Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Viešasis administravimas>Santykiai tarp skirtingų valdymo lygių Lietuvoje
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Santykiai tarp skirtingų valdymo lygių Lietuvoje

  
 
 
123456789101112131415
Aprašymas

Įvadas. Santykiai tarp vyriausybės, piliečių ir valstybės. Regionas, departamentas ir apygarda. Tarpvyriausybiniai santykiai. Prezidento ir vyriausybės santykiai. Vyriausybės vieta valdžių sistemoje. Vietos savivaldybių kompetencija ir funkcijos. Išvados.

Ištrauka

Šiame rašto darbe bus nagrinėjama valdžios ir interesų grupių sąveika, tarpvyriausybiniai santykiai, savivaldybės ir valstybės institucijų tarpusavio santykiai bei vietos savivaldos ir valdymo organizavimas.
Savivalda – tai procesas, kuriame susipina centralizuotai organizuoto valstybės valdymo ir savarankiškai realizuojamų galių elementai. Savivaldos institucijų organizavimas ir jų veikla yra bet kurios demokratinės santvarkos pagrindas. Savivalda, kaip administracinio teritorinio vieneto teisė laisvai ir savarankiškai tvarkytis, analizuojama per savivaldybės institucijų teisinį statusą ir santykius su valstybės institucijomis. Esant decentralizacijai, centrinės valdžios funkcijos perduodamos savivaldybėms. Joms vadovauja išrinkti vadovai.
Vietinės valdžios institucijos prigimtis yra tą, kad ji yra artimesnė visuomenei ir jos socialinėms ir aplinkos problemoms negu regioninės ir centrinės valdžios institucijos. Valdžios pasidalijimas ir suderinimas nacionalinių lygių suteikia apsaugą tiek vietos institucijai, tiek atskiram piliečiui. Įstatymų leidžiamųjų arba vykdomųjų institucijų piktnaudžiavimas valdžia gali būti kontroliuojamas teisėjų, o įstatymų leidžiamosios ir vykdomosios institucijos gali vykdyti abipusę visos veiklos kontrolę vietos valdžios labui. Vietos savivaldos institucijų vietą teik leidžiamosios, tiek vykdomosios valdžios institucijų sistemoje nustato atskiros valstybės konstitucijos.
Šitame rašto darbe bus pakeikiama interesų grupių sistema ir jų įtaka priimant politinius sprendimus. Politinės partijos ,valdymo institucijos , viešoji nuomonė bei teismai veikia vieni kitus ir daro įtaką valstybės gyvenimui.
Suformuoti vyriausybę yra labai sudėtinga ,o jos sudėtis visada atspindi rinkimų rezultatus. Pagal Konstituciją Lietuvos Vyriausybė yra atsakinga Seimui už bendrą Vyriausybės veiklą. Jos įtaka vietos valdymui reiškiasi per apskritis. Valdymą apskrityje Vyriausybė iš esmės organizuoja per apskričių viršininkus bei kitas Vyriausybės įstaigas, kurių įgaliojimus nustato įstatymai.
Lietuvos vietos savivaldos sistemai būdingas savivaldybės institucijų savarankiškumo derinimas su valstybės vykdoma administracine priežiūra.


Valstybių vyriausybės savo piliečių atžvilgiu užima ypatinga, išskirtinę poziciją. Vyriausybė yra vienintelė socialinė grupė valstybėje, kurios sprendimai privalomi piliečiams. Visuomenės gyvenime ir pasireiškiančiuose valdžios santykiuose galimi dviejų rūšių įsakymai: vieniems iš jų paklusti privaloma kitiems galima ir nepaklusti,
tai apsisprendimo reikalas. Vyriausybės valdžia yra įteisinta – legitiminė ir jos sprendimai yra piliečiams privalomi. Vyriausybės legitinumą savo piliečiams gali įrodyti įvairiomis priemonėmis ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-03-14
DalykasViešojo administravimo referatas
KategorijaViešasis administravimas
TipasReferatai
Apimtis14 puslapių 
Literatūros šaltiniai4
Dydis21.15 KB
AutoriusDiana
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2006 m
Klasė/kursas1
Švietimo institucijaKlaipėdos Universitetas
FakultetasSocialinių mokslų fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Santykiai tarp skirtingu valdymo lygiu Lietuvoje [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 14 puslapių 
  • Klaipėdos Universitetas / 1 Klasė/kursas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą