Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Specialioji pedagogika>Specialiosios pedagogikos raida Lietuvos mokyklose
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Specialiosios pedagogikos raida Lietuvos mokyklose

  
 
 
12345678910
Aprašymas

Įvadas. Neįgaliųjų specialiojo ugdymo ir globos organizavimas nepriklausomoje Lietuvoje 1918 – 1940 m. Neįgaliųjų specialusis mokymas, auklėjimas ir globa 1940 – 1944 m. Neįgaliųjų specialusis mokymas ir globa 1944 – 1990 m. Ugdymo įstaigų tinklas 1991 – 2001 m. Išvados.

Ištrauka

Apie negalios žmones Lietuvoje viešai prabilta vos prieš dešimtmetį. Na, o ypatingas dėmesys į negalės vaikus buvo atkreiptas prasidėjus teigiamiems poslinkiams Lietuvos švietimo sistemoje, nes nuo šių poslinkių neatsilieka ir specialusis ugdymas. Šiandien Lietuvoje aktyviai diskutuojama sutrikusio intelekto vaikų mokyklinės integracijos ir socializacijos klausimais. Vieni tvirtina, kad integruotas specialiųjų poreikių vaikų ugdymas gali sugriauti tai, kas per daugelį metų buvo sukurta šalyje, kiti mano, jog integruojant galima sėkmingai spręsti vaikų, turinčių intelekto ar kitų sutrikimų, socializacijos problemas bei pasiekti, kad ir šie vaikai turėtų vienodas teises bei galimybes dalyvauti visuomenės gyvenime. Lietuvoje galiojantys teisės aktai apibrėžia specialiųjų poreikių vaikų teisę būti ugdomiems ugdymo institucijoje- bendrojo lavinimo mokykloje ar ikimokyklinėje įstaigoje. Tačiau, šiuo metu ne visos bendrojo ugdymo įstaigos yra pasirengusios kokybiškai ugdyti specialiųjų poreikių vaikus. Pagrindinės priežastys būtų: lėšų stygius, informacijos trūkumas tėvams, pedagogų nepakankamas pasirengimas dirbti integruotoje grupėje ar klasėje, bei visuomenės nepasirengimas priimti kitokius vaikus. Sėkmingam integracijos vyksmui būtina pirmiausia, keisi visuomenės, pedagogų požiūrį į sutrikusios raidos asmenis. Vakarų šalių patirtis rodo, kuo dažniau pedagogai, mokiniai- visa visuomenė mato negalios ištiktus asmenis, bendrauja su jais, tuo greičiau ir palankiau keičiasi požiūris į juos.
Integracija- procesas, apimantis visus vaiko su negalia gyvenimo periodus. "Švietimo sistemoje, integraciją galima apibūdinti kaip švietimo procesą, kurio metu visi mokyklinio amžiaus vaikai, jų tarpe ir mokiniai su negalia, mokomi kartu, teikiant jiems paslaugas ir ruošiant jų amžiui ir sugebėjimams pritaikytas mokymo programas bendrojo lavinimo mokyklose. Tinkamai taikant ir vykdant integracijos procesą, išryškėja akivaizdi nauda ne tik patiems negalę turintiems mokiniams, bet ir jų mokslo draugams- bendraamžiams. Tarp mokinių užsimezga draugystė, neturintys negalės mokiniai išmoksta vertinti skirtingos būsenos žmones, geriau jaučia atsakomybę už kitus, tampa jautresni kitų reikmėms, mokosi padėti kitam" .
Turimomis žiniomis, Lietuvoje iš neįgaliųjų pirmieji pradėti mokyti kurtieji. Vyskupas J. Nepomucen – Kossakowsi 1805 m. įsteigė Vilniaus kurčiųjų mokyklą. 1823 m. Vilniaus universiteto pastangomis prie jo buvo įsteigtas Kurčiųjų institutas. Pagal instituto steigimo projektą į jį galėjo būti priimami abiejų lyčių 10 – 15 m. sutrikusios klausos vaikai ir mokomi 5 metus. Baigusiems institutą buvo numatyta išduoti direktoriaus ir meistro pasirašytą liudijimą, kad moksleivis yra baigęs bendrojo lavinimo dalykų ir amatų kursą. Institute turėjo būti mokoma lenkų kalba. Čia daugiau dėmesio buvo skiriama mokinių bendrajam lavinimui bei amatų (spaustuvininkų, siuvėjų, tekintojų ir kt.) mokymui. 1843 m. dėl lėšų stokos jis buvo uždarytas ir neveikė iki 1925 m. Tada buvo atidaryta Vilniaus kurčiųjų – nebylių mokykla. Tai ir buvo specialiųjų mokymo ir auklėjimo įstaigų kūrimo Lietuvoje pradžia. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-01-17
DalykasSpecialiosios pedagogikos referatas
KategorijaPedagogika >  Specialioji pedagogika
TipasReferatai
Apimtis8 puslapiai 
Literatūros šaltiniai3
Dydis27.75 KB
AutoriusAgne
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2005 m
Klasė/kursas3
Mokytojas/DėstytojasLekt. Dr. Alvyra Galkienė
Švietimo institucijaLietuvos Edukologijos universitetas
FakultetasIstorijos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Specialiosios pedagogikos raida Lietuvos mokyklose [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 8 puslapiai 
  • Lietuvos Edukologijos universitetas / 3 Klasė/kursas
  • Lekt. Dr. Alvyra Galkienė
  • 2005 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą