Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Mokslas ir švietimas>Ikimokyklinio amžiaus vaikų socialinių įgūdžių ugdymas per muzikinę veiklą
   
   
   
2
naudingas +2 / nenaudingas 0

Ikimokyklinio amžiaus vaikų socialinių įgūdžių ugdymas per muzikinę veiklą

  
 
 
12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940414243444546
Aprašymas

Įvadas. Darbo tikslas: išanalizuoti ikimokyklinio amžiaus vaikų socialinių įgūdžių raišką per muzikinę veiklą. Muzikinis ugdymas. Muzikinio ugdymo pedagoginės sąlygos. Muzikinio ugdymo metodika. Socialinių įgūdžių lavinimas per muzikinę veiklą. Socialinių įgūdžių raiška. Socialumo kompetencija. Muzikos įtaka vaiko psichikos raidai. Vaiko muzikinės kultūros ugdymo veiksniai. Muzikinis vaiko auklėjimas šeimoje. Muzikinis vaiko auklėjimas darželyje. Pedagogų požiūrio į ikimokyklinio amžiaus vaikų socialinių įgūdžių ugdymo galimybių per muzikinę veiklą ir tėvų požiūrio į muzikinės veiklos įtaką vaiko raidai tyrimas. Išvados. Priedas: anketa (4 psl.)

Ištrauka

Šiuolaikinė pedagogika ankstyvąją ikimokyklinio amžiaus vaikų muzikinę raišką nuvertina, jų veikla yra nuasmeninama dėl nepakankamos socialinės – kognityvinės patirties. Dėl šių priežasčių dažnai iškraipoma ir ankstyvojo vaikų muzikinio ugdymo esmė. Ankstyvasis vaikų muzikinis ugdymas, kuris prasideda kūdikystėje ir tęsiasi ikimokyklinėje bei jaunesnėje mokyklinėje vaikystėje (ugdymo įstaigose ar šeimoje), ugdymo teorijoje ir praktikoje dažnai yra suvokiamas be šiuolaikinės vaikystės pedagoginės, socialinės, kultūrinės paradigmos ir vaiko kaip socialinio, kultūrinio individo, raiškos muzikinėje veikloje ypatybių.
Šiandien yra diskutuojama ar ankstyvasis muzikinis ugdymas turi būti grindžiamas tradicinės, ar modernios didaktikos nuostatomis, taip pat ir jas atitinkančiomis ugdymo paradigmomis: tradicine (orientuota į lavinimą) ir moderniąją, orientuota į vaiko ir vaikystės pasaulio unikalumą
,,Tradicinė pedocentristinė paradigma: ankstyvasis muzikinis ugdymas yra reikšmingas ne suaugusiems, o patiems vaikams" (A.Juodaitytė, A.Gumuliauskienė, 2004, p.44).
Muzika greičiausiai gali sužadinti vaiko emocijas, pasiekti jo dvasią. Vaikas į supantį pasaulį pirmiausia reaguoja per emocijas ir yra svarbiausia visapusiškai jo raidai. ,,Psichologijos ir edukologijos mokslai įrodo, kad muzika labai reikšminga ugdant mažų vaikų dvasines galias – intelektą, dorovę, estetinius jausmus. Šiam tikslui tinka įvairi muzika, jeigu ji atitinka vaiko suvokimo ir atlikimo galimybes ir gali teigiamai veikti visapusišką jo raidą. Lopšinės, rami klasikinė muzika padeda atgauti labai dirgliems vaikams emocinę pusiausvyrą. Smagi, lengva, normalaus garsumo muzika, pagal kurią vaikas gali atlikti įvairius judesius, sukuria džiugią aplinką, skatina saviraišką. Muzikos kūrinėliai, kurie turi dainuojamąjį tekstą, labai praplečia vaiko pažintinę sritį." (A.Katinienė, 2004, p15).
Vaiko polinkį į vienus ar kitus menus nulemia įvairios sąlygos. ,,Pirma, nevienodai išsivysto atskiros žmonių juslės. Antra, labai įvairios šeimoje susiklosčiusios tradicijos. Trečia, mokyklos aplinka, mokytojų pavyzdys ir susidaręs požiūris į humanitarinius, meninius dalykus. Ketvirta, konkrečiame mieste ar vietovėje funkcionuojantys menai, meno kolektyvai, muziejai ir pan.
,,Muzika, kai emocionaliausias menas ir labiausiai visuomenėje paplitęs menas, greičiausiai pasiekia dvasines žmogaus gelmes ir gali daryti jam tam tikrą įtaką. Todėl ji pasitelkiama ne tik visuomeniniam, bet ir visuminiam vaiko ugdymui" (A.Gaižutis, 1997, p.19, žurnalas ,,Gama").

Objektas: ikimokyklinio amžiaus vaikų socialinių įgūdžių raiška.
Tikslas: išanalizuoti ikimokyklinio amžiaus vaikų socialinių įgūdžių raišką per muzikinę veiklą.
Uždaviniai:
1. Išanalizuoti ikimokyklinio amžiaus vaikų socialinius įgūdžius teoriniu aspektu.
2. Atskleisti ikimokyklinio amžiaus vaikų socialinius įgūdžių ugdymo svarbą.
3. Ištirti pedagogų požiūrį į ikimokyklinio amžiaus vaikų socialinių įgūdžių raišką per muzikinį ugdymą ir tėvų nuomonę apie muzikinės veiklos įtaką vaiko raidai. Parengti praktines rekomendacijas.
Tyrimo eiga:
1. Mokslinės literatūros analizavimas, terminų aiškinimasis, tikslo ir uždavinių formulavimas.
2. Anketų sudarymas ir jų pateikimas pedagogams ir tėvams.
3. Tyrimo apibendrinimas ir išvadų formulavimas, rekomendacijų pateikimas.
Tiriamieji buvo pasirenkami atsitiktine tvarka. Anketinėje apklausoje dalyvavo 25 pedagogai ir 25 ,,Liepaites" darželio ikimokyklinio amžiaus vaikų tėvai.
Pedagogų anketose pateikiami klausimai, kuriais norėta sužinoti vaikų socialinių įgūdžių ugdymo raišką per muzikinę veiklą. Tėvų anketose pateikiami klausimai, kuriais norėta sužinoti apie muzikinės veiklos įtaką vaiko raidai. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-11-05
DalykasMokslo ir švietimo diplominis darbas
KategorijaPedagogika >  Mokslas ir švietimas
TipasDiplominiai darbai
Apimtis41 puslapis 
Literatūros šaltiniai18 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis100.89 KB
AutoriusEdita
Viso autoriaus darbų5 darbai
Metai2008 m
Klasė/kursas4
Mokytojas/DėstytojasSada Petružienė
Švietimo institucijaKlaipėdos Universitetas
FakultetasPedagogikos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Ikimokyklinio amziaus vaiku socialiniu igudziu ugdymas per muzikine veikla [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Diplominiai darbai
  • 41 puslapis 
  • Klaipėdos Universitetas / 4 Klasė/kursas
  • Sada Petružienė
  • 2008 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+2
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą