Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Specialioji pedagogika>Neįgaliųjų vaikų popamokinės veiklos formos, ugdymo turinys bei išliekamasis socialinis veiksnys
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Neįgaliųjų vaikų popamokinės veiklos formos, ugdymo turinys bei išliekamasis socialinis veiksnys

  
 
 
12345678910111213141516171819202122232425
Aprašymas

Įvadas. Neįgaliųjų vaikų popamokinės veiklos formos, ugdymo turinys bei išliekamasis socialinis veiksnys. Nepamokinės ir pramoginės veiklos įvairovė. Klasės auklėtojo vieta moksleivių nepamokinėje veikloje. Laisvalaikio, pramogų samprata ir reikšmė. Bendrojo lavinimo mokyklos aukštesniųjų klasių specialiuosius ugdymosi poreikius turinčių moksleivių požiūris į popamokinę veiklą. Tyrimo organizavimas ir metodika. Respondentai. Išvados.

Ištrauka

Temos aktualumas. Tautinės mokyklos koncepcijoje (1989) teigiama, kad mokyklos darbo tikslas – padėti pamatus asmenybės vystymuisi, o jos darbo prasmė – asmenybės individualybės plėtra. P. Jucevičienė (1997) sako, jog vienas iš pagrindinių šiuolaikinio švietimo tikslų – asmenybės socializacija konkrečioje aplinkoje. G. Kvieskienė (2005) mano, jog mokykla – antroji vaiko bendruomenė (po šeimos), kurioje jis socializuojasi, įgyja tam tikrus elgesio, bendravimo su bendraamžiais ir vyresniais žmonėmis įgūdžius. Mokykla su pamokų tyla – negyva mokykla, todėl reikia ir nepamokinės veiklos (S. Dapkienė, 93).
Neformalus, papildomas ugdymas – efektyvi pozityviosios socializacijos dalis puoselėjanti vaiko kūrybiškumą ir motyvaciją (G.Kvieskienė, 2005). Autorė rašo, kad socialinė neįgaliųjų vaikų integracija vyksta vadovaujantis specifinėmis juridinėmis normomis, o Lietuvoje – specialiojo ugdymo įstatymu. Formalų papildomąjį ugdymą teikia specializuotos muzikos, dailės, choreografijos, teatro mokyklos, sporto, kalbų, neakivaizdinės dalykinės, sekmadieninės tautinių bendrijų mokyklos. Šios institucijos teikia papildomąjį ugdymą pagal patvirtintas Švietimo ir mokslo ministerijos programas. Neformalų papildomąjį ugdymą teikia profiliniai mokinių gamtos mokslų, techninio ir meninio ugdymo, turizmo, laisvalaikio organizavimo centrai, vaikų klubai ir kt. (G. Kvieskienė, 2005).
Nors LR įstatymai ir yra siekiamybė, juridinė bazė yra pakankamai plati, kad neįgalieji pasirinktų užklasinę, laisvalaikio veiklą, tačiau ne paslaptis, jog praktiškai tam reikia ir didelių finansinių indėlių, kurie neretai riboja neįgaliųjų kūrybinę veiklą. G. Kvieskienė (2005) teigia, jog menkai taikomi ir aktyvaus ugdymo metodai.

Tyrimo objektas: aukštesniųjų klasių specialiuosius ugdymosi poreikius turinčių mokinių požiūris į popamokinę veiklą.

Tyrimo tikslas: ištirti aukštesniųjų klasių specialiuosius ugdymosi poreikius turinčių moksleivių popamokinę veiklą.

Hipotezė: esant palankioms sąlygoms mokykloje veikti įvairiems būreliams, vaikų, turinčių specialiųjų poreikių, socializacija vyksta teigiama linkme.

Tyrimo uždaviniai:
1. Ištirti aukštesniųjų klasių specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių užimtumą po pamokų kokybiniu aspektu.
2. Išsiaiškinti aukštesniųjų klasių specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių požiūrį į popamokinę veiklą, formų įvairovę ir mokinių dalyvavimą šioje veikloje.
3. Išsiaiškinti informacijos, apie mokykloje veikiančius būrelius, skleidimo galimybes aukštesniųjų klasių mokiniams.
4. Išanalizuoti pasirinktą mokslinę literatūrą pasirinkta tema.

Tyrimo metodas : pusiau uždaro tipo anketinė apklausa.

Tiriamieji : iš viso anonimiškai apklausta 50 bendrojo lavinimo mokyklos aukštesniųjų klasių specialiųjų ugdymosi poreikių mokinių. Tiriamieji pasirinkti Klaipėdos vaikų globos namų "Smiltelė", "Rytas" ir "Danė" auklėtiniai (7-10 kl.).

Darbo struktūra: kursinį darbą sudaro įvadas, 2 skyriai, išvados, literatūros sąrašas (17 šaltinių), priedas. Tyrimo duomenis iliustruoja 11 paveikslų. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-03-22
DalykasSpecialiosios pedagogikos kursinis darbas
KategorijaPedagogika >  Specialioji pedagogika
TipasKursiniai darbai
Apimtis22 puslapiai 
Literatūros šaltiniai17
Dydis133.92 KB
AutoriusLaima
Viso autoriaus darbų8 darbai
Metai2007 m
Klasė/kursas2
Mokytojas/DėstytojasRamūnas Mikalauskas
Švietimo institucijaŠiaulių Universitetas
FakultetasSocialinės gerovės ir negalės studijų fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Neigaliuju vaiku popamokines veiklos formos ugdymo turinys bei isliekamasis socialinis veiksnys [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 22 puslapiai 
  • Šiaulių Universitetas / 2 Klasė/kursas
  • Ramūnas Mikalauskas
  • 2007 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą