toliau kurti savo ateitį.
Profesinio orientavimo strategijoje rašoma, kad jos pagrindinis tikslas –" sukurti aplinką profesinio orientavimo sistemai bei paslaugų plėtotei Lietuvoje atsižvelgiant į šalies ekonominės bei socialinės raidos perspektyvas ir individualius kiekvieno visuomenės nario poreikius" . Profesinio orientavimo paslaugos pripažįstamos kaip svarbiausias mokymosi visą gyvenimą strategijos elementas. Europos Komisijos politika mokymosi visą gyvenimą srityje iškelia profesinio orientavimo poreikį siekiant, kad lygios galimybės būtų prieinamos visiems asmenims, ypač tiems, kuriems gresia socialinė atskirtis. Didėjant profesinio orientavimo svarbai ir aktualumui: profesinis orientavimas tampa tęstiniu, daugiamačiu procesu, kuris prasideda mokyklose, tęsiasi pereinamuoju į suaugusiųjų gyvenimą ar jų darbo veiklą laikotarpiu ir yra pasiekiamas per visą suaugusiųjų gyvenimą; vis didesnės svarbos įgyja individas kaip aktyvus orientavimo proceso dalyvis, o ne pasyvus gavėjas. Manoma, kad profesinio orientavimo paslaugos turi padėti žmonėms patiems kurti savo profesinę karjerą; Nėra vientisos profesinio orientavimo sistemos ir vykdančios institucijos, kuri planuotų ir koordinuotų visų su profesinio orientavimo ir informavimo paslaugomis susijusių institucijų veiklą".
Pasirengimas profesinei vyksta mokymosi mokykloje laikotarpiu, todėl mokyklai tenka ypatingas vaidmuo - padėti suderinti moksleivio siekius ir galimybes bei juos pritaikyti prie nuolat besikeičiančios visuomenės socialinių ir ekonominių poreikių. Mokykloje moksleiviams reikia padėti kuo geriau pažinti save, išsiaiškinti, ką jie mėgsta, ko jie nori, kam turi pašaukimą. Mokykloje moksleiviai turi rasti poreikius ir galimybes atitinkančią veiklą ir ugdyti savo kūrybines galias. Šiandien ypač svarbu išmokyti jauną žmogų savarankiškai bei kartu su kitais spręsti savo bei visuomenės gyvenimo problemas, įgyti žinias ir gebėjimus savarankiškam gyvenimui, parengti tolesnei veiklai. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-05-12
DalykasSpecialiosios pedagogikos kursinis darbas
KategorijaPedagogika >  Specialioji pedagogika
TipasKursiniai darbai
Apimtis16 puslapių 
Literatūros šaltiniai14 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis70.16 KB
AutoriusIlona
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2007 m
Klasė/kursas2
Švietimo institucijaŠiaulių Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Neigaliuju profesinis orientavimas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą