Išplėstinė paieška
 
 
 
   
   
   
1
naudingas +1 / nenaudingas 0

Intelekto sutrikimai

  
 
 
12345678910
Aprašymas

Įvadas. Intelekto sutrikimai. Nežymus protinis atsilikimas. Vidutinis, žymus ir labai žymus protinis atsilikimas. Pažinimo procesų sutrikimai sąlygojantys mokymosi negales. Moksleiviai, turintys vizualinių procesų sutrikimų. Moksleiviai, turintys audiovizualinių ryšių sutrikimų. Moksleiviai, turintys atminties sutrikimų. Moksleiviai, turintys savireguliacijos sutrikimų. Specifinių mokymosi negalių ir kitų įvairaus pobūdžio. Mokymosi sunkumų turinčių mokinių skiriamieji bruožai. Išvados.

Ištrauka

Šis darbas skirtas susipažinti su intelekto ir specifiniais pažinimo sutrikimais. Taip pat su šių sutrikimų diferencijavimu.
Teisingai atskirti intelekto ir specifinius pažinimo sutrikimus yra labai svarbu, nes nuo to kaip suprasime ir įvertinsime sutrikimą priklauso vaiko ugdymas ir požiūris tiek į patį vaiką, tiek į sutrikimą.
Sutrikimų diferencijavimas yra pradinė efektyvaus ugdymo dalis. Tik sėkmingai diferencijavus sutrikimą galima parinkti tinkamą ugdymo programą.
Šiame darbe aptarsiu sutrikimus, kas jiems būdinga, kaip jie skirstomi, kokius sunkumus kelia ugdymo procese, kad būtu galima turėti bendrą supratimą apie intelekto ir pažinimo sutrikimų klasifikaciją, lygius.
Specialiojoje literatūroje intelekto sutrikimas apibūdinamas kaip "protinių sugebėjimų nukrypimas nuo normos, sukeliantis elgesio, emocijų bei socialinio prisitaikymo sutrikimų". Šiai grupei priskiriamas protinis atsilikimas, intelekto regresija ir kt. intelekto sutrikimai.
Protinis atsilikimas sudaro didžiausią intelekto sutrikimų grupę. Tai sutrikimas, kuris pasireiškia vaiko negrįžtamu pažintinės veiklos pažeidimu, valios, emocijų neišsivystymu, dažnomis fizinėmis negalėmis. Šie reiškiniai atsiranda dėl biologinio centrinės nervų sistemos nepakankamumo, ypač susijusio su sudėtingiausiomis ir vėliausiai bręstančiomis smegenų struktūromis.
Kuo ilgiau vaikas auga sveikas ir kuo vėliau įvyksta centrinės nervų sistemos pažeidimas, tuo geresnių ugdymo rezultatų galima tikėtis mokykloje.
Protinio atsilikimo skiriami keturi laipsniai:
1. nežymus (IQ 69 - 50);
2. vidutinis (IQ 49 -35);
3. žymus(IQ 34 - 20);
4. labai žymus(IQ mažiau už 20). (Specialiojo ugdymo pagrindai; ŠU;2003)
Pagrindinė protiškai atsilikusių vaikų specialiųjų poreikių priežastis – gerokai menkesnis nei įprasta intelekto išsivystymas, tolygus, hierarchiškas pažintinių procesų sutrikimas. Esminis pažintinės veiklos trūkumas – mąstymo operacijų skurdumas, kuris lemia kitų, žemesnių funkcijų sutrikimus. Labiausiai tokių vaikų sutrikusios loginio mąstymo operacijos: analizavimas, lyginimas, apibendrinimas, išvadų formulavimas. Mąstymo operacijų trūkumai trukdo panaudoti įgytas žinias, pasirinkti ir pritaikyti išmoktas taisykles, tinkamai reaguoti neįprastoje situacijoje. loginio mąstymo ribotumas lemia ir elgesio adaptyvumo stoką. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-01-03
DalykasSpecialiosios pedagogikos referatas
KategorijaPedagogika >  Specialioji pedagogika
TipasReferatai
Apimtis9 puslapiai 
Literatūros šaltiniai3
Dydis13.5 KB
AutoriusAusteja
Viso autoriaus darbų4 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas3
Švietimo institucijaLietuvos Edukologijos universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Intelekto sutrikimai [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 9 puslapiai 
  • Lietuvos Edukologijos universitetas / 3 Klasė/kursas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+1
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą