Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Specialioji pedagogika>Mokytojų ir specialistų bendradarbiavimo galimybės ugdant heterogeniškas klases
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Mokytojų ir specialistų bendradarbiavimo galimybės ugdant heterogeniškas klases

  
 
 
123456789
Aprašymas

Įvadas. Mokytojų ir specialistų bendradarbiavimo galimybės ugdant heterogeniškas klases. Mokytojų ir specialistų bendradarbiavimas. Mokytojų ir specialistų bendradarbiavimo galimybės. Komandinio darbo bruožai. Išvados.

Ištrauka

Pastaraisiais dešimtmečiais vis didesnis dėmesys skiriamas bendrojo ir specialiojo ugdymo glaudesniam santykiui kurti. XX a. dešimtame dešimtmetyje prasidėjusios reformos buvo pavadintos visiems skirtų mokyklų sąjūdžiu – reformų sąjūdis, skirtas pakeisti bendrojo ugdymo mokyklų bei klasių struktūrą, idant šios būtų geriau pritaikytos visiems moksleiviams tarp jų ir neįgaliesiems . Bendrojo ugdymo pedagogams siūlyta prisiimti daugiau atsakomybės už specialiųjų poreikių moksleivius, o specialiesiems pedagogams likti konsultantais ar šaltinių klasių mokytojais, kurie daugiau padėtų bendrųjų klasių mokytojams ir mažiau patys mokytų vaikus. Pagrindinis šių reformų tikslas integruoti specialiųjų poreikių vaikus į bendrojo lavinimo mokyklas taip, kad būtų užtikrinta tiek specialiųjų poreikių, tiek visų kitų vaikų mokymosi kokybė. Čia ugdymo sistemos centru tampa heterogeninės moksleivių grupės, t.y. "ugdytiniai, ryškiai besiskiriantys intelektinėmis ir fizinėmis galimybėmis" . Tokiu atveju, mokytojas turi dirbti su skirtingais moksleiviais ir privalo stengtis tenkinti poreikius tų, kurie galbūt kažkuo skiriasi nuo vidutinio klasės moksleivio tampa labai sunku užtikrinti mokymosi kokybę t.y. tinkamai patenkinti visų moksleivių poreikius. Šiam tikslui pasiekti dalykų mokytojai dirbdami su specialiųjų poreikių turinčiais moksleiviais, dažnai į pagalbą pasitelkia specialistus (specialiuosius pedagogus, logopedus, psichologus ir kt.). Mokytojas turi gebėti kalbėtis su šiais specialistais apie kiekvieno negalią turinčio vaiko fizines, emocines ir mokymosi problemas. Taip bendrojo lavinimo mokyklų mokytojai ir specialistai, dalydamiesi kompetencijomis bendradarbiauja, sprendžiant tuos pačius uždavinius. "Nėra tikslių atsakymų į klausimus, kaip turėtų bendradarbiauti bendrojo ugdymo ir specialieji pedagogai, rūpindamiesi, kad kiekvienas vaikas gautų tinkamą ugdymą. Aišku tik tai, kad jiems būtina bendrauti ir bendradarbiauti" , nes nuo jų darbo vaisių priklauso mokinių mokymosi kokybės užtikrinimas.
Mokytojo pareiga - stengtis kuo geriau patenkinti individualius moksleivio poreikius. Specialiojo ugdymo būtinybę derėtų svarstyti tik tada, kai visos mokytojo pastangos patenkinti individualius moksleivio poreikius yra bevaisės. Mokytojas įtaręs, jog kuris nors moksleivis gali turėti negalią, privalo nukreipti jį įvertinti kelių specialistų komandai (diagnostinis įvertinimas). Taip prasideda mokytojų ir specialistų bendravimas. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-01-16
DalykasSpecialiosios pedagogikos referatas
KategorijaPedagogika >  Specialioji pedagogika
TipasReferatai
Apimtis7 puslapiai 
Literatūros šaltiniai6 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis14.69 KB
AutoriusDiana
Viso autoriaus darbų17 darbų
Metai2005 m
Klasė/kursas3
Mokytojas/DėstytojasA. Galkienė
Švietimo institucijaLietuvos Edukologijos universitetas
FakultetasIstorijos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Mokytoju ir specialistu bendradarbiavimo galimybes ugdant heterogeniskas klases [speros.lt].DOC
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 7 puslapiai 
  • Lietuvos Edukologijos universitetas / 3 Klasė/kursas
  • A. Galkienė
  • 2005 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą