Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Viešasis administravimas>Valstybės tarnyba (4)
   
   
   
1
naudingas +1 / nenaudingas 0

Valstybės tarnyba (4)

  
 
 
1234567891011121314151617
Aprašymas

Įvadas. Dėstomoji dalis. Valstybės tarnybos sąvoka. Valstybės tarnybos pagrindiniai principai. Valstybės tarnautojų veiklos etikos principai. Valstybės tarnybos rūšys. Išvados.

Ištrauka

Valstybės tarnyba yra neatsiejama valstybės dalis. Po nepriklausomybės atgavimo, 1991 metais, Lietuva, kaip ir kitos Vidurio Europos šalys, tapo lyg ir kovos arena, siekiant pertvarkyti viešąsias institucijas bei ieškant geriausio būdo ir modelio tam atlikti, taigi ir geriausio valstybės tarnybos modelio. Ieškant modelio, kuris atitiktų Lietuvos kultūros ypatybes, reikėjo atsižvelgti į Lietuvos paveldą ir tradicijas, ir kartu turėti galvoje, kad demokratinei ir veiksmingai valstybės tarnybai sukurti būtini esminiai pagrindai. Šiuo atveju Lietuva turi dvidešimt demokratinės patirties metų tarp Pirmojo ir Antrojo pasaulinių karų.
Pirmojo Lietuvos Nepriklausomybės laikotarpio tradicija rėmėsi kontinentinės Europos koncepcija, išsirutuliojusia iš prūsiškos ir napoleoniškos valstybės koncepcijos, pagal kurią profesionali biurokratija turi būti atrama, laikanti stiprų valstybės ir tautos modelį. Remiantis šiomis pagrindinėmis prielaidomis, pasklidusiomis Europoje, ir buvo sukurta valstybės tarnybos karjeros sistema, pagrįsta administraciniu įstatymu kaip viešojo administravimo pagrindu.
Nepaisant šio paveldėto europietiško palikimo, beveik pusė izoliacijos ir sovietizacijos amžiaus skirtingai paveikė viešųjų institucijų supratimą. Vertinant sovietinių laikų valstybės tarnybą, pastebimas aiškus partijos ir valstybės valdymo painiojimas ir vėliau šios tarnybos virtimas į paprasčiausią komunistinio elito instrumentą, iš partinių institucijų pereinant į valstybės institucijas ir atvirkščiai.
Šios dvi konkuruojančios tarpusavyje tradicijos, iš kurių viena vedė prie valstybės tarnybos karjeros modelio kaip beveik nepriklausomos viešosios valdžios, o kita absorbavo valstybės tarnybą į valdančiąją partiją, šiandien yra Lietuvos politinės kultūros dalis. Nepaisant to, politinė šalies kultūra daug lemia institucijų ir socialinius pokyčius. Kartu ji yra institucijų formavimosi rezultatas.
Kaip ES Phare viešosios administracijos reformos projekto Lietuvoje dalis, buvo rengiamas valstybės tarnybos įstatymo projektas. Jo tikslas buvo sukurti valstybės tarnybos įstatymo pagrindus atramą naujai Seimo ir Vyriausybės reikalaujamai Lietuvos valstybės tarnybos sistemai. Pagrindinis uždavinys – didinti piliečių pasitikėjimą neseniai sukurtomis Lietuvoje demokratinėmis viešosiomis institucijomis.
Kaip šio projekto įgyvendinimas 1999 07 08 buvo priimtas Valstybės tarnybos įstatymas, kuris ir reglamentavo Lietuvoje veikiančios valstybės tarnybos teisinius pagrindus. Derėtų paminėti, kad 1990 metais atkūrus Lietuvos valstybingumą, valstybės tarnybos santykių teisinio reguliavimo institutas palaipsniui kito. Pradžioje šiuos santykius reguliavo 1995 m.balandžio 4 d. Lietuvos
Respublikos valdininkų įstatymas. Jis apibrėžė valstybės valdymo tarnybos paskirtį, apibūdino valstybės ir savivaldybės valdininkus, nustatė priėmimo į valstybės tarnybą tvarką, valdininkų teises, pareigas, atsakomybę, taip pat draudimus ir apribojimus valdininko statusą turintiems asmenims.
2002 m. balandžio 23 d. įstatymu priimta nauja viso Valstybės tarnybos įstatymo redakcija. Pažymėtina, kad šiame akte administracinė ir darbo teisė yra labiau atribojamos, nes valstybės tarnybos santykiai siejami tik su viešo administravimo veikla. Valstybės tarnyba apibrėžiama kaip visuma teisinių santykių, atsirandančių: įgijus valstybės tarnautojo statusą, jam pasikeitus ar jį praradus; dėl valstybės tarnautojo viešojo administravimo veiklos valstybės ar savivaldybių institucijose ar įstaigose įgyvendinant tam tikros valstybės valdymo srities politiką ar užtikrinant jos įgyvendinimo koordinavimą; koordinuojant tam tikros valstybės valdymo srities įstaigų veiklą; valdant, skirstant finansinius išteklius ir kontroliuojant jų panaudojimą, atliekant auditą; priimant ir įgyvendinant teisės aktus, valstybės ir savivaldybių institucijų ar įstaigų sprendimus viešojo administravimo srityje, rengiant ir koordinuojant teisės aktų, sutarčių ar programų projektus; valdant personalą arba turint viešojo administravimo įgaliojimus nepavaldžių asmenų atžvilgiu. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-10-30
DalykasViešojo administravimo referatas
KategorijaViešasis administravimas
TipasReferatai
Apimtis16 puslapių 
Literatūros šaltiniai15
Dydis28.41 KB
AutoriusRima
Viso autoriaus darbų6 darbai
Metai2005 m
Klasė/kursas4
Švietimo institucijaVilniaus universiteto Tarptautinio verslo mokykla
Failo pavadinimasMicrosoft Word Valstybes tarnyba (4) [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 16 puslapių 
  • Vilniaus universiteto Tarptautinio verslo mokykla / 4 Klasė/kursas
  • 2005 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+1
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą