Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Viešasis administravimas>Belgijos valstybės tarnyba
   
   
   
-3
naudingas 0 / nenaudingas -3

Belgijos valstybės tarnyba

  
 
 
1234567891011
Aprašymas

Įvadas. Belgijos federalinė valstybės tarnyba. Svarbiausi Belgijos valstybės tarnybos organizavimo aspektai. Vidinė valstybės tarnautojų rinka ir jų priėmimas. Darbo garantijos ir narystė valstybės tarnyboje. Valstybės tarnautojų karjera. Valstybės tarnautojų atlygio sistema. Užmokesčio apimtis viešajame ir privačiame sektoriuose. Valstybės tarnautojų atstovavimas. Išvados.

Ištrauka

Nacionalinė valstybės tarnyba Belgijoje prarado savo turėtą svarbą dėl vykusio federalizacijos proceso, tai patvirtina faktas, jog 1995 m. 33 proc. valstybės tarnautojų dirbo nacionaliniame lygmenyje ir tik 7 proc. buvo įdarbinti ministerijose.
Dėl istorinių aplinkybių Belgijos valstybės tarnyba pasireiškia kaip "kuklus" administravimas: valstybės tarnyba nėra elitistinė ir jos prestižas yra apribotas, o padėtis politiniame sprendimų priėmimo procese yra nežymi dėl galios, sutelktos ministrų kabinetuose.
Belgijos valstybės tarnyboje taip pat egzistuoja ryški spraga tarp formaliai įtvirtintos ir realiai veikiančios tarnybos sistemos. Nuo 1937 m. valstybės tarnybos sistema buvo grindžiama nuopelnų, lojalumo, politinio neutralumo principais, tačiau realiai jaučiamas spaudimas atstovaujamai administracijai, todėl yra siekiama įgyvendinti reformas, kuriomis būtų galima reorganizuoti valstybės tarnybos sistemą ir taip išlaikyti pusiausvyrą Belgijoje. Veidrodinio atspindžio atstovaujamumas nėra išeitis išspręsti teisėtumo ir atsakingumo problemas, bet yra priemonė, galinti padėti įtvirtinti valdžios pusiausvyrą.

Belgija – federalinė valstybė, kurioje dirba daugiau kaip 88 tūkstančiai valstybės tarnautojų. Šių valstybės tarnautojų tarnybą reglamentuoja statutai, priimti ketvirtame praeito amžiaus dešimtmetyje, o detaliau valstybės tarnybą reglamentuoja Karališkieji dekretai. Valstybės tarnautojai Belgijos valstybės tarnyboje – tai ne tik viešojo administravimo funkcijas vykdantys valstybės tarnautojai, bet ir mokytojai, paštininkai, kiti paslaugas teikiantys tarnautojai.
XX a. pab. buvo nuspręsta, kad valstybės tarnyba neatitinka laikmečio iškeltų reikalavimų, todėl nuspręsta reorganizuoti valstybės tarnybos valdymą ir organizavimą, priartinti valstybės tarnybą prie žmogaus. Pagrindinė reorganizavimo mintis – Koperniko idėja, kad planeta (valstybės tarnyba) sukasi aplink saulę (žmogų), o ne atvirkščiai. Svarbu buvo neužmiršti, kad viešoji tarnyba neturi tapti privačia, nes yra visuomeninis interesas, kuris gali prieštarauti individualiems ir grupiniams interesams.
Vykdant Copernikus reformą buvo remiamasi keturiais principais:
1. Nauja organizacine struktūra – remiantis šiuo principu buvo reorganizuotos ministerijos, jos tapo Federalinėm viešosiomis tarnybomis (14 tarnybų), kuriose dirba 60 000 valstybės tarnautojų, taip pat dar yra keletas laikinų Federalinių viešųjų planavimo tarnybų. Už federalinės valstybės tarnybos personalą, tarnybos organizavimą atsakinga Federalinė viešoji personalo ir organizavimo tarnyba, kuriai vadovauja ministras. Yra keletas kitų padalinių, iš kurių reikėtų išskirti SELOR (Valstybės tarnautojų atrankos centras) ir TIFA (Federalinės administracijos mokymo institutas). ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-12-21
DalykasViešojo administravimo referatas
KategorijaViešasis administravimas
TipasReferatai
Apimtis11 puslapių 
Literatūros šaltiniai0
Dydis22.42 KB
AutoriusGileta
Viso autoriaus darbų3 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas2
Švietimo institucijaKlaipėdos Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Belgijos valstybes tarnyba [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 11 puslapių 
  • Klaipėdos Universitetas / 2 Klasė/kursas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
-3
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą