Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Specialioji pedagogika>Klausymo ir kalbėjimo ugdymas, mokant skaityti ir rašyti žemesnėse klasėse
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Klausymo ir kalbėjimo ugdymas, mokant skaityti ir rašyti žemesnėse klasėse

  
 
 
12345678910
Aprašymas

Įvadas. Žymiai protiškai atsilikusių vaikų vystymosi ypatumai. Bendravimas. Kalbos supratimas. Sakytinė kalba. Girdimasis suvokimas ir foneminės klausos lavinimas. Kalbinio ugdymo metodai, reikalavimai. Išvados.

Ištrauka

Kalba yra pati svarbiausia ir sudėtingiausia psichinė funkcija, glaudžiai susijusi su visų kitų psichinių funkcijų formomis veikla. Žymiai ir vidutiniškai protiškai atsilikusiems vaikams labai sunku bendrauti su aplinkiniais žmonėmis, dėl to pažeidžiamas pažintinių procesų formavimas. O pažintinės veiklos sutrikimai neigiamai veikia mąstymo, vaizduotės, atminties ir kitų psichinių procesų vystymąsi.Netgi keletą dešimtmečių vidutinio ir žymaus intelekto sutrikimo vaikai visame pasaulyje laikyti nemokytinais, todėl jiems buvo uždarytos visų ugdymo įstaigų durys. Tik šio amžiaus 8 – ajame dešimtmetyje prasidėjo jų integracija į švietimo sistemą, besitęsianti iki šiandien. Lietuvoje tokio sutrikimo vaikų ugdymas mokykloje buvo įteisintas naujajame švietimo įstatyme (1991 m. ).
Netgi ir visai nežymūs kalbos defektai gali sukelti skaudžius psichinius pergyvenimus. Suvokdami savo kalbos nepilnavertiškumą, vaikai kartais pradeda vengti kolektyvo, darosi užsisklendę, baikštūs, nepasitikintys savimi net tose srityse, kuriose pagal savo psichinį ir fizinį išsivystymą tikrai galėtų pasiekti puikius rezultatus. Kalbos patologija dažnai neigiamai veikia ir emocijų – valios bei motyvų sferos formavimąsi.
Šiuo savo darbu siekiu atskleisti žymiai protiškai atsilikusių vaikų kalbos ugdymą neatsiejant nuo foneminės klausos ugdymo.
Protinis sutrikimas pasireiškia vaiko negrįžtamu pažintinės veiklos (ypač mąstymo proceso) pažeidimu, valios, emocijų neišsivystymu, dažnomis fizinėmis negaliomis.
Pažintinės veiklos neišsivystymas yra vienas iš svarbiausių protinio atsilikimo požymių. Šis vystymasis ne tik vėluoja, bet ir kiekvienas pažintinis procesas turi savitų bruožų. Protiškai atsilikusių vaikų aplinkos bei mokomosios medžiagos suvokimas apibūdinamas lėtumu, siaurumu, fragmentiškumu, nepakankamu diferencijuotumu. Mokiniai aktyviai reaguoja į tuos dirgiklius, kurie jau pažįstami, ir menkai arba visai nereaguoja į labai svarbius, bet nežinomus. Todėl šių vaikų pasaulio pažinimas yra labai ribotas ir lėtas. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2009-11-23
DalykasSpecialiosios pedagogikos referatas
KategorijaPedagogika >  Specialioji pedagogika
TipasReferatai
Apimtis8 puslapiai 
Literatūros šaltiniai5
Dydis16.23 KB
AutoriusInga
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai2009 m
Klasė/kursas3
Mokytojas/DėstytojasJ. Ambrukaitis
Švietimo institucijaŠiaulių Universitetas
FakultetasSocialinės gerovės ir negalės studijų fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Klausymo ir kalbejimo ugdymas mokant skaityti ir rasyti zemesnese klasese [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 8 puslapiai 
  • Šiaulių Universitetas / 3 Klasė/kursas
  • J. Ambrukaitis
  • 2009 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą