Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Specialioji pedagogika>Vaikų, turinčių kalbos ir komunikacijos sutrikimų, ugdymas
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Vaikų, turinčių kalbos ir komunikacijos sutrikimų, ugdymas

  
 
 
12345678910
Aprašymas

Kalbėjimo sutrikimai. Kalbėjimo tempo sutikimai. Kalbos neišsivystymas. Mikčiojimas. Mutizmas ir autizmas. Bendri patarimai mokytojams, dirbantiems su vaikais, turinčiais kalbos ir komunikacijos sutrikimų.

Ištrauka

Pilnavertė komunikacija priklauso nuo kalbėjimo ir kalbos mokėjimo lygio. Dauguma vaikų į mokykla ateina turėdami pakankamai susiformavusią kalbą: aiškiai taria kalbos garsus, platus jų žodynas, sudarinėja gramatiškai taisyklingus sakinius, rišliai pasakoja. Tačiau dalis mokinių turi vienokių ar kitokių kalbos sutrikimų, kurie gali būti mokymosi sunkumų ir ydingos asmenybės formavimosi priežastis.
Būdingiausi mokiniams yra fonologiniai sutrikimai. Jie apibūdinami įvairiais garsų tarimo trūkumais ir nesusiformavusiais foneminiais vaizdiniais, t.y mokiniai blogai ir diferencijuoja kalbos garsus. Tokie sutrikimai dažniausiai vadinami dislalijomis, nors blogai skirti kalbos garsus vaikai rinolalikai, ir dizartrikai. Dėl sutrikusios foneminės klausos mokiniams sunku išmokti skaityti ir rašyti. Padedant logopedams kalbos sutrikimas pašalinamas greičiau. Kartais mokiniai, turintys fonologinių sutrikimų, siunčiami mokytis į logopedinę mokyklą.
Taip pat sudėtingi komunikacijos sutrikimai yra mutizmas ir autizmas. Mutizmas – balso ir kalbos nebuvimas (nebylystė), esant normaliai klausai. Tai verbalinio bendravimo sutikimas, atsirandantis dėl psichinės traumos. Kalbos motorikos analizatoriaus užslopinimas yra nusilpusių nervų ląstelių reakcija į stiprų dirgiklį.
Pilnavertė komunikacija priklauso nuo kalbėjimo ir kalbos mokėjimo lygio. Dauguma vaikų į mokykla ateina turėdami pakankamai susiformavusią kalbą: aiškiai taria kalbos garsus, platus jų žodynas, sudarinėja gramatiškai taisyklingus sakinius, rišliai pasakoja. Tačiau dalis mokinių turi vienokių ar kitokių kalbos sutrikimų, kurie gali būti mokymosi sunkumų ir ydingos asmenybės formavimosi priežastis.
Komunikacijos sutrikimai – tai santykiškai nuolatinis nukrypimas nuo priimtų kalbėjimo, kalbos ir bendravimo normų. Šios grupės sutrikimams būdinga:
1. kalbėjimo ir bendravimo kalbos neatitikimams vaiko amžiui;
2. juos lemia periferinio kalbėjimo aparato ir centrinės nervų sistemos pažeidimai ar funkciniai sutrikimai;
3. yra stabilūs ir savaime neišnyksta;
4. dėl kalbos ir komunikacijos sutrikimų atsiranda mokymosi sunkumų;
5. neigiamai veikia asmenybę. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-04-26
DalykasSpecialiosios pedagogikos referatas
KategorijaPedagogika >  Specialioji pedagogika
TipasReferatai
Apimtis8 puslapiai 
Literatūros šaltiniai4
Dydis14.98 KB
Autoriusdanguole
Viso autoriaus darbų4 darbai
Metai2005 m
Klasė/kursas3
Mokytojas/DėstytojasV. Minikevičienė
Švietimo institucijaKauno kolegija
Failo pavadinimasMicrosoft Word Vaiku turinciu kalbos ir komunikacijos sutrikimu ugdymas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 8 puslapiai 
  • Kauno kolegija / 3 Klasė/kursas
  • V. Minikevičienė
  • 2005 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą