Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Specialioji pedagogika>Vaiko turinčio regėjimo negalę integruotas ugdymas
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Vaiko turinčio regėjimo negalę integruotas ugdymas

  
 
 
12345678910111213
Aprašymas

Įvadas. Regos sutrikimų charakteristika. Aklieji iš prigimties. Apakusieji. Dalinai regintys asmenys. Sutrikusios regėjimo asmenų psichologinės ypatybės. Aklųjų ir silpnaregių vaizdiniai. Intelektualiniai gebėjimai. Mobilumas. Socialinis prisitaikymas. Integracijos tikslai ir priemonės. Integracijos privalumai. Švietimo integracijos politika. Specialiojo ugdymo įstatymas. Bendravimas su aklaisiais/ regėjimo sutrikimus turinčiais asmenimis.

Ištrauka

Lietuvos aklųjų ir silpnaregių mokyklose, bendro lavinimo mokyklose mokosi sutrikusio regėjimo mokiniai. Šiems mokiniams dėl blogos regos ir galimų antrinių sutrikimų kyla mokymosi sunkumų.
Gal sutrikusios regos vaikai, besimokydami kartu su gerai matančiais, greičiau suvokia ir įvertina savo negalę?
Manau, iškeltas klausimas labai svarbus tiek gerai matantiems, tiek sutrikusios regos asmenims. Juolab, kad nuo to, kaip individas pripažins ir įvertins savo negalę, priklausys ir tinkamas profesinis pasiruošimas, integracijos ir socializacijos sėkmė. Regos invalidų prisitaikymo sėkmė – mūsų visuomenės sėkmė. Pastaraisiais metais vis daugiau dėmesio skiriama žmonių su negale teisėms. Supratimas, kad žmogus su negale yra toks pat visuomenės narys kaip ir kiti žmonės, padeda žmonėms su negale įgauti pasitikėjimo ir jėgų normaliai gyventi. Deja, daugelis žmonių vis dar mano, kad negalės ištiktieji yra žemesnio lygio, juos užjaučia, jų bijosi, nemoka su jais elgtis, juos ignoruoja.
Regos (regėjimo) sutrikimas - dalinai ar visiškai sutrikusi, pažeista, prarasta ar įgimta regėjimo analizatoriaus funkcija (aklumas, silpnaregystė; nistagmas, katarakta, žvairumas, glaukoma, trumparegystė, daltonizmas ir kt.). Pažeidimas gali būti susijęs su organo (akies) pakitimais, akies(-ių) nervo pakitimu, smegenų veiklos sutrikimu ir pan. priežasčių. Specialiosios pedagogikos mokslo šaka apie regos sutrikimus – tiflologija.
Žmogus yra pilnavertis ir laimingas tada, kai gali pilnai funkcionuoti, būti darbinga, kūrybinga, save realizuojančia asmenybe. Viena iš pačių sudėtingiausių žmogaus fiziologinių sistemų yra rega. Tie, kurie turi normaliai funkcionuojančią šią sistemą, kol ji normaliai veikia, net nenumano, ką reiškia , kai regėjimas pablogėja ar žmogus visai jo netenka. Tie, kurie nesusiduria su regėjimo
invalidais, dažnai nesugeba įvertinti blogos regos ir su kokiomis problemom susiduria sutrikusios regos žmonės.
V.Gudonis teigia, jog akys – vienas iš pagrindinių jutimo organų. Regą apibūdina aštuonios požymių kategorijos: spalva, forma, dydis, materialumas, ramybė ir judėjimas, dėl to regėjimas gali atitinkamai atspindėti erdvinius santykius. Rega įgyjami optinių daiktų vaizdiniai, orientavimasis erdvėje, skiriamos spalvos bei atspalviai. Vienas svarbiausių vaidmenų, kurį vaidina rega, tai tikrovės pažinimas. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-12-15
DalykasSpecialiosios pedagogikos referatas
KategorijaPedagogika >  Specialioji pedagogika
TipasReferatai
Apimtis11 puslapių 
Literatūros šaltiniai4
Dydis21.76 KB
AutoriusDove
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2006 m
Klasė/kursas0
Švietimo institucijaLietuvos Edukologijos universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Vaiko turincio regejimo negale integruotas ugdymas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 11 puslapių 
  • Lietuvos Edukologijos universitetas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą