Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Specialioji pedagogika>Specialių poreikių mokiniams teikiamos pedagoginės-psichologinės paramos ypatumai
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Specialių poreikių mokiniams teikiamos pedagoginės-psichologinės paramos ypatumai

  
 
 
12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334
Aprašymas

Įvadas. Specialiųjų poreikių mokinių tipologijos. Šiuolaikinės sąvokos "specialiųjų poreikių vaikai" samprata. Sutrikusio intelekto mokiniai. Elgesio sutrikimai. Mokytojų vaidmuo teikiant pedagoginę-psichologinę paramą specialiųjų poreikių mokiniams. Psichologinės paramos moksleivius. klasifikavimas. Pedagoginė parama specialiųjų poreikių mokiniams. Psichologinės paramos, teikiamos specialių poreikių turintiems mokiniams N sanatorinėje internatinėje mokykloje analizė. Trumpa N sanatorinės internatinės mokyklos charakteristika. Tyrimo metodai. Tyrimo rezultatai ir jų aptarimas. Problemų, kylančių teikiant pedagoginę-psichologinę paramą N įstaigoje patirtis ir perspektyvos. Išvados. Išnašos.

Ištrauka

Šiandienos pasaulis kupinas didžiulių sukrėtimų, atradimų ir socialinių permainų. Ir nors niekas tvirtai negalėtu pareikšti, kad mes patiriame didesnį stresą, nei prieš mus gyvenusios kartos, dėl vieno dalyko galime neabejoti – šiandien apie visuomenės ir atskirų jos narių problemas mes žinome kur kas daugiau nei ankščiau.
E. Eriksonas teigė, jog asmenybės tapatumas pradedamas suvokti tais laikotarpiais, kai pergyvenamos psichosocialinio vystymosi krizės (7, p. 316). Esminė E. Eriksono prielaida – bręsdami žmonės priversti bendrauti, suprasti ir sąveikauti su vis platesne socialine bendruomene. Sąveikaujant, bendraujant, iš pradžių būdami vaikais, o vėliau suaugusiais, atsiranda galimybė suformuluoti sveiką asmenybę – tokią, kuriai būdinga darni veikla, sugebėjimas tiksliai suvokti pasaulį ir save. Sėkmė arba nesėkmė tam tikroje stadijoje turi įtakos žmogaus raidai vėlesniais gyvenimo periodais. Tokias savo galimybes realizavusių asmenybių savybės nurodo humanistines psichologijos psichologai Carlas Rogersas ir Abrachamas Maslow (3, p. 403).
Viena iš svarbiausių Lietuvos švietimo nuostatų – ugdyti žmogų – asmenybę. Mokyklų pareiga yra ne tik plėtoti pažinimo sugebėjimus – jos privalo rūpintis vaiku "kaip visuma", t.y. ugdyti pilnavertę – sveiką, išsilavinusią, kūrybingą asmenybę.
Tačiau yra daugybė vaikų, gyvenančių šalia, lankančių mokyklą, pagaliau yra mūsų vaikų draugai ir bendraklasiai, kurie bene kasdien išgyvena skausmą nesulaukdami jokios pagalbos. Tai vaikai, patiriantys psichologines krizes, kurias sukelia stresas ir ilgalaikės traumos. Fizinis smurtas, seksualinė prievarta tėvų globos praradimas, tėvų skyrybos, mirtis – jiems yra skaudi realybė. Kiekvienas vaikas gali patirti traumą ar išgyventi krizę, ir nuo to, kokią pagalbą mes, suaugusieji, jam suteiksime, priklausys ar greitai ir sėkmingai vaikas krizę įveiks. Vieniems patirtą skausmą užgydys laikas, kitus jos persekios visą gyvenimą, palikdamos nusivylimą suaugusių pasauliu ir menką tikėjimą, kad gyvenimas gali būti džiaugsmingas, įdomus ir geras (1, p. 47).
Sveikam vaiko vystymuisi bei jo ugdymui didelę reikšmę turi jo šeima. Kadangi mano darbai susiję su sanatorinės internatinės mokyklos vaikas, tai norėčiau pabrėžti, jog šios mokyklos patirtis įrodė, kad šeima – svarbiausia institucija vaiko gyvenime. Net į visiškai socialiai apleistus namus, žinodami, kad jų niekas nelaukia, vaikai veržiasi namo. Savo praktikoje rėmiausi darbu su tokiais vaikais, kurie savo elgesio, charakterio ir asmeninėmis savybėmis sunkiai įsitenka į socialiai priimtos normos rėmus. Jiems sunku prisitaikyti ir prie mokyklų, vaikų globos namų vidaus tvarkos reikalavimų ar gyvenimo būdo. Šie vaikai, patys to nenorėdami tampa probleminiais mokytojams, auklėtojams, tėvams, dažnai jie nepritampa prie savo bendraamžių.
Socialiai apleistam, patyrusiam izoliaciją, su įvairiais sutrikimais, charakterio patologijos vaikui sunku rasti teisingą pasirinkimo kelią, todėl ugdymo procesas turi būti organizuojamas atsižvelgiant į kiekvieno moksleivio galimybes ir polinkius. Laiku pastebėta problema ir mokytojo psichologinė parama moksleiviui yra labai svarbi ugdymo proceso dalis. Norint suteikti psichologinę paramą moksleiviui, pedagogas turi išsamiai susipažinti su vaiko byla, remtis psichologo, gydytojo patarimais, ieškoti individualaus priėjimo prie kiekvieno vaiko. Mokytojas turi siekti ramaus bendradarbiavimo su vaikais, vengti konfliktinių situacijų. Visa darbo veikla turi remtis humaniškumo principu. Mokytojas ne diktatorius, o mokinio patarėjas, draugas.
Mokytojo kantrus darbas sanatorinėje internatinėje mokykloje gali padėti ugdytis žmogui (beveik išstumtam iš visuomenės), kaip išsilavinusiai, dvasingai, operuojančiai savo gabumų visuma, bei aukštos profesinės kultūros asmenybei. Asmenybei, kuri galės integruotis į visuomenę ir praturtinti ją savo dvasiniu, kūrybiniu indėliu.
Šio darbo tikslas ištirti mokytojo teikiamos psichologinės pagalbos moksleiviui, turinčiam specialių poreikių, ypatumus, išanalizuoti pedagogo darbo sanatorinėje internatinėje mokykloje specifiką. Tikslui pasiekti darbe keliami šie uždaviniai:
1. Išanalizuoti naujausią pedagoginę psichologinę bei mokslinę metodinę literatūrą mokytojo teikiamos psichologinės paramos moksleiviams klausimais.
2. Išnagrinėti visas galimas pedagogo psichologinės pagalbos moksleiviams, turintiems specialių poreikių kryptis, aptarti jos turinį bei formas.
3. Ištirti mokytojo teikiamos psichologinės paramos moksleiviui specifiką sanatorinėje internatinėje mokykloje.
4. Atlikti moksleivių bei pedagogų anketinę apklausą ir pravesti struktūruotą interviu su mokyklos pedagogais.
Tyrimo objektas – psichologinės paramos teikiamos mokiniui, turinčiam specialių poreikių ypatumai N. sanatorinėje internatinėje mokykloje.
Darbo metodai: literatūros analizė, apklausa, anketavimas ir struktūruotas interviu, dokumentų analizė. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-12-11
DalykasSpecialiosios pedagogikos diplominis darbas
KategorijaPedagogika >  Specialioji pedagogika
TipasDiplominiai darbai
Apimtis31 puslapis 
Literatūros šaltiniai14 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis47.58 KB
Autoriusmarias_lands
Viso autoriaus darbų14 darbų
Metai2005 m
Klasė/kursas2
Mokytojas/DėstytojasLekt. P. Žakaitis
Švietimo institucijaKlaipėdos Universitetas
FakultetasPedagogikos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Specialiu poreikiu mokiniams teikiamos pedagogines psichologines paramos ypatumai [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Diplominiai darbai
  • 31 puslapis 
  • Klaipėdos Universitetas / 2 Klasė/kursas
  • Lekt. P. Žakaitis
  • 2005 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą