Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Specialioji pedagogika>Specialiųjų ugdymo poreikių vaikų integruotas ugdymas Romuvos vidurinėje mokykloje
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Specialiųjų ugdymo poreikių vaikų integruotas ugdymas Romuvos vidurinėje mokykloje

  
 
 
12345678910111213141516171819202122232425262728293031
Aprašymas

Įvadas. Liberalioji asmenybės samprata. Specialieji ugdymosi poreikiai. Integruotas ugdymas Lietuvos vidurinėje mokykloje. Specialiųjų poreikių vaikams teikiama pagalba. Specialiųjų poreikių vaikai ir jų gerovė. Romuvos pagrindinės mokyklos charakteristika. Specialiųjų poreikių vaikų mokymo proceso charakteristika romuvos bendrojo lavinimo klasėse ir specialiojo pedagogo kabinete.22 Tyrimo imties charakteristika. Tyrimo metodika. Stebėjimas kaip adekvatus ugdymo proceso analizės metodas. Mokytojo ir mokinio veiklos klasėje analizė. Specialiųjų poreikių vaikų veiklos adekvatumo analizė lietuvių kalbos ir matematikos pamokose. Išvados. Rekomendacija.

Ištrauka

Lietuvos Respublikos švietimo sistemą reglamentuojantys įstatymai gina kiekvieno asmens teisę įgyti jo poreikius ir gebėjimus atitinkantį išsilavinimą. Vienas iš esminių švietimo sistemos bruožų – sudaryti sąlygas vaikams, turintiems raidos sutrikimų, mokytis pagal jų individualius gebėjimus parengtas adaptuotas ar modifikuotas programas ir taikant specialiojo ugdymo mokomąsias priemones bei metodus siekiant optimalios mokymosi kokybės. (J.Ambrukaitis)
Kiekvienas žmogus yra unikalus ir vertingas, visi specialiųjų poreikių vaikai šiandieninėje mokykloje turėtų jaustis saugiai ir jaukiai. Žmogaus biologiškumą suprantame kaip organizmą, fizinę kūno sandarą, temperamentą, psichinių procesų kaitą, gebėjimą veikti ir pan. Kita vertus, jis yra aktyvus socialinio gyvenimo, materialinių ir dvasinių vertybių kūrėjas (Kaffemanienė, 2001).
Šiuolaikinio visuomeninio gyvenimo praktika ir individuali žmogaus egzistencija atskleidžia vis didėjančius jo biologinius ir socialinius prieštaravimus. Šis prieštaravimas visuomenės sąmonėje iškilo gana vėlai. Socialinę integraciją skatinti reikia kuo anksčiau, vaikams turintiems ugdymosi kliūčių ir kliuvinių (mental tetardation). Specialiųjų poreikių vaikams (SPV) skatinama išmokti adaptyvaus elgesio, ugdyti socialinius įgūdžius. Normaliai besivystantiems komunikaciniams ryšiams tarp bendraamžių reikia išmokti taip pat ir bendrauti su neįgaliais be išankstinės neigiamos nuostatos, jautriau suvokti jų specialiuosius ir bendruosius poreikius bei galimybes. (Kaffemanienė) Ambrukaitis (1996) pažymi, kad iš tokio bendravimo visi turės akivaizdžią naudą – ir tie, kurie nebebus atstumti ir izoliuoti, ir tie, kurie nebeatstumtų kitų. Evangelijoje sakoma apie unikalų žmogų, "O, koks didelis Dievo Tėvo dosnumas, kokia didelė ir nuostabi žmogaus laimė! Jam leista turėti tai, ko pageidaus, ir tapti tuo, kuo panorės. Žvėrys, gimdami iš motinos įsčių, gauna tai, ką turės, kaip sako Lucilijus. Aukščiausios dvasios arba iškart, arba truputį vėliau tampa tuo, kuo išlieka per amžius. Tuo tarpu gimstančiam žmogui Tėvas davė visokios rūšies sėklų ir visokios gyvybės užuomazgų. Tos, kurias jis puoselės, išaugs ir subrandins jame savo vaisius. Jei puoselės augalines, taps augalu, jei juslines – gyvuliu, jei racionalias – taps dangiška būtybe, jei intelektines – taps angelu ir Dievo sūnumi" (Mirandola 1984 124). Kiekvienas žmogus – tai galimybė. Pasaulyje nerasime visai panašios išvaizdos, juo labiau charakterių, mąstymų ar gabumų žmonių.
A. Maslowas teigia, kad "vienas dalykas, atrodo, galėtų būti vienintelė galutinė žmonijos vertybė, tolimasis tikslas, prie kurio veržiasi visi žmonės. Įvairūs autoriai vadina jį įvairiai: savęs aktualizavimu, savęs realizavimu, integravimu, pradine sveikata, individualizavimu, autonomija, kūrybingumu, produktyvumu. Bet visi jie sutinka, kad tai tolygu realizuoti asmens potencijas, kitaip sakant, tapti visiškai žmogum, tapti viskuo, kuo asmuo gali tapti" (Maslow 1989 343). Lietuvai atgavus nepriklausomybę, labai pasikeitė ir rūpinimasis neįgaliaisiais: pradėta pritaikyti aplinką, organizuoti medicinos, socialinę ir edukacinę reabilitaciją, kurti skatina lanksčią švietimo sistemą.
Lietuva, reformuodama švietimo sistemą ir siekdama narystės Europos Sąjungoje, pastaruoju metu Vakarų Europoje diegia sutrikusios raidos vaikų ugdymo principą ir idėją - "Viena mokykla visiems". Tai, parodo, kad privaloma mokykla turi būti pertvarkyta į mokyklą, prieinamą visiems vaikams nepriklausomai nuo jų gebėjimų bei poreikių.(Kenneth Eklinth, 2003, p.12-17). Šiandien mes turime užtikrinti ypatingų moksleivių poreikius bendrojo lavinimo mokykloje, kurie neleidžia pamiršti: socialinių, pedagoginių, psichologinių, materialinių veiksnių, kurie skatina rinktis naujausią mokymosi metodą. Nauja mokymosi metodika (kaip metakognityvinė didaktika) leidžia užtikrinti ir integruoti į mokymąsi specialiųjų ugdymosi poreikių vaikus, kartu su bendraamžiais skatindama: gebėjimus mokytis, sąmoningai įsisamoninti žinias, taip pat vaikai mokomi valdyti savo kognityvinius procesus. Bet negalime pamiršti, kad iki šiol nėra galutinai kokybiškai atskleista ši sudėtinga sritis ir nėra priimta vieningos ir patikimai veikiančios metodikos suvienijančios darbą tarp dalykininko ir specialiojo pedagogo bei ugdytinio. Kurios užtikrintų darbo efektyvumą ir veiksmingumą visiems vaikams trinties SUP.
Terminas specialiųjų poreikių asmenys vadinami vaikai ir suaugusieji, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turintys ribotas galimybes dalyvauti ugdymo procese, o sąvoka specialieji ugdymosi poreikiai (SUP) apibrėžiama kaip pagalbos ir paslaugų reikmė, atsirandanti dėl to, kad ugdymo ir saviugdos reikalavimai neatitinka specialiųjų poreikių asmens galimybių. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2009-08-28
DalykasSpecialiosios pedagogikos kursinis darbas
KategorijaPedagogika >  Specialioji pedagogika
TipasKursiniai darbai
Apimtis29 puslapiai 
Literatūros šaltiniai0 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis68.13 KB
AutoriusEgle
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai2009 m
Klasė/kursas3
Mokytojas/DėstytojasV. Gudonis
Švietimo institucijaŠiaulių Universitetas
FakultetasSocialinės gerovės ir negalės studijų fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Specialiuju ugdymo poreikiu vaiku integruotas ugdymas Romuvos vidurineje mokykloje [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 29 puslapiai 
  • Šiaulių Universitetas / 3 Klasė/kursas
  • V. Gudonis
  • 2009 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą