Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Teisė>Komercinė teisė>Bankroto teisinius santykius reguliuojančių projektų teisinis įvertinimas
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Bankroto teisinius santykius reguliuojančių projektų teisinis įvertinimas

  
 
 
12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940414243444546474849505152535455565758596061626364656667
Aprašymas

Summary. Įvadas. Bendra bankroto teisinius santykius reglamentuojančių įstatymų apžvalga. Įmonių bankroto įstatymų kaita Lietuvoje. Bankroto samprata. Įkeitimu ir (arba) hipoteka užtikrinti kreditoriaus reikalavimai. Nemokumo samprata. Tyčinis bankrotas. Įmonės kreditoriai. Pareiškimas dėl bankroto bylos iškėlimo. Bankroto bylų nagrinėjimas teisme. Kreditorių reikalavimų tenkinimo eilės. Įmonės administratorius. Įmonių bankroto įstatymų analizės apibendrinimas. Siūlomo projekto tikslai bei siūlomi pakeitimai įstatymo bendrosiose nuostatose ir pareiškime dėl bankroto bylos iškėlimo. Siūlomo bankroto įstatymo projekto tikslai. Įstatymo paskirties ir sąvokų pakeitimas ir papildymas. Pareiškimas teismui dėl bankroto bylos iškėlimo. Projekte siūlomi pakeitimai bankroto procedūras vykdant teismo, ne teismo tvarka ar supaprastintą bankroto procesą. Bankroto bylų nagrinėjimas teisme. Pasirengimas nagrinėti bankroto bylą teisme. Bankroto bylos iškėlimas teisme. Bankroto procesas ne teismo tvarka. Supaprastintas bankroto procesas. Skolininkų, kreditorių ir trečiųjų asmenų interesų gynimas, kai yra iškelta bankroto byla. Tyčinis bankrotas. Bankroto teisinio reguliavimo trūkumai sandorių vertinime. Taikos sutartis. Projekte siūlomi pakeitimai dėl įmonės administratoriaus, jo funkcijų. Siūlomi likvidavimo procedūros pakeitimai, jų teisinis įvertinimas. Projekte siūlomi pakeitimai įmonių turto pardavime ir kreditorių reikalavimų tenkinimo tvarkoje, jų teisinis įvertinimas. Išvados ir pasiūlymai. Priedai (4).

Ištrauka

Įmonių bankrotas - tai sudėtingas, didelio darbo ir atsakomybės reikalaujantis įstatymiškai reglamentuotas procesas. Tai yra labai svarbus ir gana dažnas reiškinys įmonių veikloje, galintis turėti neigiamų pasekmių ne tik asmenims, bet ir visai šalies ekonomikai. Todėl tokiam procesui ir yra reikalinga nuolatinė teismo ir valdžios kontrolė, kuri realizuojama rengiant ir priimant teisinius aktus, jų keitimo, papildymo projektus. Vienas svarbiausias tokių teisės aktų, regalmentuojančių bankroto procedūras teismo ne teismo tvarka yra Įmonių bankroto įstatymas (pirmoji redakcija VŽ 1992, Nr. 29-843).
Svarbu pabrėžti, kad Lietuvoje įmonių bankroto teisiniai santykiai įstatymais reglamentuojami jau trylika metų. Per šį laikotarpį formavosi įmonių bankroto įstatyminė bazė, teismų praktika, bankroto administratorių potencialas, visuomenės samprata ir požiūris į bankrotą, kaip į rinkos ekonomikos reiškinį ir priemonę ūkio subjektų santykiams tam tikrose situacijose spręsti.
Tačiau pastebėta, kad net trylikos metų laikotarpyje priimant vis naujesnį, papildytą bankroto procedūras reglamentuojantį teisės aktą, įstatymo spragų neišvengta. Ir šiandieną dabartiniame Įmonių bankroto įstatyme (2001 m. Nr. IX – 216) yra gana daug trūkumų, trukdančių užtikrinti tinkamą ir efektyvų bankroto procesą.
Šių trūkumų buvimas išlieka didele problema vykdant bankroto procedūras teismo ar ne teismo tvarka ir šią problemą svarbu kuo greičiau išspręsti. Tokiam tikslui ir yra rengiami įstatymo projektai, kurių pagrindu siekiama pakeisti ar papildyti netinkamas teisės normas naujomis, panaikinti pasenusias, neatitinkančias tikrovės ir realios praktikos įstatymo nuostatas, taip užpildant įstatymo spragas, panaikinant jų trūkumus.
Šio darbo tema ir yra aktuali tuo, kad rengiant ir analizuojant bankroto įstatymo papildymo ar pakeitimo projektus, galima ištaisyti išrykėjusius trūkumus, ar užpildyti įstatymo spragas, kurios trukdo tinkamai reglamentuoti bankroto procesus Lietuvoje. Be to, bankroto teisė Lietuvoje dar nėra pakankamai teoriškai išanalizuota, o bankroto praktika tik formuojasi.
Įmonių valdymo departamentas prie Ūkio ministerijos yra parengęs ĮBĮ 1, 2, 5, 9, 10, 11, 131, 18, 20, 21, 22, 23, 29, 30, 31, 32, 33, 35, 36 ir 37 straipsnių pakeitimo ir papildymo bei įstatymo papildymo priedų įstatymu projektą, priimtą 2005 metais. Šiuo metu tai vienintelis siūlomas projektas, reguliuojantis bankroto teisinius santykius. Būtent šio projekto analizė ir teisinio vertinimo suformulavimas yra šio darbo tikslas.
Naudojant sisteminės teisinės analizės, istorinį ir lyginamąjį metodus, baigiamajame darbe bus siekiama apžvelgti visas tris bankroto įstatymo redakcijas (nustatant jų keitimo priežastis ir ypatumus), išanalizuoti ir teisiškai įvertinti dabartinio Įmonių bankroto įstatymo kai kurių straipsnių pakeitimo ir papildymo projektą, nustatyti šio projekto tikslus bei siūlomų pataisų privalumus ir trūkumus. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-03-17
DalykasKomercinės teisės diplominis darbas
KategorijaTeisė >  Komercinė teisė
TipasDiplominiai darbai
Apimtis65 puslapiai 
Literatūros šaltiniai36 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis536.4 KB
AutoriusVitalija
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2006 m
Klasė/kursas3
Mokytojas/DėstytojasJurgita Spaičienė
Švietimo institucijaKauno kolegija
FakultetasEkonomikos ir teisės fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Bankroto teisinius santykius reguliuojanciu projektu teisinis ivertinimas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Diplominiai darbai
  • 65 puslapiai 
  • Kauno kolegija / 3 Klasė/kursas
  • Jurgita Spaičienė
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą