Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Specialioji pedagogika>Europos Sąjungos (ES) šalių asmenų požiūris į neįgaliųjų integraciją bendrojo lavinimo mokyklose
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Europos Sąjungos (ES) šalių asmenų požiūris į neįgaliųjų integraciją bendrojo lavinimo mokyklose

  
 
 
1234567891011121314151617181920212223242526272829303132
Aprašymas

Įvadas. Tarptautinių dokumentų ir mokslo darbų apžvalga. Specialiųjų poreikių asmenų ugdymo reformos klausimai. Specialiųjų poreikių grupių kategorijų ir specialiųjų ugdymosi poreikių įvertinimas ugdymo sistemoje. Duomenų apie specialiųjų poreikių moksleivių (SPM) ugdymą segreguotomis ir integruotomis sąlygomis įvairiose Europos Sąjungos (ES) šalyse palyginimas su Lietuvos duomenimis. Specialiųjų poreikių asmenų ugdymo Lietuvoje situacijos analizė. Nacionalinės specialiojo ugdymo politikos analizė. Specialiosiose mokyklose ugdomų moksleivių pasiskirstymas pagal negalių sunkumo lygį. Silpnaregių ir aklų vaikų integracinio mokymo trūkumai bei problemos. Neįgaliųjų kompleksinės reabilitacijos modeliai. Mokomųjų priemonių stoka. Integruotai bendrojo lavinimo mokyklose ugdomų SPM procentinis pasiskirstymas pagal negalių tipus. Specialiųjų poreikių asmenų ugdymo finansavimas Vakarų Europos šalyse ir Lietuvoje. Europos Sąjungos (ES) šalių patirtis ir modeliai SPM ugdymo finansavimo politikoje. Specialiojo ugdymo finansavimas Lietuvoje. Sveikatos ekonomikos centro 2001 metais atliktas mokslinis tyrimas "Neįgaliųjų socialinės integracijos programų finansavimo metodai bei šių programų įgyvendinimo efektyvumas".

Ištrauka

Lietuvos nacionalinės politikos tikslas – Euro-atlantinė integracija – ir pasirašyti tarptautiniai dokumentai įpareigoja vykdyti tarptautinius įsipareigojimus, vadovautis Europos Sąjungos teisiniais dokumentais, paisyti tarptautinių nuostatų ir bendrai priimtų rekomendacijų visose visuomenės gyvenimo srityse. Socialinė bei specialiųjų poreikių asmenų ugdymo politika privalo atitikti bendrą nacionalinės politikos kontekstą, t.y. būti grindžiamos tarptautiniais reikalavimais užtikrinant socialinę specialiųjų poreikių asmenų apsaugą bei ugdymą(si) pagal jų gebėjimus ir interesus.
Specialiųjų poreikių asmenų (SPA) ugdymas turėtų būti neatskiriama integruota Lietuvos švietimo ir mokslo sritis bei sudaryti vieną svarbiausių neįgalių asmenų socialinės integracinės politikos dalį, apimančią formalųjį ikimokyklinį, pradinį, vidurinį ir profesinį ugdymą, aukštąjį išsilavinimą, suaugusiųjų švietimą bei jų neformalųjį ugdymą.
Kokybiškų švietimo paslaugų specialiųjų poreikių asmenims, besiugdantiems drauge su bendraamžiais vieningoje švietimo sistemoje, teikimo užtikrinimas nėra vienalaikis (politiniai lozungai, deklaratyvios tesinės nuostatos, visuomenės narių pasisakymai, teigiami pavyzdžiai ir t.t.), bet sudėtingas, ilgai trunkantis vyksmas, reikalaujantis konstruktyvių ir koordinuotų valstybės valdymo ir švietimą administruojančių bei jam talkinančių institucijų veiksmų bei pačios visuomenės sąmoningumo. Visuomeninės organizacijos, vienijančios specialiųjų poreikių asmenis, privalo ne tik kovoti dėl savo narių interesų, bet taip pat savo veiksmus derinti ir koordinuoti su vyriausybinėmis organizacijomis.
Tradicinio medicininio-reabilitacinio segregacinio požiūrio pakeitimas į socialinį lygių galimybių integracinį modelį neįgalių asmenų ugdymo politikoje Vakarų demokratinėse valstybėse vyko ilgai (apie 30 metų), nes tam tikros socialinės grupės, iki tol turėjusios ekonominę naudą ir didelę įtaką valstybinėje švietimo politikoje, šiam procesui priešinosi, o jas palaikė didelė visuomenės dalis, kuri neįgalius asmenis tradiciškai laikė silpnais, nepilnaverčiais ir vertais gailesčio, globos bei išmaldos žmonėmis. Tik paskutiniąjame dešimtmetyje tarptautinės bendrijos organizacijos (JTO ir ES) tvirtai nusprendė įtakoti savo valstybių narių vyriausybes, reikalaudamos lygių teisių ir lygių galimybių neįgaliems piliečiams visose visuomenės gyvenimo srityse. Nacionalinės strategijos parengimo tikslas - būtinybė paspartinti demokratinių valstybių pripažintos ir išmėgintos praktikoje specialiojo ugdymo politikos reformos diegimą Lietuvoje. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-03-17
DalykasSpecialiosios pedagogikos referatas
KategorijaPedagogika >  Specialioji pedagogika
TipasReferatai
Apimtis28 puslapiai 
Literatūros šaltiniai38
Dydis151.04 KB
AutoriusInga
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2005 m
Klasė/kursas4
Mokytojas/DėstytojasRita Virbalienė
Švietimo institucijaLietuvos Edukologijos universitetas
FakultetasPedagogikos ir psichologijos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Europos Sajungos saliu asmenu poziuris i neigaliuju integracija bendrojo lavinimo mokyklose [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 28 puslapiai 
  • Lietuvos Edukologijos universitetas / 4 Klasė/kursas
  • Rita Virbalienė
  • 2005 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą