Išplėstinė paieška
 
 
 
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Specialusis ugdymas

  
 
 
1234567891011
Aprašymas

Įvadas. Lietuvos švietimo koncepcija. Specialiojo ugdymo sistemos metmenys. Salamankos deklaracija: specialusis ugdymas ir jo plėtros metmenys. Sutrikusios klausos asmenų ugdymo ir socializacijos koncepcija. Specialųjį ugdymą reglamentuojantys įstatymai. Sutrikimų grupės. Asmens specialiųjų ugdymosi poreikių įvertinimas. Specialiosios pedagoginės pagalbos teikimas namuose. Išvados.

Ištrauka

Specialiojo ugdymo teisinio reglamentavimo paskirtis — padėti suprasti ir pasinaudoti esamais teisės aktais taip, kad jie padėtų veiksmingai ugdyti specialiųjų poreikių vaikus.
Teisės aktai, kol apie juos nežinoma, — tik negyvos raidės. Kuo geriau suprasime jų vaidmenį ir funkcijas, tuo švietimo sistemoje galėsime labiau apginti specialiųjų poreikių vaikų teises ir interesus.
Atkūrus nepriklausomybę Lietuvoje, teisinė sistema iš esmės buvo ir yra koreguojama. Kuriant ir tobulinant teisės aktus, siekiama, kad jie būtų maksimaliai palankūs specialiųjų poreikių vaikams, garantuotų lygias galimybes. Priimami ne tik savi teisės aktai, geriausiai atitinkantys šalies poreikius ir sąlygas, bet ir ratifikuojami tarptautiniai.
Bendrosios nuostatos vienu ar kitu klausimu yra išdėstoma koncepcijose, metmenyse, deklaracijose. Koncepcija bendrąja prasme — tai pažiūrų į kuriuos nors reiškinius sistema, daikto, reiškinio, proceso samprata, veiklos planas. Deklaracija — viešas, iškilmingas valstybės, partijos, tarptautinės organizacijos pareiškimas svarbiais klausimais. Koncepcijos, deklaracijos neturi teisinės galios. Jose išdėstyti ketinimai, susitarimai, strateginės veikimo gairės tampa teisinėmis normomis tik įstatymuose ir kituose teisės aktuose.
Atkūrus nepriklausomybę, 1992 m. Kultūros ir švietimo ministerija priėmė ir paskelbė Lietuvos švietimo koncepciją. Joje įtvirtintos naujos švietimo vertybinės nuostatos, nauji tikslai ir uždaviniai, numatyti konceptualūs švietimo, taip pat ir specialiojo ugdymo, pertvarkos principai bei gairės. Koncepcijoje rašoma, kad "vaikai su negiliais fiziniais ar psichiniais sutrikimais mokomi kartu su sveikaisiais vaikais, gaudami jiems reikalingą papildomą pagalbą", " specialiosiose mokyklose ugdomi vaikai, kurie dėl sunkios fizinės negalios ar ypač didelio intelekto sutrikimo negali mokytis bendrojo lavinimo mokykloje. Į specialiąją mokyklą vaikas siunčiamas tik tais atvejais, kai mokyklos psichologo, vaiką mokančio pedagogo korekcinė pagalba neduoda laukiamų rezultatų. Vaikai iš specialiosios mokyklos gali pereiti į bendrojo lavinimo mokyklą" (Lietuvos švietimo koncepcija, 1992). ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-10-16
DalykasSpecialiosios pedagogikos referatas
KategorijaPedagogika >  Specialioji pedagogika
TipasReferatai
Apimtis11 puslapių 
Literatūros šaltiniai0
Dydis17.88 KB
Autoriussigute
Viso autoriaus darbų3 darbai
Metai2004 m
Klasė/kursas2
Mokytojas/DėstytojasSvalbonienė
Švietimo institucijaPanevėžio kolegija
Failo pavadinimasMicrosoft Word Specialusis ugdymas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 11 puslapių 
  • Panevėžio kolegija / 2 Klasė/kursas
  • Svalbonienė
  • 2004 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą