Išplėstinė paieška
 
 
 
   
   
   
1
naudingas +1 / nenaudingas 0

Konfliktai (5)

  
 
 
1234567891011121314151617
Aprašymas

Konfliktai. Konfliktų esmė bei jų tipologija. Konfliktų tipų ratas. Vertybių konfliktai. Interesų konfliktai. Struktūriniai konfliktai. Tarpasmeniniai konfliktai. Konfliktas ir bendradarbiavimas organizacijoje. Darbinėje veikloje kylančių konfliktų priežastys. Konfliktų valdymas. Konfliktų procesinis modelis. Organizacijoje kylančių konfliktų sprendimo būdai. Straipsniai. Išvados.

Ištrauka

Konfliktu laikytina bendravimo sferos sandūra, kilusi dėl žmonių prieštaringų tikslų, elgesio, nuostatų pakeliui į savo tikslus. Konflikto kilimą lemia objektyvūs ir subjektyvūs faktai. Jis priklauso nuo išorės konteksto, kuriame tarpsta ir vystosi. Konteksto dalis - socialinė psichologinė terpė (aplinka), o ne vien artimiausioji asmenybės aplinka. Beveik visi autoriai pažymi situacijos konfliktiškumo subjektyvų suvokimą. tai būtina sąlyga konfliktui kilti. konfliktinį situacijos suvokimą sudaro bent vieno asmens grėsmės pojūtis, tos situacijos svarbos pripažinimas, konflikto dalyvių individualių tikslų nesuderinamumas. Situacijos konfliktiškumo suvokimą lemia subjektyvi prieštaravimo svarba, prasmė tam individui. Asmeninę prasmę sąlygoja visa to žmogaus individuali gyvenimo patirtis, o tiksliau jo vertybių orientacijos bei motyvacija.
Gyvenimas be konfliktų neįmanomas. Jų vengti, kovoti su jais nereikia. Konflikto misija – atkurti, normalizuoti, o idealiu atveju – pagerinti situaciją ar pašlijusius santykius.
Šiame darbe siekiama apibrėžti konfliktą, pateikiama konfliktų klasifikacija; supažindinama su konflikto proceso modeliu, taip pat aptariamos pagrindinės organizacijoje kylančios konfliktų priežastys ir pateikiami jų sprendimo būdai.
Reta diena organizacijoje praeina be didesnių ar mažesnių konfliktų. Konfliktas – tai priešingų interesų, požiūrių susidūrimas, kai kito žmogaus ar grupės pozicija kuriuo nors klausimu yra visiškai atmetama ir laikoma kliūtimi tolimesnei veiklai.
Organizacijoje konfliktai yra neišvengiami. Tai lyg ir sudėtinė organizacijos gyvenimo dalis. Konfliktinėms situacijoms išsiaiškinti sugaištama nemažai laiko ir išeikvojama daug energijos. Konfliktus reikia vertinti, kaip atsiradusią galimybę ar kilusią problemą. Todėl išskiriami naudingi, teigiami ir kenksmingi, neigiami konfliktai.
Konfliktai būna paprasti (priežastis – reakcija), tačiau jie dažnai gali būti ir sudėtingi (priežastis – susilaikymas – nuoskaudos kaupimas – pretekstas – reakcija). Dažnai konfliktai kyla dėl susiklosčiusių aplinkybių. Jie yra situaciniai, nenumatyti, spontaniški; atviri; kylantys dėl prievartos ar be jos. Dalis konfliktų numatyti, suplanuoti, iki tam tikro laiko ir ribos paslėpti arba šalutiniai. Juose labai reikšmingos asmeninės savybės – laiko perspektyvos praradimas, mąstymo fiksacija, priežasties ir pasekmės vietos sukeitimas. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2005-10-10
DalykasOrganizacinės psichologijos referatas
KategorijaPsichologija >  Organizacinė psichologija
TipasReferatai
Apimtis15 puslapių 
Literatūros šaltiniai10
Dydis34.35 KB
AutoriusOlia
Viso autoriaus darbų6 darbai
Metai2005 m
Klasė/kursas2
Švietimo institucijaAleksandro Stulginskio universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Konfliktai (5) [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 15 puslapių 
  • Aleksandro Stulginskio universitetas / 2 Klasė/kursas
  • 2005 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+1
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą