Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Specialioji pedagogika>Veiksniai, įtakojantys paauglių požiūrį į specialiųjų poreikių bendraamžius
   
   
   
2
naudingas +2 / nenaudingas 0

Veiksniai, įtakojantys paauglių požiūrį į specialiųjų poreikių bendraamžius

  
 
 
1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647
Aprašymas

Santrauka. Įvadas. Svarbiausi veiksniai, įtakojantys paauglių požiūrį į specialiųjų poreikių bendraamžius teoriniu aspektu. Paauglystės amžiaus tarpsnių ypatumų svarba, požiūriui į specialiųjų poreikių bendraamžius. Specialiųjų poreikių asmenų integracijos ir adaptacijos lygis bendrojo lavinimo mokykloje. Veiksniai, lemiantys paauglių požiūrį į specialiųjų poreikių bendraamžius. Šeimos ugdomasis poveikis. Grupės vaidmuo. Masinės informacijos priemonės. Kultūros įstaigos. Tyrimas. Tyrimo metodika ir jos organizavimas. Mokinių nuomonė. Pedagogų nuomonė. Išvados. Priedai (2).

Ištrauka

Specialiųjų poreikių vaiko padėtimi bendrojo lavinimo mokykloje Lietuvoje pradėta domėtis tik pastarajame dešimtmetyje, kai vaikai su negalia buvo pradėti mokyti kartu su savo sveikaisiais bendraamžiais. Tad visiškai natūralu, jog tokio pobūdžio tyrimų mūsų krašte nėra daug. Tarp šių negausių tyrinėtojų reikia paminėti J. Ambrukaičio (1994), V. Gudaičio (1985, 1991, 1994, 1998, 2000), E. Rimeikaitės (1994), J. Ruškaus (1997), I.Kaffemanienės (2001), R.Vaičikauskaitė ir kt. tyrimus. Savo darbuose šie ir kiti autoriai , aptardami visuomenės požiūrį į neįgaliuosius, daugiau ar mažiau gilinosi ir į neįgalaus vaiko padėtį bendrojo lavinimo mokykloje, šeimoje ir kitus klausimus.
Integracija kelia didelį susidomėjimą ir nagrinėjama įvairiais aspektais. Temos aktualumą lemia sparčiai vykstantys specialiųjų poreikių vaikų integracijos procesai ir su jais susiję spartesnio visuomenės požiūrio į neįgaliuosius kaitos būtinumas. Požiūrio kaitai daugiausia vilčių teikia jauniausioji visuomenės dalis – vaikai, neįgaliųjų bendraamžiai.
Integruoto ugdymo teorijoje ir praktikoje iki šiol mažai dėmesio skiriama neįgaliųjų ir normalios raidos bendraamžių socialinei sąveikai tobulinti, išankstinių neigiamų nuostatų priežastims tirti bei šalinti, teigiamai pažinimo kaitai.
Paauglystės amžius pasirinktas dėl to, kad jis yra vienas iš sudėtingiausių individo socializacijos laikotarpių, kaip teigia daugelis autorių, paauglių tarpusavio ryšys yra labai stiprus ir daro didelę įtaką asmens socializacijai. Jame labai intensyviai ir visapusiškai formuojasi asmenybė. Todėl labai svarbu, kokį požiūrį susiformuos paaugliai į specialiųjų poreikių bendraamžius ir kaip jie priims "kitokius" bendraamžius į savo draugiją. Ir apskritai ar priims, jei priims tai kaip su jais bendraus.Todėl labai svarbu išsiaiškinti kokie veiksniai formuoja jų požiūrį.
Į bendrojo lavinimo mokyklą integravus neįgaliuosius, iškyla ypatinga būtinybė rūpintis tarpasmeniniais santykiais bendruomenėje. Dauguma mokinių neįgaliuosius sutinka pirmą kartą, todėl natūralu, kad jie varžosi prieiti, užkalbinti, atkreipti dėmesį, nes nežino, kaip derėtų bendrauti. Ne vienas baiminasi keistos jų išvaizdos, nežino ko galima tikėtis ir laukti. Pedagogų uždavinys – nedelsiant paaiškinti apie skirtingumo priežastį, esmę ir pasekmes. Kuo natūraliau tai padaroma, tuo suprantamesnis, tampa neįgaliųjų pasaulis.
Tam, kad specialiųjų poreikių asmenys gerai jaustųsi sveikų žmonių visuomenėje, reikia specialių pastangų, tačiau šitokia bendruomenės situacija yra neįkainojama vertybė abiem pusėms; sveikiesiems – visapusiško gyvenimo pažinimo, o specialiųjų poreikių asmenims – socialinės adaptacijos prasme.
Tyrimo tikslas: ištirti paauglių požiūrį įtakojančius veiksnius į specialiųjų poreikių
bendraamžius.

Tyrimo uždaviniai:
1. Išstudijuoti pedagoginę ir psichologinę literatūrą apie paauglių amžiaus ypatumus,
specialiųjų poreikių asmenų sampratą ir jų integracijos ypatumus bendrojo lavinimo mokykloje.
2. Išsiaiškinti paauglių nuomonę apie specialiųjų poreikių bendraamžius.
3. Nustatyti veiksnius, įtakojančius paauglių požiūrį į spacialiųjų poreikių bendraamžius.
4. Parengti tyrimo metodiką.
5. Apibendrinti tyrimo rezultatus.

Tyrimo objektas: Veiksniai, įtakojantys paauglių požiūrį į specialiųjų poreikių bendraamžius.

Tiriamieji : Buvo pasirinkti 8 – ų klasių moksleiviai ir pedagogai dirbantys su paaugliais.

Darbe naudotasi šiais tyrimo metodais:
1. Mokslinės literatūros analizė
2. Anketinė apklausa
3. Matematinė statistinė duomenų analizė

Darbą sudaro: turinys, santrauka, įvadas, teorinė dalis, tyrimas, išvados ir priedai. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-05-12
DalykasSpecialiosios pedagogikos diplominis darbas
KategorijaPedagogika >  Specialioji pedagogika
TipasDiplominiai darbai
Apimtis43 puslapiai 
Literatūros šaltiniai28 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis111.53 KB
AutoriusRima
Viso autoriaus darbų3 darbai
Metai2003 m
Klasė/kursas4
Švietimo institucijaKlaipėdos Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Veiksniai itakojantys paaugliu poziuri i specialiuju poreikiu bendraamzius [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+2
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą