Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Specialioji pedagogika>Hiperaktyvumo esmė ir korekcijos galimybės
   
   
   
1
naudingas +1 / nenaudingas 0

Hiperaktyvumo esmė ir korekcijos galimybės

  
 
 
12345678910111213141516
Aprašymas

Įvadas. Pagrindiniai hiperaktyvumo požymiai. Dėmesio sutrikimo ir per didelio aktyvumo priežastys. Darbo su hiperaktyviais vaikais ypatumai. Hiperaktyvus vaikas šeimoje. Hiperaktyvus vaikas mokykloje. Hiperaktyvumo korekcija ir gydymas. Pagalba vaikui šeimoje. Pagalba vaikui mokykloje: ugdymo kryptys ir metodai. Noro mokytis palaikymas ir žadinimas. Psichologinė pagalba. Sutrikimo prognozė. Išvados.

Ištrauka

Nenuoramų, įkyruolių, nedėmesingų ar kitaip visus varginančių vaikų yra visada, ir mes pažįstame juos ne tik iš garsiosios H. Hofmano paveikslėlių knygos, bet ir iš daugybės per šimtą metų sukauptų medicinos, psichologijos ir pedagogikos studijų. Tėvai, pedagogai, psichologai ir net gydytojai pagal savo kompetenciją nuolat stengiasi padėti tokiems nenuoramoms, pernelyg aktyviems ir nedėmesingiems vaikams, jaunuoliams ir suaugusiems įsijungti į savo socialinę grupę, kad jie neliktų gyvenime pašaliečiai.
Aktyvumo norma - sąlygiška sąvoka. Jei ją nagrinėjant apsiribojama tik vaiko savybėmis ir elgesiu, padidintu aktyvumu reikėtų laikyti tokį, kuris kliudo pats sau, t.y. trukdo reikalaujančiai kruopštumo veiklai, neleidžia jos baigti, o pakili, judri emocinė būsena kliudo teisingai įvertinti situaciją, numatyti galimą nesėkmę, pavojaus tikimybę. Vaiko aktyvumą galima aptarti kaip atitinkamą ir neatitinkamą vidutiniam jo aplinkos aktyvumui. Nežymus jo viršijimas aplinkinių skatinamas, ryškesnis - netoleruojamas. Todėl panašaus aktyvumo vaikai skirtingoje mokyklinėje aplinkoje dažnai vertinami ne tik skirtingai, bet ir priešingai. Šie vaikai tarsi neteisingai vertinami, į jų savybes dažnai neatsižvelgiama. Kita vertus, bet kuri grupė, taigi ir mokyklos klasė, gali veikti tik tam skirta sparta, priimtina daugumai.
Viena iš "sunkių", "neprisitaikančio elgesio" vaikų atsiradimo sąlygų yra vadinamosios "nepalankios" šeimos. Esminiai tokių šeimų rodikliai yra alkoholizmas, amoralus šeimos narių elgesys, žemas tėvų kultūrinis ir išsilavinimo lygis, nepakankamas materialinis šeimos apsirūpinimas ir prastos gyvenimo sąlygos. Labai svarbus veiksnys taip pat yra nepilna šeima. Greta socialinių-ekonominių veikia ir socialiniai-psichologiniai veiksniai, susiję su šeimos narių tarpusavio santykiais ir šeimyninio bendravimo specifika.
Apskritai vaikų elgesio nukrypimų priežasčių yra labai daug ir įvairių: tai ir kai kurios ligos, nervų sistemos procesų dinamikos paslankumas, vaiko psichosocialinis statusas, menkas išsiauklėjimo lygis, kuris taip pat gali būti susijęs su nepakankamomis pagrindinių poreikių tenkinimo galimybėmis ir pan. Greta paminėtų labai svarbiu veiksniu gali tapti adaptacijos (šeimoje, klasėje ir pan.) raidos ypatumai, lemiantys asmenybės integravimosi į socialinę grupę ir paklusimo jos reikalavimams sėkmingumą. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-07-01
DalykasSpecialiosios pedagogikos referatas
KategorijaPedagogika >  Specialioji pedagogika
TipasReferatai
Apimtis14 puslapių 
Literatūros šaltiniai12
Dydis26.13 KB
AutoriusDiana
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai2007 m
Klasė/kursas2
Mokytojas/Dėstytojasdoc. dr. A. Juodraitis
Švietimo institucijaŠiaulių Universitetas
FakultetasSocialinės gerovės ir negalės studijų fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Hiperaktyvumo esme ir korekcijos galimybes [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 14 puslapių 
  • Šiaulių Universitetas / 2 Klasė/kursas
  • doc. dr. A. Juodraitis
  • 2007 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+1
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą