Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Specialioji pedagogika>Žymiai sutrikusio intelekto vaiko ugdymo namuose ypatumai
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Žymiai sutrikusio intelekto vaiko ugdymo namuose ypatumai

  
 
 
1234567891011121314151617181920212223
Aprašymas

Įvadas. Tyrimo tikslas – atskleisti žymiai sutrikusio intelekto vaiko ugdymo namuose veiksmingumą. Sutrikusio intelekto vaikų ugdymo namuose ypatumai. Žymiai sutrikusio intelekto vaikų pedagoginė psichologinė charakteristika. Ugdymo namuose teisiniai pagrindai. Pedagoginės veiklos planavimas, ugdant žymiai sutrikusio intelekto vaikus namuose. Žymiai sutrikusio intelekto vaiko ugdymo namuose veiksmingumas. Tyrimo metodika. Tyrimo dalyviai. Individualių ugdymo programų analizė. Individualios ugdymo programos rengimas. Išvados.

Ištrauka

Temos aktualumas. Kiekvienas žmogus savaip vertingas, nepaisant to, kas jis yra ir ką sugeba. Ilgus metus sutrikusio intelekto žmonės, ypač turintys sunkią negalią, likdavo nesuprasti, į juos buvo žiūrima su baime ir nepasitikėjimu, jie buvo atstumti nuo visuomenės ir neturėjo jokio pasirinkimo (Paulauskienė, 2006). Iki XX a. aštuntojo dešimtmečio pagrindinę vietą specialiojoje pedagogikoje užėmė nežymiai sutrikusio intelekto vaikų ugdymo klausimai. Vidutiniškai, žymiai ir labai žymiai sutrikusio intelekto vaikai buvo siunčiami į specialiąsias globos įstaigas, pensionatus, kur visas dėmesys buvo skiriamas jų globai, priežiūrai, o ne ugdymui, lavinimui. Priėmus naująjį švietimo įstatymą (1991 m.), pradėta įgyvendinti nuostata, kad nemokytinų vaikų nėra. Švietimo ministerijos nurodymų specialiosiose mokyklose, vaikų darželiuose ir kitose tokio pobūdžio įstaigose pradėta steigti lavinamąsias klases vidutiniškai ir žymiai sutrikusio intelekto vaikams. Buvo parengtas šių vaikų specialiojo ugdymo planas, išdėstyti ugdymo proceso organizavimo pedagoginiai pagrindai. Tačiau daug problemų kyla dėl šios grupės vaikų ypač žymių vystymosi sutrikimų. Tai asmenys, kurie negali ir negalės savarankiškai gyventi, pragyventi, įsitvirtinti visuomenėje. Kiekvienu atveju, kur vaikas bebūtų mokomas, su juo turi būti dirbama individualiai.
Taigi kiekvienas specialiųjų poreikių vaikas turi turėti teisę būti ugdomas, tačiau ne bet kaip. Reikia sudaryti palankiausias sąlygas jo visapusiškai asmenybei ugdyti, parengti nors minimaliam gyvenimui šiandieninėje visuomenėje. Proto negalia, kaip ypatumas, lydi žmogų visą gyvenimą, tačiau jeigu asmenys, turintys sunkią proto negalią, yra tinkamai lavinami ir jiems sudaromos palankios sąlygos, jie gali įgyti svarbių gebėjimų, palengvinančių jų prisitaikymą (Paulėkaitė, 2006). Didelių ir labai didelių specialiųjų mokymosi poreikių turintys vaikai dažniausiai yra žymaus intelekto sutrikimo ir turi žymius sensorinius, judesio ir padėties sutrikimus. Todėl tokiems vaikams reikia adaptuoti bendrąsias programas ir taikyti specialiąsias ar net rengti individualias ugdymo programas. Šiems vaikams taip pat gali būti skiriamas mokymas namuose dėl ligų ir patologinių būklių negalintiems lankyti ugdymo įstaigos (Žin., 2000, Nr. 25-654). Žymiai sutrikusio intelekto vaikų ugdymo namuose tema yra nauja ir aktuali. Specialiosios literatūros konkrečiai šia tema beveik nėra arba ji pritaikyta darbui specialiose įstaigose, kur dirba visa specialistų komanda. Būtent čia ir atsiskleidžia vienas iš ugdymo namuose specifiškumų, kur specialistas (šiuo atveju – specialusis pedagogas), į pagalbą pasitelkęs daugelio lietuvių ir užsienio autorių darbus bei patirtį, susikuria savitą darbo metodiką, sudarydamas tokią individualią ugdymo programą, kuri neriboja individo vystymosi, o stabdo negalės augimą. Mums svarbu išsiaiškinti mokymo namuose organizavimo tvarką, skyrimą, o svarbiausia – kiek veiksmingas ir reikalingas ugdymas namuose yra žymiai sutrikusio intelekto vaikui, kokią jis duoda naudą, kokią pažangą vaikas padaro. Juk pasak Daulenskienės (2003), palankiai protiškai atsiliekančiųjų raidą veikia anksti ir tinkamai organizuotas jų ugdymo procesas.
Tyrimo objektas – žymiai sutrikusio intelekto vaiko ugdymo namuose veiksmingumas.
Tyrimo tikslas – atskleisti žymiai sutrikusio intelekto vaiko ugdymo namuose veiksmingumą.
Uždaviniai:
1. Išanalizuoti pedagoginę - psichologinę literatūrą tiriamuoju aspektu.
2. Išnagrinėti ugdymo namuose organizavimo ypatumus.
3. Išanalizuoti ugdymo turinį (planus, individualias ugdymo programas).
4. Išsiaiškinti ugdymo namuose ugdomąjį poveikį žymiai sutrikusio intelekto asmeniui.
Tyrimo metodai: literatūros šaltinio analizė, mokslinės literatūros analizė, atvejo analizė.
Tyrimo dalyviai: mano tyrime dalyvauja vienas asmuo, 18 metų mergina, kuriai diagnozuotas žymus protinis atsilikimas. Ji ugdoma dienos užimtumo centre "Goda", Šiauliuose.
Kursinio darbo struktūra. Ši kursinį darbą sudaro: įvadas, 2 skyriai, išvados, naudota literatūra (19 šaltinių). Tyrimo duomenis iliustruoja 3 lentelės; individuali ugdymo programa. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2009-10-26
DalykasSpecialiosios pedagogikos kursinis darbas
KategorijaPedagogika >  Specialioji pedagogika
TipasKursiniai darbai
Apimtis21 puslapis 
Literatūros šaltiniai19 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis39.42 KB
AutoriusDovilė
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2007 m
Klasė/kursas2
Mokytojas/DėstytojasJurevičienė
Švietimo institucijaŠiaulių Universitetas
FakultetasSocialinės gerovės ir negalės studijų fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Zymiai sutrikusio intelekto vaiko ugdymo namuose ypatumai [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 21 puslapis 
  • Šiaulių Universitetas / 2 Klasė/kursas
  • Jurevičienė
  • 2007 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą