Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Specialioji pedagogika>Specialiųjų poreikių moksleivių ugdymas popamokine veikla
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Specialiųjų poreikių moksleivių ugdymas popamokine veikla

  
 
 
1234567891011121314151617181920212223242526272829303132
Aprašymas

Įvadas. Literatūros šaltinių analizė. Popamokinės veiklos ypatumai. Metodų ir formų pasirinkimas. Reikalavimai pramoginiam renginiui. Pramoginės veiklos organizavimas. Pedagogo vaidmuo popamokinėje veikloje. Klasės vadovo asmenybė. Klasės auklėtojo popamokinės veiklos organizavimas. Tyrimo organizavimas. Tyrimo metodika, tiriamieji. Tyrimo rezultatų analizė. Išvados.

Ištrauka

Mokykla, vadovaudamasi pagrindiniais Lietuvos švietimo koncepcijos principais (humaniškumo, demokratiškumo, racionalumo, atsinaujinimo ) turi būti atvira ir prieinama pozityvioms idėjoms. Šiandieninė mokykla privalo ugdyti laisvą ir kūrybingą, orų ir dvasiškai brandų žmogų. Tuo pačiu turi sudaryti sąlygas atsiskleisti vaiko individualybei, paskatinti per saviauklą ugdyti savo asmenybę. Šie tikslai yra siekiami per visą vaiko ugdymo procesą – per pamokas ir užklasinėje veikloje. Plačias galimybes vaiko ugdymui atveria organizuojami įvairūs užklasiniai renginiai ir po pamokinė veikla. Per juos įtvirtinamos ir gilinamos ugdytinių žinios, mokėjimai ir įgūdžiai; tobulinami doriniai, visuomeninio elgesio, darbo įgūdžiai bei įpročiai; formuojami pažintiniai interesai; ugdomi kūrybiniai bei organizaciniai gebėjimai ( Ambrukaitis, Ozolaitė, 1998, p.5).

Papildomojo ugdymo srityje ugdytiniai plėtoja savo gebėjimus, tenkina savo norus. Tačiau sėkmingai ir funkcionaliai veiklai reikalinga pedagogo pagalba, nes kiekvienas ugdytinis yra individualus ir turintis savitų poreikių. Dauguma specialiųjų poreikių ugdytinių nesugeba savarankiškai veikti. Jie dažnai būna nepasitikintys savo gabumais, jaučiasi atstumti, nedalyvauja veikloje. To pagrindinė priežastis – šių vaikų negebėjimas organizuoti, planuoti savo veiklą, elgesį, negeba numatyti veiksmų, atlikti darbą. Todėl mokykla turi pasirūpinti, kad vaikai įveiktų šiuos sunkumus.
Kadangi mokinių popamokinės veikla yra mokymo proceso tąsa ir papildymas, tai ir nepamokinės veiklos negalima palikti savieigai. Patys mokiniai nesugebės suorganizuoti savo laisvalaikio taip, jis būtų naudingas ir prasmingas. Todėl, mokytojas yra atsakingas už kūrybingą, įdomią ir naudingą popamokinę veiklą, kurią jis gali paįvairinti savo darbe naudodamas skirtingus auklėjimo metodus ir jų formas.
Tema aktuali, nes tai įtakoja ugdytinius kaip asmenybes, jų požiūrį ir nuostatas į plačiąją visuomenę.Tinkama po pamokinė veikla atitraukia moksleivius nuo tuščio, beprasmio laiko leidimo, o kartu ir nuo žalingų įpročių ir nusikalstamumo ( Dapkienė, 1998, p.7 ). Todėl visų mokyklų tipuose papildomam ugdymui organizuoti skiriama daug dėmesio ir laiko.Tuo yra siekiama pagrindinio tikslo – tikslingo mokinių užimtumo; sudaryti sąlygas individualiems gabumams atsiskleisti; tobulinti jau turimas ir tuo pačiu turtinti vis naujas įgytas žinias praktinėje veikloje. Tačiau problema yra dvilypė. Ji slypi ugdytinių pasyviame elgesyje, nenoru dalyvauti užklasinėje veikloje. Negatyvaus elgesio priežastis glūdi popamokinės veiklos struktūroje. Kokios sąlygos ir galimybės specialiųjų poreikių moksleiviui išreikšti savo kūrybingumą šiuolaikinėje mokykloje? Svarbus ir mokyklos bendruomenės narių požiūris į popamokinį ugdymą. Galbūt būrelių pasiūla plati ir įvairi, tačiau nėra tinkamo sudominimo ir pačių renginių gero organizuotumo. Ko ir pasigendama šiomis dienomis. Šia problema turi pradėti domėtis patys pedagogai. Tai jų pareiga sudominti ir įtraukti moksleivius į popamokinę veiklą.

Tyrimo objektas – aukštesniųjų klasių specialiųjų poreikių mokinių požiūris į po pamokinį ugdymą.

Tyrimo tikslas – atskleisti specialiųjų poreikių mokinių požiūrį į po pamokinę veiklą.

Tyrimo uždaviniai:
1. Įvertinti popamokinės veiklos aktualumą ir organizuotumą.
2. Atskleisti papildomo ugdymo efektyvumą specialiųjų poreikių vaikams.
3. Įvertinti specialiųjų vaikų požiūrį į popamokinę veiklą.
4. Ištirti tėvų požiūrį į popamokinę veiklą.
5. Sužinoti mokyklos pagalbos lygius tobulinant popamokinį ugdymą.
Tyrimo metodas – anketinė apklausa.
Darbo struktūra: ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-03-15
DalykasSpecialiosios pedagogikos kursinis darbas
KategorijaPedagogika >  Specialioji pedagogika
TipasKursiniai darbai
Apimtis30 puslapių 
Literatūros šaltiniai15 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis77.98 KB
Autoriuskristina_22
Viso autoriaus darbų3 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas2
Mokytojas/Dėstytojasdoc. Irena Kaffemanienė
Švietimo institucijaŠiaulių Universitetas
FakultetasSocialinės gerovės ir negalės studijų fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Specialiuju poreikiu moksleiviu ugdymas popamokine veikla [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 30 puslapių 
  • Šiaulių Universitetas / 2 Klasė/kursas
  • doc. Irena Kaffemanienė
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą