Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Viešasis administravimas>Valstybės tarnybos reforma stabiliose ir tranzitinėse demokratijose: resursai ir prioritetai
   
   
   
naudingas +1 / nenaudingas -1

Valstybės tarnybos reforma stabiliose ir tranzitinėse demokratijose: resursai ir prioritetai

  
 
 
123456789101112131415161718192021222324252627
Aprašymas

Įvadas. Valstybės tarnybos samprata. Jungtinės karalystės valstybės tarnyba. Struktūra ir personalas. Valstybės tarnybos reformos. Gladstono iniciatyva. Profesionali valstybės tarnyba. Posūkis nuo tradicinės biurokratinės valdymo sistemos. Fultono ataskaita. "Naujoji dešinė": konservatorių reformos. "Naujoji kairė" : leiboristų reformos. Lietuvos valstybės tarnybos reformos. Jungtinės karalystės ir lietuvos valstybės tarnybose įvykdytų reformų palyginimas. Išvados ir rekomendacijos.

Ištrauka

Valstybės tarnyba – tai viešąjį administravimą vykdanti organizacija, kuri yra tiesiogiai pavaldi politinei valdžiai ir padeda vyriausybei vykdyti viešosios politikos formavimo ir jos įgyvendinimo procesą. Valstybės tarnyba yra sistema, o tuo pačiu ir valstybės valdymo sistemos posistemė, aptarnaujanti vyriausybę įsakymų ir kitų teisinių aktų ruošime bei priimtų vykdyme. Todėl nuo valstybės tarnybos veiklos priklauso, ar sėkmingai vyriausybė įgyvendina savo politikas. Nepaisant to, kad valstybės tarnyba dalyvauja politiniame procese ji turi išlikti neutrali, t.y. tarnauti bet kurios partijos ar koalicijos valdančiajai vyriausybei, tuo būdu užtikrindama valstybės valdymo tęstinumą.
Valstybės viešasis administravimas ir valstybės tarnybos yra neatsiejamos sąvokos. Jų raida priklauso nuo istorinių, kultūrinių, ekonominių, geopolitinių ir kitų šalies aplinkybių. Šiuolaikinių valstybės tarnybų palyginimas yra labai sudėtingas procesas, nes kiekvienoje šalyje valstybės tarnyba skiriasi sudėtimi, struktūriniu ir funkciniu požiūriais. Be to, jos nėra ir negali būti vienalytės dėl pastaraisiais dešimtmečiais nepaprastai greitai kintančių normatyvinių paradigmų.
Beveik 150 metų Britanija tarp anglosaksiškų (įvairioje literatūroje vartojami terminai "angloamerikietiškų" ir "anglofoniškų") valstybių buvo valstybės tarnybos modelio pokyčių lyderė, dariusi įtaką kitoms šitos grupės valstybėms ir netgi kitos sistemos valstybėms. Britanija neišgyvena politinių režimų kaitos, nes išlieka konstitucinė monarchija su vyriausybine reprezentacija. Tačiau nuo 1960 m. kiekviena vyriausybė daugiau ar mažiau reformavo valstybės tarnybą naujojo viešojo valdymo kryptimi. Vėberinė hierarchinė valstybės tarnybos sistema buvo sukurta jau XIX amžiuje, o naujosios viešosios vadybos elementai, pasitelkus ekspertus ir vadovaujantis jų išvadomis, pradėti diegti dvidešimtojo amžiaus septintajame dešimtmetyje.
Tuo tarpu po valstybės atkūrimo Lietuva išgyveno dramatišką politinės santvarkos transformaciją. Dažnos vyriausybių ir nenuoseklios viešosios politikos kaitos pereinamuoju laikotarpiu, nuosavybės perskirstymo veikiau nei skaidraus privatizavimo procesas savaip koregavo viešojo sektoriaus darbotvarkes. Stojimas į NATO ir Europos Sąjungą priverstinai stimuliavo neatidėliotiną valstybės tarnybos pertvarką. Didelis iššūkis buvo stojimo į Europos Sąjungą reikalavimai administracinių funkcijų harmonizavimui. Tuo būdu buvo pradėta vykdyti valstybės tarnybos reforma, sukurta Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos teisinė bazė. Tačiau valstybės tarnybai iki šiol nekeliamas pagrindinis šio laikmečio – taupumo, našumo, efektyvumo – reikalavimas.
Darbe naudojami pirminiai teisės aktai, antriniai lyginamosios analizės literatūros šaltiniai.
Temos aktualumas: Jungtinės Karalystės ir Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos visais aspektais priklauso skirtingoms kategorijoms. Lietuva yra tranzitinės demokratijos šalis, o KJ – stabilios demokratijos. Tačiau Jungtinės Karalystės valstybės tarnybos, kaip inovacijų viešajame administravime lyderės, reformų patirtis gali būti panaudojama Lietuvos valstybės tarnybos atžvilgiu. Pasaulinės ekonominės krizės akivaizdoje vadybinės Jungtinės Karalystės reformos gali tapti sektinu pavyzdžiu. Šiame darbe bus tiriamos abiejų šalių valstybės tarnybų reformos, prielaidos jų vykdymui bei įgyvendinimo rezultatai.
Tyrimo objektas: Jungtinės Karalystės ir Lietuvos valstybės tarnybų pokyčiai reformų pasekmėje.
Darbo tikslas – ištirti Jungtinės Karalystės ir Lietuvos valstybės tarnyboje įvykdytas ir tebevykdomas reformas, atlikti lyginamąją analizę ir pateikti pasiūlymus reformos krypčiai.
Darbo uždaviniai:
1. Ištirti Jungtinės Karalystės valstybės tarnybos sistemą, joje įvykdytas reformas: varomąsias jėgas, rezultatus ir išdavas.
2. Atlikti Lietuvos valstybės tarnybos raidos po nepriklausomybės atkūrimo analizę ir vykdomų reformų vertinimą.
3. Pateikti iš palyginimo kylančius reformų krypties pasiūlymus ir rekomendacijas Lietuvos valstybės tarnybai.
Tyrimo metodai: mokslinės literatūros, statistinių duomenų, elektroninių periodinių leidinių analizė, teminis interneto monitoringas ir lyginamoji analizė. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2011-09-27
DalykasViešojo administravimo referatas
KategorijaViešasis administravimas
TipasReferatai
Apimtis28 puslapiai 
Literatūros šaltiniai18 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis46.83 KB
AutoriusDiana
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai2011 m
Klasė/kursas4
Mokytojas/DėstytojasŠerpetis
Švietimo institucijaKlaipėdos Universitetas
FakultetasSocialinių mokslų fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Valstybes tarnybos reforma stabiliose ir tranzitinese demokratijose resursai ir prioritetai [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 28 puslapiai 
  • Klaipėdos Universitetas / 4 Klasė/kursas
  • Šerpetis
  • 2011 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+1
-1
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą