Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Specialioji pedagogika>Specialusis ugdymas: regimasis sutrikimas
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Specialusis ugdymas: regimasis sutrikimas

  
 
 
1234567
Aprašymas

Įvadas. Sutrikusios regos vaikų vaizdinių ypatumai. Lytėjimo sukelti erdviniai vaizdiniai. Ankstyvoji pagalba. Pojūčių lavinimas. Žingsniai į savarankiškumą. Maitinimas. Judėjimas. Rengimasis. Laikas žaidimui. Ugdymo specifika mokykloje. Sutrikusios regos moksleiviai bendrojo ugdymo klasėse. Siūlomos išbandyti mokymo technikos. Ugdymo priemonių pritaikymas. Mokymo metodų pritaikymas. Klasės aplinkos pritaikymas.

Ištrauka

Mokslinėje literatūroje aptinkama įvairių sąvokų ir apibrėžimų, aptariančių vaiko raidos disfunkcija, kuri lemia mokymosi sutrukimus. Juos priimta vadinta mokymosi negalėmis. A. Ališauskas (2001), remdamasis JAV jungtinio nacionalinio mokymosi negalių tyrimo komiteto apibūdinimu, teigia, kad mokymosi negalės gali reikštis žymiais klausimo, kalbėjimo, skaitymo, rašymo priežasties ryšio nustatymo ar matematinių gebėjimų sunkumais. D. Montgomery (1990) pažymi, kad nors kūdikiai turi apie dešimt bilijonų smegenų ląstelių, daugybę nervų sistemos jungčių ir skaidulų, tačiau asmenybės vystymąsi stimuliuoja trys pagrindiniai procesai: augimas, brendimas ir mokymasis. Pastebėta, kad šie procesai vaikų, turinčių mokymosi negalių, raidoje yra lėtesni nei įprastai besivystančių bendraamžių. Todėl jie ilgai buvo vadinami tiesiog lėtai besimokančiais arba lėtai bręstančiais vaikais. Nustatyta, jog mokymosi negales lemia specifiniai pažinimo procesų arba savireguliacijos sutrikimai ar jų neišlavėjimas. Specifinių pažinimo sutrikimo priežastis – minimali galvos smegenų disfunkcija, kuri gali išryškėti bet kuriame amžiuje. Mokykloje specifiniai pažinimo sutrikimai dažniausiai reiškiasi skaitymo, rašymo, matematinių gebėjimų raidos trūkumais, impresyviosios ir ekspresyviosios kalbos skurdumu.
Specifinį pažinimo sutrikimą turinčių mokinių mokymosi sunkumai reiškiasi įvairiose pažintinės veiklos srityse.
Mokydami silpnaregius, dauguma pedagogų laikosi klaidingos nuomonės, jog jie turi gana tikslius vizualinis vaizdinius (Gudonis, 1997, p.104). A. Lukoševičienė tyrusi silpnaregių vaikų gyvosios gamtos vaizdinius nurodo, kad dauguma klaidingų vaizdinių susiję su gyvosios gamtos objektų spalvos, kūno dangos, dydžio nesuvokimu. Daugelis silpnaregių vaikų nesugeba išskirti svarbiausių (esminių) objekto požymių. Tai rodo, kad konkrečių gyvosios objektų vaizdiniai neišsamūs. Autorė pažymi, jog sunkumai, apibūdinant objektą žodžiu ir atpažįstant jį, rodo, kad apibendrinamųjų ir konkrečių žodžių reikšmės vaikai supranta nevisai tiklsiai, iškreiptai. Negausūs, fragmentiški iškreipti gyvosios gamtos objektų vaizdiniai komplikuoja ir bendrą vaiko kalbos raidą. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-07-09
DalykasSpecialiosios pedagogikos referatas
KategorijaPedagogika >  Specialioji pedagogika
TipasReferatai
Apimtis5 puslapiai 
Literatūros šaltiniai3
Dydis14.18 KB
AutoriusNerijus
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2006 m
Klasė/kursas3
Švietimo institucijaLietuvos Edukologijos universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Specialusis ugdymas regimasis sutrikimas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 5 puslapiai 
  • Lietuvos Edukologijos universitetas / 3 Klasė/kursas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą