Išplėstinė paieška
 
 
 
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Integruotas ugdymas

  
 
 
12345678910
Aprašymas

Įvadas. Integracija. Teisinis reglamentas. Integruoto ugdymo sistema. Ką turi žinoti mokytojas apie mokinį su negale. Integruoto ugdymo principai. Integruotam mokymui taikytinos strategijos. Integravimo nauda. Išvados.

Ištrauka

Integruotas asmenų, turinčiųjų specialiųjų poreikių, ugdymas – naujas reiškinys Lietuvos edukologijoje. Tarptautinių žodžių žodyne teigiama jog integracija, tai atskirų dalių sujungimas į vieną sistemą. Pasak Galkienės A. (2005) šios sąvokos vizualinis vaizdas primena paveikslą, kurį sudaro dvi dalys, tam tikrose vietose ir tam tikrais momentais susijungiančios ir išliekančios kaip vieno reiškinio dimensijos, ribai tarp abiejų dalių ištrynus, susiformuoja vientisa struktūra.
Integruotas ugdymas – neįgaliųjų vaikų ugdymas kartu su įprastai besivystančiais vaikais (E.R.Daniels ir K.Stafford, 2000).
Pradedant ugdyti moksleivius, turinčius specialiųjų poreikių, į bendrojo lavinimo sistemą įsilieja ir specialusis ugdymas. Galkienė A. ( 2003) teigia, kad buvo įprasta, jog abi šios ugdymo kryptys funkcionavo kaip atskiros. Integruoto ugdymo sąlygomis jie sudaro vieną lankstų vienetą papildydamos vieną kitą.
Hallahan D.P. ir Kauffman J.M. (2003) teigia, kad integruoti neįgaliuosius į plačiąją visuomenę pradėta septintame dešimtmetyje, o mūsų dienomis tai dar labiau matyti. Integracijos pradininkai didžiuojasi, kad dėl jų veiklos sumažėjo neįgalių žmonių, gyvenančių ugdymo įstaigose, taip pat specialųjį ugdymą gaunančių moksleivių, besimokančių specialiose mokyklose specializuotose klasėse. Mūsų dienomis net konservatyviausi integracijos šalininkai rekomenduoja skatinti daug aktyviau bendrauti neįgalius ir negalių neturinčius moksleivius, negu galėjo svajoti dauguma specialiųjų pedagogų septintuoju ir aštuntuoju dešimtmečiais.
Kaip visose šalyse, taip ir Lietuvoje specialusis ugdymas yra kelių formų:
1) ugdymas specialiose įstaigose arba namuose (neintegruotas, segreguotas ugdymas);
2) integruotas ugdymas pagal bendrą ugdymo vietą (neįgalūs vaikai ugdomi toje pačioje mokykloje, bet atskirose patalpose nuo sveikųjų);
3) socialinė integracija (sveiki ir neįgalūs vaikai kartu būna neakademinių užsiėmimų metu);
4) funkcinė integracija (vaikai visą laiką mokykloje mokosi kartu, tačiau programos pakeitimai, specialistų prieinamumas, specialių priemonių turėjimas minimalus);
5) inkliuzyvus ugdymas (neįgalaus vaiko integruotas ugdymas tokiam ugdymui pasirengusioje mokykloje: pakankama pedagogų kompetencija, priemonių, kabinetų ir specialistų konsultantų buvimas, administracijos palaikymas, teigiamos mokytojų ir visų vaikų tėvų nuostatos). ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-01-25
DalykasSpecialiosios pedagogikos referatas
KategorijaPedagogika >  Specialioji pedagogika
TipasReferatai
Apimtis9 puslapiai 
Literatūros šaltiniai9
Dydis20.55 KB
AutoriusEva
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2007 m
Klasė/kursas3
Failo pavadinimasMicrosoft Word integruotas ugdymas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 9 puslapiai 
  • 3 Klasė/kursas
  • 2007 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą