Šperos.lt > Psichologija > Socialinė psichologija > Socialinės psichologijos konspektai
Socialinės psichologijos konspektai

(45 darbai)

Agresija (7)Agresija. Eksperimentai. Agresijos biologija. Genetinė įtaka. Nervinių procesų įtaka. Biocheminė įtaka. Agresijos psichologija. Nemalonūs įvykiai. Mokymasis išreikšti ir slopinti agresiją. Televizijos žiūrėjimas ir agresija. Seksualinė agresija ir žiniasklaida. Agresija kaip išmoktas veiksmas. Kognityvinė įtaka. Visuomenės poveikis. Psichoanalitinės teorijos. Agresija kaip mirties instinktas. Agresijos psichodinamika. Skaityti daugiau
Alkoholizmo samprata bei požymiaiAlkoholizmo samprata bei požymiai. Alkoholis, jo poveikis organizmui. Alkoholizmas. Alkoholio sukeltų problemų išaiškinimas. Vaikų alkoholizmo ypatybės. Vaikų alkoholizmo priežastys ir pasekmės. Vaikų alkoholizmo priežastys. Vaikų įsitraukimo į alkoholinių gėrimų vartojimą lygiai. Alkoholizmo prevencija. Pagalba alkoholizmu sergančiojo šeimai. Skaityti daugiau
Bendravimas (11)Bendravimo svarbumas. Bendravimo suvokimas. Bendravimo formos: verbalinė ir neverbalinė. Bendravimo problemos. Kaip manote, kiek laiko valdytojai skiria bendravimui? Vadovavimo funkcijos. Bendravimo funkcijos. Bendravimo procesas. Suvokimas. Užkodavimas. Persiuntimas. Iššifravimas. Triukšmas. Žodinis bendravimas. Bendravimas raštu. Estetinės bendravimo formos. Bendravimo problemos. Kalbos apribojimai. Kalbėjimo ir klausymo įgūdžiai. Žodžių žaismas. Asmenybė ir suvokimas. Perkrovimas. Kaip išspręsti bendravimo problemas? Organizacinis bendravimas. Sprendimo priėmimas. Svarbiausi sprendimo priėmimo periodai. Identifikacija. Įvykdymas. Kontrolė. Organizacinio sprendimo priėmimo modeliai. Motyvacija ir vykdymas. Įgūdžiai ir mokymas. Tikslai ir rolių nurodymas. Technologija, darbo vietos išplanavimas ir darbo priemonės. Darbuotojų motyvavimas. Poreikiai. Atlygis. F. Hercbergo motyvacijos teorija. Motyvacijos, pagrįstos žmonių elgsena. Skaityti daugiau
Bendravimas ir motyvacijaBendravimo funkcijos. Bendravimo procesas. Suvokimas. Užkodavimas. Persiuntimas. Iššifravimas. Triukšmas. Verbalinės bendravimo formos. Žodinis bendravimas. Bendravimas raštu. Neverbalinės bendravimo formos. Kiti bendravimo aspektai. Estetinės bendravimo formos. Bendravimo problemos. Kalbos apribojimai. Kalbėjimo ir klausymo įgūdžiai. Žodžių žaismas. Asmenybė ir suvokimas. Perkrovimas. Kaip išspręsti bendravimo problemas? Organizacinis bendravimas. Sprendimo priėmimas. Svarbiausi sprendimo priėmimo periodai. Pripažinimas (problemos pastebėjimas). Identifikacija. Problemos išaiškinimas (išsprendimas). Įvykdymas. "ekonominis" sprendimo priėmimo modelis. "administracinis" sprendimo priėmimo modelis. Motyvacija ir vykdymas. Ar tarnautojai, prieš pradėdami veiklą, visada apsvarsto ir numato savo poelgius? Ar pagrindinis tarnautojų motyvas yra didinti pastangas? Ar užtenka vien tik pastangų geriems rezultatams pasiekti? Įgūdžiai ir mokymas. Tikslai ir rolių nurodymas. Darbuotojų motyvavimas. Poreikiai. F. Hercbergo motyvacijos teorija. Motyvacijos, pagrįstos žmonių elgsena. Skaityti daugiau
Bendravimas. Bendravimo įgūdžiaiBendravimas. Bendravimo įgūdžiai. Bendravimo taisyklės. Asmeninės erdvės valdymas. Akių kontaktas. Veido išraiška. Gestai. Kūno kalba. Apranga bei išvaizda. Mūsų turimi daiktai. Prisilietimai. Garsiniai būdai. Skaityti daugiau
Bendravimo ypatumai ir jų formosĮvadas. Bendravimo orientacijos. Bendravimo struktūra. Bendravimas kaip individų sąveika – interakcija. Bendravimas kaip savitarpio pažinimas – percepcija. Kalbėjimo psichologija. Klausymosi psichologija. Bendravimo būdai. Išvados. Skaityti daugiau
Bendravimo menas ir mokslas (2)Kas yra bendravimas. Poreikis bendrauti. Sėkmingo bendravimo samprata. Socialinis suvokimas. Socialinio suvokimo ypatumai. Įvaizdis ir jo kūrimas. Klausymasis. Klausymosi stiliai. E. Berne transakcinės analizės teorija. Transakcijos ir asmenybinės pozicijos. Tarpasmeniniai santykiai. Skaityti daugiau
Bendravimo psichologija (11)Bendravimas. Bendravimo formos. Bendravimo aspektai. Bendravimo komponentai. Bendravimo lygmenys. Bendravimo epizodo etapai. Komunikacijos procesas. Kiekvienas pranešimas turi. Komunikacinės priėmimo priemonės. "Triukšmas". Pranešimo struktūra. Bendravimo poreikis. Poreikių grupės. Pagal Verderber ir Verderber (2003) bendraudami žmonės patenkina poreikius. Bendravimo ypatybės. Etinis bendravimo aspektas. Komunikacinė kompetencija. Bendravimo įgūdžių tobulinimo schema. Komunikacinio bendravimo aspekto etapai. Kalba naudojama. Kiekvienas žodis turi. Žodžio komponentai. Pokalbis. Neformalaus pokalbio ypatybės. Dalykinio pokalbio struktūra. Pokalbio taisyklių ypatybės. Efektyviausios pokalbio taisyklės. Efektyvaus pokalbio įgūdžiai. Klausimai. Efektyvaus pokalbio įgūdžiai. Efektyvus pašnekovas. Bendrauti ir suprasti kitą žmogų trukdo. Klausymas. Klausymo komponentai. Empatija. Empatijos komponentai. Atspindėjimo komponentai. Gero klausytojo bruožai. Nežodinis (neverbalinis) bendravimas. Iš neverbalinio elgesio galima. Neverbalinio elgesio formos. Tarpasmeninė erdvė. Konfliktų psichlogija. Konfliktas. Konfliktų tipai. Vidinės struktūros. Vidinių konfliktų reiškimosi sferos. Vidinių konfliktų tipai. Vidinių konfliktų sprendimo būdai. Situacinė konfliktinė. Konflikto dinamika (eiga). Elgesio konfliktinėse situacijose stiliai. Konkurencija reikalinga (tinkama), kai. Kompromisas pasitelkiamas, kai. Prisitaikymas tinkamas, kai. Vengimas tinkamas, kai. Bendradarbiavimas tinkamas, kai. Konfliktų sprendimai bendradarbiaujant. Savęs atskleidimas bendravime. Savęs atskleidimas. Savęs atskleidimo priežastys. Atsiskleidimo pavojai. Savęs atskleidimo normos. Savęs atskleidimo principai. Jausmų atskleidimas. Jausmus galima. Nesugebėjimo įvardinti jausmus priežastys. Skaityti daugiau
Bendravimo psichologija (3)Žmogus ir bendravimo problema šiuolaikinėje psichologijoje. Asmenybė ir bendravimas. Charakteris ir bendravimas. Aš vaizdas ir bendravimas. Pagrindinės Aš vaizdas formos. "Sunkūs" žmonės ir bendravimas. Socialinė percepcija. Emocijos ir bendravimas. Stresas ir bendravimas. Smurtas ir bendravimas. Neverbalinis bendravimas. Skaityti daugiau
Bendravimo psichologija (4)Dalykinis pokalbis. Pokalbių funkcijos. Psichologinio konsultavimo pradmenys. Efektyvaus psichologinio konsultavimo prielaidos. Trijų interesantų problema. Konsultanto asmenybės bruožai. Kontakto elementai. Penki kopimo iš konflikto būdai. Konflikto sąvoka. Konfliktų lygiai. Konflikto analizė. Konflikto ciklas. Konflikto psichologinės savybės. Konfliktų rūšys. Konfliktų dinamika. Tarpininkavimo funkcijos. Tarpininkavimo taisyklės. Skaityti daugiau
Bendravimo psichologija (5)Žmogus ir bendravimo problema šiuolaikinėje psichologijoje. Asmenybė ir bendravimas. Charakteris ir bendravimas. Aš vaizdas ir bendravimas. Pagrindinės Aš vaizdas formos. "Sunkūs" žmonės ir bendravimas. Socialinė percepcija. Emocijos ir bendravimas. Stresas ir bendravimas. Smurtas ir bendravimas. Neverbalinis bendravimas. Asmeninės erdvės valdymas. Verbalinė komunikacija. Efektyvaus kalbėjimo sąlygos. Kritika bendravime. Konfliktus – susidūrimas. Bendravimo orientacijos. Kai kurie bendravimo šeimoje aspektai. Skaityti daugiau
Bendroji ir socialinė psichologijaBendrosios ir socialinės psichologijos egzamino klausimai (konspektas) VU. Labiausiai tinka neakivaizdinių socialinio darbo studijų studentams. Asmenybė, jos vystymasis asmenybės teorijos. Socialinės sąlygos. Priešpriešinės teorijos. Pasąmonė. Pastiprinimo formos. Reakcijos nebuvimas. Socialinio vaidmens samprata, vaidmens etapai. Vaidmens apibrėžtumo problema. Socialiniai vaidmenys ir bendravimas. Vaidmenų konfliktas ir jų sprendimas. Poreikio ir motyvo samprata. Biologiniai ir socialiniai poreikiai. Monistinės tendencijos aiškinant žmogaus elgesį. Siekių motyvas. Jo prieštaringumas. Socialinis spaudimas ir siekių motyvas. Trukdymo sau psichologija. Motyvų sąveika ir konfliktas. Žmogus – reagavimo objektas. Žmogaus socialinio dirgiklio ypatumai. Prožektoriaus efektas. Prisistatymo samprata. Įvaizdžio kūrimas ir valdymas. Grėsmė įvaizdžiui. Įvaizdžio kūrimo strategijos. Aukos strategija. Produkto asmenybė. Atgalinis ryšys ir savojo elgesio tikrinimas. Informacija, reaguojant į žmogų. Informaciniai požymiai. Konfliktinė informacija. Vertinimai reaguojant į žmogų. Stebėjimo įtaka vertinimo baimė. Elgesio priežasčių aiškinimas (atribucija), vidinė – išorinė atribucija. Ketinimo atribucija. Savęs vaizdas. Vertinimo standartai. Socialinio palyginimo reiškinys. Savęs vaizdo formos: faktiškasis, idealusis, privalomasis, nepageidaujamas, veidrodinis, parodomasis Aš. Savęs vaizdo turinys. Vertikalusis savęs vaizdo modelis. Socialinis stereotipas. Ego gynyba. Asmenybės identiškumo samprata. Identiškumo, užbaigtumo simbolis. Grėsmė identiškumui. Savęs vertinimo lygiai. Savęs priėmimo problema. Stigma. Vertybinės orientacijos, jų funkcijos Nuostatos samprata. Nuostata ir suvokimas. Nuostatos centriškumas. Nuostatos kitimas ir poveikis. Poveikis ir apeliacijos. Specifiniai poveikio metodai. Verbavimas. Komunikacija informacija, informacijos kodavimas. Empatija, jausmo identifikavimas, empatijos ugdymas. Prieraišumas. Prieraišumo stiliai. Bendravimas ir sąveika. Socialinis tinklas. Socialinė įtaka. Bendravimas socialinių mainų požiūriu. Socialinė kaina. Socialinis teisingumas. Skirstymo, atstatomasis, eigos teisingumas. Tarpasmeniniai konfliktai. Konfliktus skatinančios ir stabdančios jėgos. Konkurencinis konfliktas. Pavydo psichologija. Emocinis priėmimas – atmetimas. Socialinė parama. Skaityti daugiau
Darbo ir šeimos vaidmenų susikirtimasDarbo ir šeimos konflikto modelis. Požiūris į šeimą ir į darbą kaip į visumą. Dviejų karjeristų šeima. Riboti karjeros laimėjimai. Karjeros valdymas ir gyvenimo kokybė. Tyrinėjimas. Tikslų iškėlimas. Karjeros strategijos. Karjeros įvertinimas. Skaityti daugiau
Efektyvus klausymas (2)Tikslas: Pagrįsti klausymo įtaką informacijos priėmimui ir suvokimui. Klausymas nėra girdėjimas. Menas klausytis nėra įgimtas. Visi klausytojai skirtingai supranta pranešimus. Skiriami 4 klausymo komponentai. Klausymo funkcijos. Klausymo barjerai – tai priežastys, trukdančios gerai klausytis. Mes negalime įdėmiai visko klausytis dėl kelių priežasčių. Keturių ausų modelis. Pavyzdys. Skaityti daugiau
Kaip reikia klausytisKaip reikia mokėti klausytis. Empatija. Mokėti iki galo išklausyti. Nereflektyvus klausymasis. Reflektyvus klausymasis. Skaityti daugiau
Komunikacija (2)Komunikacinio elgesio apibūdinimas; komunikacijos proceso rūšys ir funkcijos. Komunikacinio proceso modelis; jo struktūrinės dalys ir etapai. Grįžtamasis ryšys ir komunikaciniai triukšmai. Vienpusė, dvipusė komunikacija. Komunikaciniai barjerai: suvokimo, semantiniai, neverbalinių ženklų. Komunikaciniai barjerai: blogojo grįžtamojo ryšio, nemokėjimo klausytis, asmeninių savybių, neigiamų emocijų, psichologinės gynybos. Neverbalinė komunikacija: apibūdinimas, funkcijos. Neverbalinių ženklų suvokimas, jo ypatumai, santykis su verbaline komunikacija. Neverbalinė komunikacija: priemonės ir būdai. Žvilgsnis ir mimika, kaip komunikacinė priemonė. Pantomimika, kaip komunikacinė priemonė. Gestų rūšys. Pagrindinės gestų ir pozų reikšmės ir rūšys. Erdvė ir laikas, kaip komunikacijos priemonė. Komunikacinis pastabumas, jo treniravimo galimybės. Dalykinio pokalbio etapai. Psichologinis kontaktas: jo esmė, faktoriai, dinamika, jo suformavimo priemonės ir būdas. Aktyvus klausymasis: apibūdinimas, svarba, barjerai. Efektyvaus klausymosi praktiniai patarimai. Empatinis klausymasis. Žmogaus suvokimas ir supratimas. Jį lemiantys faktoriai ir suvokimo efektai. Buitiniai vertinimai. Kauzalinė atribucija bendravimo, elgesio priežasčių priskyrimas. Neįsisąmonintas "aš" kaip tarpasmeninio pažinimo ir supratimo barjeras. "Aš" gynyba tarpasmeniniame pažinime. Dogmatizmas tarpasmeniniame pažinime. Keitimosi privalumai. Atvirumo-uždarumo santykiai tarpasmeniniame pažinime. Johari "langų" modelis. Transakcinė bendravimo analizė: ego būsenos, transakcijos; jų rūšys ir transakciniai žaidimai. Socialinės ir grupinės normos bendravime. Socialiniai ir grupiniai vaidmenys bendravime. Grįžtamasis ryšys bendravime. Kritikos motyvai; kritikos konstruktyvumas, destruktyvumas. Praktiniai patarimai duodant ir priimant kritiką. Pritarimas; jo motyvai. Praktiniai patarimai duodant ir priimant pritarimą. Motyvavimas kaip komunikacinio proceso funkcija. Apibūdinimas ir motyvavimo būdas. Motyvavimas kaip partnerio poreikių įvertinimas. A. Maslow tyrimai. Savimonės struktūros elementai ir jų įtaka elgesio motyvavimui. Asmeninis patrauklumas, kaip motyvavimo veiksnys. Patrauklumą lemiantys faktoriai, jį sukeliantys veiksmai ir jų veikimo mechanizmai. Argumentavimo technika ir taktika. Tarpasmeniniai konfliktai: apibūdinimas, funkcijos, tipai ir priežastys. Tarpasmeninio konflikto struktūra ir dinamika. Elgesio reakcijų tipai tarpasmeniniuose konfliktuose, konfliktų sprendimo būdai. Komunikabilumas, jo struktūra ir formavimo būdas. Skaityti daugiau
Komunikacijos ir bendravimo samprataKomunikacijos sąvoka. Bendravimas. Santykis. Ryšys. Sąveika. Bendravimo poreikiai. Komunikacijos funkcijos. Tarpasmeninis bendravimas. Empatija. Tarpasmeninės komunikacijos informacijai kas būdinga. Komunikacijos kompetencija. Suvokimo procesas. Suvokimas. Klausymasis. Bendravimo intymumas ir atstumas. DESC sistema. Skaityti daugiau
KomunikavimasKomunikavimas. Komunikavimo funkcijos. Komunikavimo procesas. Komunikavimo kryptis. Tarpasmeninis komunikavimas. Komunikavimas žodžiu. Komunikavimas raštu. Nežodinis komunikavimas. Komunikavimas organizacijoje. Formalūs mažų grupių tinklai. Gandai. Komunikavimas kompiuteriu. Efektyvaus komunikavimu kliūtys. Kultūrų komunikavimas. Kultūrinis kontekstas. Skaityti daugiau
Komunikavimo pagrindaiKomunikavimo pagrindai. Komunikacijos procesas ir jo elementai. Komunikacijos barjerai ir jų įveikimas. Komunikacija organizacijoje. Verbalinė komunikacija: įtaigus kalbėjimas. Verbalinė komunikacija: konstruktyvus kritikavimas. Verbalinė komunikacija: aktyvus klausymasis. Konfliktų valdymas. Komunikacija grupėje ir komandoje. Vaizdinių priemonių panaudojimas. Argumentavimas. Debatai. Organizacijos ryšių su visuomene būdai. Organizacijos įvaizdis. Reklama. Rašytinė komunikacija. Dalykinių laiškų rašymo ypatumai. Karjera šiuolaikiniame darbo pasaulyje. Skaityti daugiau
KonfliktasKas yra konfliktas. Konfliktų priežastys. Konfliktų tipai. Konfliktiška elgsena. Konflikto situacija. Konflikto subjektai ir objektai. Konflikto nauda ir žala. Konflikto sprendimo galimybės. Skaityti daugiau