Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Specialioji pedagogika>Girdimojo suvokimo sutrikimas ir jo reikšmė ugdymo organizavimui
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Girdimojo suvokimo sutrikimas ir jo reikšmė ugdymo organizavimui

  
 
 
1234567
Aprašymas

Ryšys tarp klausos sutrikimo laipsnio ir kalbos bei kalbėjimo supratimo. Sakytinės kalbos požiūris: klausos – žodinis metodas ir kalbėjimo judesių skaitymą. Sutrikusios klausos moksleiviai bendrojo ugdymo klasėse. Mokymo sąlygų modifikavimas. Ugdymo organizavimas. Išvados.

Ištrauka

Dabartiniu metu svarbu skleisti bendro pobūdžio idėjas apie specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių vaikų ugdymo tobulinimą. Visiems vaikams skirtoje mokykloje vyrauja pritaikymo ir įvairovės principai tiek struktūros, tiek ugdymo turinio prasme, kadangi jos tikslas ir pareiga – pasiūlyti kiekvienam tinkamą išsilavinimą ir optimalias sąlygas individualiai vystytis. Savo referate aptarsiu girdimojo suvokimo sutrikimo reikšmę ugdymo organizavimui.
Sutrikusios klausos vaikai dažnausiai turi girdimojo suvokimo ir lingvistinių procesų sutrikimų. Tokius sutrikimus turintiems vaikams būdinga:
Foneminės klausos nepakankamumas.
Garsinės analizės, sintezės.
Girdimos informacijos suvokimo ir įsiminimo sunkumai.
Panašiai skambančių garsų painiojimas.
Žodžių, jų junginių, kalbos suvokimo sunkumai.
Rašto darbuose painiojamos raidės: i-y, p-p(minkštasis), o-uo ir kiti panašiai skambančių fonemų atitikmenys.
Girdimojo suvokimo sutrikimas išprovokuoja disgrafiją.
Daugumos sutrikusios klausos vaikų mokymosi pasiekimai gerokai mažesni nei kitų vaikų. Labiausiai paveikiami skaitymo gebėjimai, būtini mokantis kalbos – tai bene svarbiausia mokymosi pasiekimų sritis. Skaitymo požiūriu sutrikusios klausos moksleivių pasiekimai prilygsta maždaug tik trečdaliui girdinčiųjų moksleivių pasiekimų.
Socialinės sąveikos siekimas yra pagrindinis motyvas, skatinantis daugelį sutrikusios klausos žmonių visų pirma bendrauti su kitais sutrikusios klausos žmonėmis.
Pedagogams, dirbantiems su sutrikusios klausos moksleiviais, iškyla didelių problemų. Didžiausia yra komunikacijos problema. Iki XIX a. vidurio dominavo manualiniai metodai, vėliau įsigalėjo sakytinės kalbos požiūris. Dabar daugelis pedagogų skatina naudoti abu komunikacijos būdus, t. y. laikytis vadinamojo "totalios" komunikacijos požiūrio. "Totali" komunikacija – tai sutrikusios klausos moksleivių mokymo būdas, kai derinamos sakytinės kalbos ir manualinės technikos.
Moksleiviai su klausos sutrikimais gali būti ugdomi įvairioje apklinkoje – pradedant bendrojo ugdymo klasėmis ir baigiant mokyklomis – internatais. Vaizdiniai kalbėjimo modeliai, rodomi kompiuterio ekrane, gali padėti sutrikusios klausos žmonėms išmokti taisyklingiau kalbėti. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-05-13
DalykasSpecialiosios pedagogikos referatas
KategorijaPedagogika >  Specialioji pedagogika
TipasReferatai
Apimtis5 puslapiai 
Literatūros šaltiniai3
Dydis14.87 KB
AutoriusJone
Viso autoriaus darbų3 darbai
Metai2005 m
Klasė/kursas3
Švietimo institucijaLietuvos Edukologijos universitetas
FakultetasLituanistikos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Girdimojo suvokimo sutrikimas ir jo reiksme ugdymo organizavimui [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 5 puslapiai 
  • Lietuvos Edukologijos universitetas / 3 Klasė/kursas
  • 2005 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą