Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Specialioji pedagogika>Vaikų, turinčių klausos sutrikimą, ugdymo organizavimo ypatumai
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Vaikų, turinčių klausos sutrikimą, ugdymo organizavimo ypatumai

  
 
 
12345678910
Aprašymas

Įvadas. Klausos sutrikimų apibūdinimas ir svarbesni sutrikusios klausos vaikų ypatumai. Vaiko, turinčio klausos negalę, integruoto mokymo galimybės. Pagalba sutrikusios klausos vaikui, besimokančiam bendrojo lavinimo mokykloje. Speciali surdopedagogo (arba logopedo) pagalba. Išvados.

Ištrauka

Esama labai įvairių duomenų apie vaikų, turinčių klausos sutrikimą, paplitimą. Tam įtakos turi tarpusavyje besiskiriantys apibrėžimai, populiacijos tyrimų skirtumai ir tyrimo tikslumas. JAV ugdymo departamentas (1989m.) pranešė, kad 0.14% visų 6-17m. amžiaus gyventojų 1987 – 1988m. valstybinėse mokyklose pripažinti kurčiais arba neprigirdinčiais.
Dabar Lietuvoje yra apie 600 sutrikusios klausos mokinių, lankančių kurčiųjų mokyklas. Dar per 400 neprigirdinčiųjų ir daugiau kaip 40 kurčiųjų yra mokomi integruotai bendrojo lavinimo mokyklose. Palyginti su bendru mokinių skaičiumi, sutrikusios klausos ugdytinių nėra daug. Bet nėra lengva juos ugdyti, ypač jei žvelgiame giliau: į specifinius kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų ugdymo aspektus, gebėjimą suvokti ir įsidėmėti naujos mokomosios medžiagos turinį. Nuolat kyla šios srities problemų.
Kurtumas, dėl kurio kenčia tūkstančiai Lietuvos ir viso pasaulio žmonių, yra ne tik asmeninė ar šeimos problema, tai – socialinė problema, kurią būtina spręsti skubiai. Net dėl nelabai pažeistos klausos atsiranda barjeras tarp neprigirdinčiojo asmens ir visuomenės, jam sunkiau įgyti žinių ir profesiją, ribota jo darbinė ir visuomeninė veikla.
Sutrikus klausai, labai susiaurėja tie kanalai, kuriais žmogų pasiekia informacija apie pasaulį. Tai pasireiškia ne vien gaunamos informacijos apimties sumažėjimu, bet ir kokybiniais jos pakitimais, daliniu ar visišku jos iškraipymu, trukdančiu informaciją adekvačiai suprasti, apdoroti ir ja naudotis.
Specialaus mokymo procese, reguliarių pratybų dėka labai ištobulėja visi kurčiųjų jutimai. Kurtumo atveju labai svarbūs regos pojūčiai. Praktinėje žmogaus veikloje ypač svarbūs lytėjimo ir vibraciniai pojūčiai.
Klausos netekties kol kas negalima įveikti, todėl būtina nugalėti jos pasekmes. Todėl kurčių ir neprigirdinčių asmenų integravimosi procese didžiausia problema yra bendravimas. Šios problemos sprendimas - gerinti kurčių ir neprigirdinčių asmenų kalbėjimo bei kalbos suvokimo ugdymą, gaminti ir efektyviau naudoti kompensacinę techniką. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-01-10
DalykasSpecialiosios pedagogikos referatas
KategorijaPedagogika >  Specialioji pedagogika
TipasReferatai
Apimtis10 puslapių 
Literatūros šaltiniai5
Dydis16.58 KB
AutoriusLaurrute
Viso autoriaus darbų3 darbai
Metai2005 m
Klasė/kursas3
Failo pavadinimasMicrosoft Word Vaiku turinciu klausos sutrikima ugdymo organizavimo ypatumai [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 10 puslapių 
  • 3 Klasė/kursas
  • 2005 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą