Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Specialioji pedagogika>Juridinis specialiojo ugdymo reglamentavimas
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Juridinis specialiojo ugdymo reglamentavimas

  
 
 
123456789101112
Aprašymas

Įvadas. Specialiojo ugdymo įstatymas. Bendrosios nuostatos. Specialiojo ugdymo sistemos sandara. Specialiųjų poreikių vaikų ikimokyklinis ugdymas. Specialiųjų poreikių asmenų bendrasis lavinimas. Specialiųjų poreikių asmenų profesinis, aukštesnysis mokymas ir aukštasis mokslas. Specialiųjų poreikių suaugusiųjų neformalusis švietimas. Papildomas ugdymas. Specialiojo ugdymo organizavimas. Specialiojo ugdymo finansavimas. Specialiojo ugdymo plėtra. Specialiųjų poreikių mokinių vežiojimo programa 2005-2008. Išvados.

Ištrauka

Kiekvienas žmogus stengiasi gyventi pilnavertį gyvenimą, džiaugtis teikiamais malonumais, siekti mokslo, užsibrėžtų tikslų. Ne išimtis ir žmonės turintys tam tikrą negalią. Daugelis žmonių vis dar keistais žvilgsniais palydi specialiųjų poreikių turintį žmogų, atsiradusi tarp sveikųjų tarpo. Jie taip pat žmonės, norintys tobulėti, kažko pasiekti šiame gyvenime.
Ankščiau buvusią sovietinės švietimo sistemos nuostatą, kad visi specialiųjų poreikių turintys vaikai turi mokytis atskirose specialiose mokyklose, iš esmės pakeista: " į specialiąją mokyklą vaikas siunčiamas tik tais atvejais, kai mokyklos psichologo, vaiką mokančio pedagogo, specialaus pedagogo korekcinė pagalba neduoda laukiamų rezultatų ". Šios koncepcijos nuostatų pagrindu kurti Specialiojo ugdymo metmenys (1993), kurių esminis principas – neįgaliųjų integravimas į bendrąsias ugdymo įstaigas. Diegiamos dvi neįgaliųjų vaikų integravimo formos – visiška, kai vaikas ugdomas bendroje grupėje, klasėje su visais vaikais, dalinė, kai bendrojo ugdymo įstaigoje sudaroma neįgaliųjų grupė, klasė.
Šaunu., kad pagaliau Lietuvos švietimo plėtros planuose pakankamai daug dėmesio skiriama specialiųjų poreikių turintiems žmonėms. Nors Specialiojo ugdymo įstatymas priimtas pakankamai vėlai, tik 1998 metais, bet švietimo sistemoje jos buvo įgyvendintos Švietimo įstatymo ir Specialiojo ugdymo metmenų pagrindu.
Taigi, šiame darbe norėčiau kiek plačiau aptarti pačio Specialiojo ugdymo įstatymo pagrindines nuostatas, uždavinius, principus, organizavimą, taip pat panagrinėti kitus su specialiuoju ugdymu susijusius įstatymus, nutarimus. Pabandysiu pažvelgti į svarbiausius keliamus tikslus, siekiant pagerinti specialiųjų poreikių turinčių žmonių gyvenimą visuomenėje, jų integraciją, lavinimą, pripažinti šių asmenų gebėjimus ir galias, įveikti socialinę atskirtį.
Šis įstatymas nustato specialiojo ugdymo sistemos sandarą, valdymo bei specialiųjų poreikių asmenų ankstyvojo ir ikimokyklinio ugdymo, bendrojo lavinimo, papildomo ugdymo, profesinio ir aukštesniojo mokymo, aukštojo mokslo ir suaugusiųjų švietimo organizavimo pagrindus. Taigi, specialiojo ugdymo įstatymo priėmimas iš ties pagerino specialiųjų poreikių turinčių žmonių gyvenimo, mokslo, darbo kokybę. Specialusis ugdymas organizuojamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos Konstitucija, Švietimo ir kitais įstatymais, Vyriausybės nutarimais bei kitais teisiniais aktais. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-01-10
DalykasSpecialiosios pedagogikos referatas
KategorijaPedagogika >  Specialioji pedagogika
TipasReferatai
Apimtis9 puslapiai 
Literatūros šaltiniai11 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis14.9 KB
Autoriusgrettt
Viso autoriaus darbų7 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas3
Švietimo institucijaLietuvos Edukologijos universitetas
FakultetasLituanistikos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Juridinis specialiojo ugdymo reglamentavimas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 9 puslapiai 
  • Lietuvos Edukologijos universitetas / 3 Klasė/kursas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą