Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Specialioji pedagogika>Dailė ir žaidimai - specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių ugdymo priemonė
   
   
   
1
naudingas +1 / nenaudingas 0

Dailė ir žaidimai - specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių ugdymo priemonė

  
 
 
1234567891011121314151617181920
Aprašymas

Įvadas. Literatūros šaltinių analizė. Meninis ugdymas ir jos reikšmė ugdymo procese. Žaidimo reikšmė augančiam vaikui. Dailės ir žaidimų įtaka specialiųjų poreikių vaikams. Tyrimo duomenų analizė. Tyrimo tikslai ir metodai. Tyrimo dalyviai. Tyrimo rezultatai. Išvados.

Ištrauka

Problemos aktualumas. Per pastarąjį dešimtmetį labai pakito gyvenimo sparta. Su ja ir vertybinės nuostatos, vaikų poreikiai, o taip pat ir jų mąstymas. Vis dažniau pedagogai teigia, kad mokiniai pasidarė nebe tokie kūrybingi, jų vaizduotė tampa vis skurdesnė. Taip pat vaikų elgesys vis labiau tampa agresyvesnis. To pagrindinė priežastis – "prisirišimas prie kompiuterinių žaidimų ir televizijos ekranų personažų, beprasmiškų televizijos ar radijo reklamų tekstų kartojimas ir kt." (9, 45).
"Tėvai neretai džiaugiasi, kad įsigilinęs į kompiuterio teikiamas galimybes vaikas neieško bendraamžių kompanijos, neprasimano nuotykių gatvėje. Jie jaučiasi ramesni, kai žino, jog atžala palyginti saugiai leidžia laiką namie prie stalo šviečiančio ekrano draugijoje." (Vaitiekienė, 2007). Jiems ramiau, kad jų vaikai nesusidės su bloga kompanija, nepaklius į narkotikų prekeivių akiratį, išvengs incidentų gatvėje arba nelaimės kelyje. Taip pat šiuolaikiniai tėvai, labiau pripažindami protinę brandą, dažnai nepakankamai vertina vaikų jausminį suvokimą. Vis labiau pamirštama, kad pasulį pažįstant žaidimo, meno ir apskritai grožio kalba svarbiausias vaidmuo tenka jausmams, emocijoms ir intuicijai.
Vaikui žaidžiant atsiskleidžia pažintiniai procesai. Jis "fantazuodamas gali tyrinėti ir išmėginti daugelį pažintinių reagavimo būdų, kuriuos tikrovėje atlikti neįmanoma." (15, 188). Žaizdamas vaikas gali išreikšti slaptas savo svajones, atsikratyti nemalonių, skaudžių išgyvenimų. Žaidybinė veikla atskleidžia jo emocinę ir psichinę būseną.
Menas – tai tam tikra žaidimo rūšis. Pirmieji pažinimo šaltiniai ankstyvaisiais asmenybės gyvenimo metais yra žaidimas, piešimas ir kitos meninės saviraiškos priemonės. "Vaikystės meninė saviraiška, piešimas – tai prigimtiniai pasaulio pažinimo būdai." (3, 7). Šalia žaidimo ir kalbos priskiriamas ir piešimas, kaip vienas iš ankstyvosios komunikacijos ir mąstymo formų.
Piešiant ir žaidžiant plėtojasi vaikų psichomotoriniai, sensomotoriniai, pasaulio pažinimo, kalbiniai įgūdžiai bei savivoka. Tad šios abi veiklos yra labai svarbios vaiko augimo procese ir asmenybės vystymuisi.

Tyrimo objektas – dailė ir žaidimas, kaip ugdymo priemonė, specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams (I – IV klasėse).
Tyrimo tikslas – išsiaiškinti pradinių klasių pedagogų požiūrį į dailę ir žaidimą, kaip ugdymo priemonę specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams.
Hiporezė – tikėtina, kad dailė ir žaidimai yra taikomi, kaip ugdymo priemonė mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių.

Tyrimo uždaviniai:
1. Atskleisti dailės ir žaidimų, kaip ugdymo priemonės reikšmę, remiantis moksinės literatūros analize.
2. Išsiaiškinti, kokią reikšmę turi dailė ir žaidimai vaikų ugdymo procese.
3. Nustatyti, kokiu tikslu pradinių klasių pedagogai taiko žaidimus pamokų metu.
4. Atskleisti mokytojų požiūrį į dailę ir žaidimus, kaip į ugdymo priemonę.
Tiriamieji – tyrime dalyvavo 16 N. Akmenės "Saulėtekio", Mažeikių "Žiburėlio", Mažeikių "Kregždutės", Šiaulių V. Kudirkos, Šiaulių Dubijos, Šiaulių "Romuvos", VšĮ "Smalsieji pabiručiai" ir Kairių pagrindinių mokyklų 1 – 4 klasių pedagogai.
Tyrimo metodai:
1. Literatūros šaltinių analizė.
2. Anketavimas.
3. Anketinių duomenų alalizė.
Kursinio darbo struktūra. Kursinį darbą sudaro: įvadas 2 lapus, skyriai, naudotos literatūros sąrašas (16 šaltinių), priedai. Tyrimo duomenis iliustruoja 6 diagramos ir 2 lentelės. Prieduose pateikiama 16 respondentų užpildytų anketų. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-09-21
DalykasSpecialiosios pedagogikos kursinis darbas
KategorijaPedagogika >  Specialioji pedagogika
TipasKursiniai darbai
Apimtis19 puslapių 
Literatūros šaltiniai15 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis62.82 KB
AutoriusMonika
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2007 m
Klasė/kursas3
Mokytojas/DėstytojasV. Tamulienė
Švietimo institucijaŠiaulių Universitetas
FakultetasSocialinės gerovės ir negalės studijų fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Daile ir zaidimai specialiuju ugdymosi poreikiu turinciu mokiniu ugdymo priemone [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 19 puslapių 
  • Šiaulių Universitetas / 3 Klasė/kursas
  • V. Tamulienė
  • 2007 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+1
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą