Išplėstinė paieška
 
 
 
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Kaip valdyti konfliktą?

  
 
 
12345678910
Aprašymas

Konflikto valdymo modelis. Konfliktų sprendimas. Vengimas. Prisitaikymas. Konkurencija. Kompromisas. Bendradarbiavimas. Išvados.

Ištrauka

Mes dažnai leidžiame konfliktams sužlugdyti mūsų aplinkos dvasią. Arba slopiname juos tol, kol situacija "perverda".
Mūsų pastangos neturėtų būti apribotos konfliktų kontrole. Jeigu mes esame tam, kad gaivintume geresnį sambūvį, mes galime tikėtis sėkmės tik tuomet, jei būsime labiau atidūs signalams, kurie kyla iš įtampos, ir jeigu atsižvelgsime į konfliktų priežastis bei pasekmes.
Turime siekti, kad pedagogai įgytų sąmoningo bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžių, prisiimtų didesnę atsakomybę už asmenybės emocinę, psichologinę brandą.
Šiuo metu vis dažniau pedagogai, psichologai, švietimo vadybos specialistai mano, kad mokykla turėtų suteikti vaikams ne tik pagrindinių akademinių žinių, bet ir lavintų socialinius įgūdžius, todėl šiuolaikinis mokytojas turi išmokti dirbti su sudėtinga mokinių įvairove, ugdyti jautrumą komunikacijai, tinkamai vertinti savo pedagoginius veiksmus, mokėti atpažinti ir sumažinti gynybines reakcijas.
Lot. "conflictus" – susidūrimas; priešingų interesų, požiūrių, siekimų susidūrimas. Daugumai žmonių pats žodis konfliktas sukelia nemalonias asociacijas.
Konfliktai kyla atsiradus vidinei ar išorinei kovai, susijusiai su mintimis, jausmais ar veiksmais. Asmeniniai, tarpasmeniniai ir tarpgrupiniai konfliktai gali sukelti kolektyvinį nedarnumą, kadangi tarp žmonių egzistuoja didžiuliai kilmės, požiūrių, vertybių ir poreikių skirtumai.
Atsidūręs konfliktinėje situacijoje ir norintis taikiai ją išspręsti, asmuo turi gebėti užimti teisingą poziciją, nuo pat konflikto pradžios siekdamas užkirsti kelią nemaloniai atmosferai, barniams, tarpusavio įžeidinėjimui, priešiškumui. Kitais žodžiais tariant, jis turi gebėti pademonstruoti tinkamą socialinę psichologinę kultūrą. Todėl rekomenduojama į atsiradusią didelę įtampą dėl konflikto pasistengti reaguoti ramiai ir taikiai.
Šis modelis leidžia valdyti konfliktinę situaciją diskusijų būdu. Taikant šį būdą sudaroma aplinka atviram pokalbiui, kuris, išsiaiškinus konflikto priežastis, leidžia geriau suvokti jo esmę, rasti bendrą išeitį ir abipusę naudą.
"Garo išleidimas". Kai supykęs žmogus ateina pas jus su pretenzijomis, jis visų pirma bando išlieti savo nepasitenkinimą, išsakyti nekonstruktyviai savo nuoskaudas. Apimtas emocijų, jis nesuvokia ką sako pats ir ką sakote jūs. Todėl nėra prasmės iškart diskutuoti, nes jis negirdi, o įsiterpimą gali interpretuoti kaip nenorą sutikti su jo nuomone. Todėl reikia patylėti, leisti įsikarščiavusiam asmeniui išsikalbėti. Jeigu jo išklausysit nepertraukinėdami, emocijos atlėgs, akyse bus galima įžvelgti klausimą: "Na, ką gi tu pasakysi?". Tai parodo, kad galima pradėti pokalbį.
Tai nėra ignoravimas, kadangi nuo asmens tylėdami nenusukate akių į šalį, o dėmesingai jį išklausote. Be to, jūs tylite tol, kol asmuo parodo norą, kad jūs pradėtumėte aktyviai bendrauti. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2005-06-07
DalykasOrganizacinės psichologijos referatas
KategorijaPsichologija >  Organizacinė psichologija
TipasReferatai
Apimtis9 puslapiai 
Literatūros šaltiniai4
Dydis16.17 KB
Autoriusjo
Viso autoriaus darbų5 darbai
Metai2005 m
Klasė/kursas0
Failo pavadinimasMicrosoft Word Kaip valdyti konflikta [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą