Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Specialioji pedagogika>Vaikų su mąstymo sutrikimais, ugdymas
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Vaikų su mąstymo sutrikimais, ugdymas

  
 
 
123456789101112
Aprašymas

Įvadas. Specialiojo ugdymo ypatumai. Nežymiai sutrikusio intelekto vaikų psichologiniai ir ugdymo ypatumai. Sutrikusio intelekto vaikų mokymosi sunkumų pobūdis. Koreguojamojo ugdymo proceso ypatumai. Specialiosios pedagoginės pagalbos teikimas vaikams su mąstymo sutrikimais integruoto ugdymo mokyklose. Išvados.

Ištrauka

Visame pasaulyje negalia egzistuoja nuo pačių seniausių laikų. Žmonių, kurie turi negalią gyvenimo kokybe priklauso nuo visuomenėje vyraujančio požiūrio į negalią, kadangi tokie žmonės patys negali kovoti už savo gerbūvį.
Norint kalbėti apie neįgalumą, o tiksliau tai apie vaikus, kurie turi mastymo sutrikimų, reikia apibrėžti pagrindines sąvokas:
Mąstymas – tai psichinis procesas, kurio produktas – netiesioginis, apibendrintas pasaulio vaizdas žmogaus smegenyse.
Protinis atsilikimas – stabilus, negrįžtamas visos pažintinės veiklos sutrikimas, kurį sukelia organiniai galvos smegenų pažeidimai.
Ribotas intelektas – tai ribinė zona tarp normalių sugebėjimų ir protinio atsilikimo.
Suvokimas – daikto, situacijos, įvykio visumos atsispindėjimas sąmonėje.
Iki XX a. aštuntojo dešimtmečio specialiojoje pedagogikoje pagrindinę vietą užėmė nežymiai sutrikusio intelekto vaikų ugdymo problemos. Vidutiniškai, žymiai ir labai žymiai sutrikusio intelekto vaikai ir jaunuoliai buvo siunčiami į specialiąsias globos įstaigas, pensionatus, kur daugiau dėmesio buvo skiriama jų globai, priežiūrai, o ne ugdymui. Panaši situacija buvo ir Lietuvoje. Priėmus naująjį Švietimo įstatymą (1991m.), buvo pradėta įgyvendinti nuostata, kad nėra nemokytinų vaikų. Švietimo ministerijos nurodymu specialiosiose mokyklose, vaikų darželiuose, pradinėse bendrojo lavinimo mokyklose, "Vilties" bendrijose pradėta steigti lavinamąsias klases vidutiniškai ir žymiai sutrikusio intelekto vaikams.
Žymiai ir labai žymiai sutrikusio intelekto asmenys negali ir negalės savarankiškai gyventi, adaptuotis visuomenėje, kaip tai gali padaryti nežymiai sutrikusio intelekto žmonės. Šių asmenų vystymosi sutrikimų priežastis yra organinis cenrtinės nervų sistemos pažeidimas, dažniausiai įvykęs labai anksti – dar iki gimimo arba pirmaisiais kūdikio gyvenimo metais. Dauguma žymiai ir labai žymiai sutrikusio intelekto vaikų turi kompleksinių sutrikimų, tai yra šalia psichinių procesų, valios, emocijų neišsivystymo pastebimo žymūs motorikos, sensorikos sutrikimai. Ir šiandien tokie vaikai gyvena intensyvios priežiūros įstaigose.
Ugdant sutrikusio intelekto vaikus, svarbiausiu pasiekimu reikia laikyti ne mokyklines žinias ar įgūdžius, o vaikų ir jaunuolių socialinės adaptacijos lygį.
Pagrindinė įstaiga, besirūpinanti nežymiai sutrikusio intelekto vaikų ugdymu, jų rengimu savarankškam gyvenimui ir darbinei veiklai, buvo ir ateityje išliks specialioji mokykla. Šiomis dienomis vis aktualesnis tampa integruotas ugdymas, kai bendrojo lavinimo mokyklose steigiamos specialiojo ugdymo klasės. Šiose klasėse mokiniai mokomi kaip ir specialiojoje mokykloje, tačiau jie įgyja galimybę tiesiogiai bendrauti su normalaus intelekto bendraamžiais, su jais kartu leisti laisvalaikį. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-11-25
DalykasSpecialiosios pedagogikos referatas
KategorijaPedagogika >  Specialioji pedagogika
TipasReferatai
Apimtis10 puslapių 
Literatūros šaltiniai5
Dydis17.26 KB
AutoriusJolanta
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas3
Mokytojas/DėstytojasR. Merkienė
Švietimo institucijaKauno kolegija
FakultetasSveikatos priežiūros fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Vaiku su mastymo sutrikimais ugdymas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 10 puslapių 
  • Kauno kolegija / 3 Klasė/kursas
  • R. Merkienė
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą