Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Psichologija>Muzikos poveikis vaiko intelekto raidai ir jos taikymas ugdyme
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Muzikos poveikis vaiko intelekto raidai ir jos taikymas ugdyme

  
 
 
12345678910111213141516171819202122232425262728
Aprašymas

Įvadas. Tikslas – išsiaiškinti ar muzikos mokymasis, muzikinė aplinka turi įtakos vaiko gebėjimų bei intelekto raidai ir trumpai aptarti muzikos taikymo galimybes. Muzika, jos vaidmuo ir įtaka žmogui. Garso savybės, jo poveikis žmogui. Požiūris į muziką kultūros raidoje. Garso savybės, jo poveikis žmogui. Muzika, jos vaidmuo ir įtaka žmogui. Psichofiziologinis muzikos poveikis. Muzikos žanrų įtaka psichinei veikla. Intelekto samprata. Intelektų ir sugebėjimų įvairovė. Aplinkos ir genetiniai veiksniai intelekto formavimesi. Gabiųjų vaikų savybės. Muzikos panaudojimas intelektui lavinti. Muzikos parinkimas, lavinant intelektą. Muzikinių veiklų panaudojimas, lavinant intelektą. Tyrimas. Tyrimo metodika. Tyrimo rezultatai ir jų analizė. Tyrimo apibendrinimas. Išvados.

Ištrauka

Muzikos savitumą, jos išskirtinumą iš kitų menų žmonės pastebėjo jau seniai. Matyt, kaip ir šiandien, buvo jaučiama muzikos galia sukelti įvarius jausmus, paskatinti veikti, kurti ar nuraminti. Tačiau dėl nesupratimo, kaip ir kodėl muzika veikia žmogų, ji imta mistifikuoti, imama naudoti įvairiose apeigose, ritualuose, netgi ligoms gydyti, nes tikima jos ypatinga galia. Tačiau muzikos poveikio priežastys ilgai buvo neištirtos, neperprastos, nors ir buvo taikomas žmonių gyvenime, ypač ritualams, vėliau – doroviniams, estetiniams tikslams siekti. Palyginti neseniai, daugiausia XX-XXI a. imta analizuoti, kaip veikia muzika ir kaip ją galima pritaikyti įvairiose gyvenimo srityse. Šiandien muzika, kaip meno sritis, naudojama tikslingai paveikti žmogų, plačiausiai taikoma medicinoje ir pedagogikoje, tačiau jų panaudojimo pobūdis skiriasi: medicinoje muzikos pagalba siekiama paveikti žmogaus psichiką, suteikiant žmogui harmoniją; pedagogikoje į muziką žiūrima kaip į vieną iš mokomųjų dalykų, kurio pagalba galima pasiekti dorovinio bei estetinio auklėjimo tikslų. Muzikos panaudojimas pedagogikoje galėtų būti daug platesnis, tačiau kaip ir kodėl reikėtų panaudoti muziką ugdymo procese dar nėra pakankamai literatūros, ypač lietuvių kalba bei lietuvių autorių.
Didelį poveikį požiūriui į muziką padarė Howardo Gardnerio intelektų įvairovės teorija. Susidomima muzikinio intelekto išskirtinumu, kartu bandoma atrasti ryšį tarp įvairių intelektų rūšių. Kadangi pastebėta, jog muzika ypatingai siejasi su kitais intelektais, imama tirti muzikos poveikį įvairioms žmogaus kompetencijomis, pastebėta, jog muziknėje aplinkoje užaugę, anksti pradėję muzikos mokytis žmonės, o dar geriau prenataliniame laikotarpyje, yra gabesni, imlesni įvairiems dalykams, jų geresni erdviniai, matematiniai, kalbiniai, kinesteziniai sugebėjimai bei muzikiniai. Remiantis tokiais pastebėjimais imta galvoti, kaip būtų galima pritaikyti muziką, kad išugdytume harmoningą bei talentingą asmenybę. Todėl šio darbo tikslas – išsiaiškinti ar muzikos mokymasis, muzikinė aplinka turi įtakos vaiko gebėjimų bei intelekto raidai ir trumpai aptarti muzikos taikymo galimybes.
Darbo tyrimo objektas – muzikos poveikis vaiko gebėjimų ir intelekto raidai.
Darbe keliama problema – ar muzika įtakoja asmenybę, jos gebėjimus, intelektą?kaip galima pritaikyti muziką, lavinant intelektą?
Darbe keliama hipotezė – ankstyvas muzikos mokymasis, turtinga muzikinė aplinka ir kūrybinių muzikinės veiklos būdų naudojimas daro teigiamą poveikį vaiko intelektui.


Uždaviniai:
1. Trumpai aptarti požiūrį į muziką, jos poveikį žmogui nuo seniausių laikų iki nūdienos.
2. Atskleisti intelekto sampratą.
3. Ištirti ryšį tarp muzikos mokymosi, muzikinės aplinkos ir intelekto lygio.
4. Atskleisti muzikos taikymo galimybes, lavinant intelektą.
Darbe naudojami mokslinės literatūros analizės ir anketinės apklausos metodai.
Analizuojat kursinio darbo temą remiamasi Vytauto Meškos, Rūtos Gidzijauskienės, Alberto Piličiausko, Vytauto Bičiūno, Vaido Matonio, Aldonos Vilkelienės ir kitų autorių darbais. Iš užsienio autorių naudojami Don Cambell, Klaus W. Hoffman, David G. Myers darbai.
Darbas susideda iš keturių dalių. Pirmoje dalyje ,,Muzika, jos vaidmuo ir įtaka žmogui. Garso savybės, jo poveikis žmogui" aptariamas požiūris į muziką, jos poveikį nuo seniausių laikų, siekiama išsiaiškinti kaip ir kodėl muzika veikia, remiantis muzikinės akustikos bei fizikinėmis žiniomis apie garsą. Aptariamas ir muzikos poveikis terapiniu požiūriu, iškiriamos muzikos funckjos, apžvelgiamas skirtingų muzikos stilių poveikis žmogui. Ši dalis daugiausia grindžiama Vytauto Meškos, Vytauto Bičiūno, Alberto Piličiausko, Vaido Matonio ir kt. darbais. Antroje dalyje aptariama intelekto samprata, kurioje remiamasi David G. Myers, Aldonos Vilkelienės darbais. Trečioje dalyje trumpai aptariamos muzikos taikymo galimybės pradinėje mokykloje, išsamiau apie taikymo būdus nekalbama, jie bus plačiau aptariami bakalauriniame darbe. Šioje dalyje daugiausia remiamasi Rūtos Gidzijauskienės ir Don Campbell darbais. Ketvirtoji dalis skirta tyrimui, kurio metu siekiama išsiaiškinti, ar muzika įtakoja vaiko intelektą. Tyrime naudojamos anketos Genio pradinės ir Dainorėlių darželio-mokyklos II klasės mokiniams ir jų mokytojams apklausti. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2010-01-27
DalykasPsichologijos kursinis darbas
KategorijaPsichologija
TipasKursiniai darbai
Apimtis24 puslapiai 
Literatūros šaltiniai20 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis61.07 KB
AutoriusMarija
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2007 m
Klasė/kursas4
Mokytojas/DėstytojasAsist. Dr. E. Velička
Švietimo institucijaLietuvos Edukologijos universitetas
FakultetasPedagogikos ir psichologijos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Muzikos poveikis vaiko intelekto raidai ir jos taikymas ugdyme [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 24 puslapiai 
  • Lietuvos Edukologijos universitetas / 4 Klasė/kursas
  • Asist. Dr. E. Velička
  • 2007 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą