Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Specialioji pedagogika>Vaikų, turinčių regos sutrikimą, ugdymo organizavimo ypatumai
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Vaikų, turinčių regos sutrikimą, ugdymo organizavimo ypatumai

  
 
 
1234567891011
Aprašymas

Įžanga. Brailio raštas. Regos likučių panaudojimas. Klausymosi įgūdžiai. Judėjimo įgūdžių mokymas. Išvados.

Ištrauka

Visuomenėje iki šiol vyrauja nuostata, kad vaikas su negalia, tai vaikas be perspektyvos, kad jis našta visuomenei, kad jam užtenka minimalios pagalbos. Šiuo atveju labai svarbi pati šeima - jos nuostata , interesų specifika, tėvų informacinis kultūrinis lygis, galimybė padėti vaikui. Neįgaliajam vaikui, kaip ir kiekvienam kitam, reikalinga ne tik pilna, bet ir pilnavertė šeima. Kaip teigia A.Mori, ypatingiems vaikams reikalingi ypatingi tėvai.
Specialiųjų poreikių įvairovė lemia skirtingos negalių rūšis (fizinės, regėjimo, klausos, intelekto) ir funkcijos pažeidimo laipsnis. Įvairių fizinės, psichologinės ir socialinės reabilitacijos, pedagogikos priemonių taikymas tenkinant neįgalių asmenų fizinės veiklos poreikius yra vienas pagrindinių taikomosios fizinės veiklos uždavinių skatina neįgaliųjų gebėjimą dalyvauti visuomenės gyvenime. Tinkamas neįgaliųjų fizinio ugdymo ir įvairiapusės reabilitacijos priemonių ir metodų parinkimas reikalauja iš fizinės veiklos specialistų specialių įgūdžių ir išsamių pedagogikos, psichologijos, sociologijos ir biomedicinos mokslų srities dalykinių žinių. Akivaizdu, jog tik tėvų , auginančių neįgalų vaiką, ir specialistų partnerystės santykiai gali padėti ne tik suprasti vieniems kitus tačiau ir palaužti tiek specialistų, tiek tėvų psichologinio atsiribojimo ir socialinės saviizoliacijos sienas. Tėvai visų pirma nori būti suprasti. Tarnybos turėtų paremti ne tik materialiai, bet ir psichologiškai.
Šiame darbe bus koncentruojamasi į vaikų , turinčių regos sutrikimą, ugdymo organizavimo ypatumus.Plačiau aptarsiu ir įsigilinsiu į keturias pagrindines sritis ugdant visai aklus ar silpnaregius moksleivius.Tai (1) Brailio raštą; (2) regos likučio panaudojimą; (3) klausymosi įgūdžių lavinimą; (4) judėjimo įgūdžių lavinimą. Pirmieji trys dalykai glaudžiai susiję su akademiniu mokymu, ypač skaitymu; pastaroji sritis apima įgūdžius, kurių reikia kasdieniniame gyvenime.
XIXa. Prancūzas Louisas Braille sukūrė rašto sistemą žmonėms , kurie , kaip ir jis pats, buvo akli.Sistema pagrįsta karinių pranešimų užrašymo metodu – naudojami iškili rašto ženklai.Pranešimus galima skaityti tamsoje, pasikliaujant ne rega, bet lytėjimu. Brailio sukurtos sistemos pagrindai naudojami ir šiandien , tačiau iškilus rašto ženklus dabar yra pakeitę įvairios iškilių taškų konfigūracijos. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-05-08
DalykasSpecialiosios pedagogikos referatas
KategorijaPedagogika >  Specialioji pedagogika
TipasReferatai
Apimtis9 puslapiai 
Literatūros šaltiniai3
Dydis17.47 KB
AutoriusRuta
Viso autoriaus darbų6 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas3
Švietimo institucijaLietuvos Edukologijos universitetas
FakultetasPedagogikos ir psichologijos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Vaiku turinciu regos sutrikima ugdymo organizavimo ypatumai [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 9 puslapiai 
  • Lietuvos Edukologijos universitetas / 3 Klasė/kursas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą