Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Viešasis administravimas>Elektroninė valdžia ir viešojo administravimo tobulinimas: Šiaulių miesto savivaldybės pavyzdžiu
   
   
   
2
naudingas +2 / nenaudingas 0

Elektroninė valdžia ir viešojo administravimo tobulinimas: Šiaulių miesto savivaldybės pavyzdžiu

  
 
 
1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950515253545556575859606162636465666768697071727374757677787980818283848586878889
Aprašymas

Įvadas. Tikslas – atliekant Šiaulių miesto gyventojų anketinę apklausą, įvertinti Šiaulių miesto savivaldybės teikiamas elektronines paslaugas, jų aktualumą bei respondentų gebėjimą jomis naudotis. Informacinė visuomenė ir jos kūrimo tendencijos Lietuvoje. Pagrindiniai informacinės visuomenės bruožai. Informacinės visuomenės plėtra Lietuvoje. Elektroninės valdžios plėtros Lietuvoje problemos ir tendencijos. Elektroninės valdžios samprata. Elektroninės valdžios koncepcija. Elektroninės valdžios plėtros gairės ir problemos. Viešojo administravimo plėtros Lietuvoje, panaudojant informacines technologijas, analizė. Elektroninės viešosios paslaugos ir jų įgyvendinimo analizė. Viešųjų interneto prieigos taškų plėtros analizė. Viešojo administravimo pokyčių tendencijų analizė ir plėtros prioritetai. Valstybės tarnybos valdymo informacinės sistemos analizė. Elektroninės valdžios projektų, plėtojančių šiuolaikinę viešojo administravimo sistemą, įgyvendinimo analizė. Šiaulių miesto savivaldybės teikiamų elektroninių paslaugų naudojimo ir vertinimo tyrimas. Šiaulių miesto savivaldybės teikiamų viešųjų elektroninių paslaugų apžvalga bei kitų šalies savivaldybių pasiekimai elektroninio valdymo srityje. Gyventojų, kaip Šiaulių miesto savivaldybės viešųjų elektroninių paslaugų potencialių naudotojų, nuomonės statistinė analizė. Tyrimo imtis. Šiaulių miesto gyventojų gebėjimo naudotis it įtaka elektroninių paslaugų naudojimui. Šiaulių miesto savivaldybės teikiamų elektroninių paslaugų, bei jų efektyvumo ir aktualumo vertinimas. Išvados ir rekomendacijos. Priedas (1).

Ištrauka

Per pastarąjį dešimtmetį valdžios sampratą pasaulyje formavo vis didėjantys lūkesčiai ir reikalavimai, kad būdai, kuriais valdoma demokratiška pilietinė visuomenė, būtų šiuolaikiški ir efektyvūs. Nuolat kintantys ir modernėjantys vadybos modeliai skatina gerinti dialogą tarp viešojo administravimo institucijų, gyventojų ir verslo. Nėra abejonių, kad ateityje visuomenės reikalavimai valdžiai tik didės, todėl valstybės valdymo sektorius yra įpareigotas nuolat ieškoti modernių, efektyvių valdymo būdų. Šioje srityje itin svarbus tapo informacinių technologijų ir telekomunikacijų integravimas į valdymo procesus. Tai ne tik užtikrina modernų valstybės valdymą, bet ir visų valdymo institucijų atvirumą visuomenei, mažina biurokratinę naštą piliečiams siekiant viešojo sektoriaus efektyvumo ir didesnio šalies konkurencingumo. Nuolat didėja gyventojų poreikis visais valdymo lygiais geriau spręsti socialines ir kitas, jiems kylančias problemas, gauti geros kokybės ir lengvai prieinamas viešąsias paslaugas. Jau ir dabar Lietuvoje sparčiai plečiamas internetinis ryšys, vis daugiau viešųjų įstaigų ir organizacijų savo teikiamas paslaugas perkelia į virtualią erdvę, intensyviai kurdamos galimybes padėti neįgaliesiems lengviau integruotis į visuomenę, jautriau reaguoja į gyventojų pranešimus apie viešųjų paslaugų kokybę ir turinį.
Valstybės ir savivaldos institucijos bei įstaigos, savo veikloje taikydamos šiuolaikines informacines technologijas gali operatyviai priimti sprendimus, greitai ir efektyviai teikti gyventojams prieinamą ir patikimą viešą informaciją. Norint to pasiekti, būtina sukurti pažangią informacinę visuomenę – atvirą ir išsilavinusią, nuolat besimokančią ir savo veiklą grindžiančią žiniomis. Visuomenę, kuri gali, moka ir nori visose savo veiklos srityse veiksmingai taikyti informacines technologijas. Lietuvoje turimos gerai išvystytos elektroninės viešosios paslaugos, susijusios su gyventojų pajamų ir turto deklaravimu, įsidarbinimu, socialinėmis įmokomis, muitinės deklaracijomis, statistikos duomenų teikimu. 2007 m. I ketvirčio duomenimis, asmeninius kompiuterius turėjo 40,3 proc. šalies namų ūkių, internetu naudojosi 42 proc. namų ūkių. Šiuo metu Lietuvoje veikia 700 viešųjų interneto prieigos centrų. Taigi, pradžia padaryta ir kelio atgal paprasčiausiai nėra.
Pažymėtina, kad kalbant apie e. valdžią, daugeliui žmonių ji asocijuojasi su informacinių technologijų panaudojimu viešąjame administravime, o ne su būdu ar pastangomis keisti patį valdymą mažinant biurokratinę naštą žmonėms. Tai nėra tik valstybės ar valstybinių įstaigų prerogatyva - būtinas bendradarbiavimas ir su privačiu sektoriumi, o sėkmingas Viešojo administravimo plėtros iki 2010 metų strategijos įgyvendinimas padės tvirtus pamatus informacinei visuomenei, kuri nesidairydama atgal atves Lietuvą į visapusiškai modernų pasaulį.
Šiame kontekste galima suformuluoti hipotezę, kad viešųjų elektroninių paslaugų naudojimas, tarp Šiaulių miesto gyventojų, priklauso nuo elektroninės valdžios plėtros Lietuvoje bei jos įgyvendinimo Šiaulių miesto savivaldybėje.
Tyrimo aktualumas. Per pastaruosius 15-20 metų vienas svarbiausių įvykių pasaulyje tapo informacinių technologijų panaudojimas ir jų galimybių taikymo plėtojimas visose veiklos srityse tiek versle, tiek viešajame valdyme. Šie pokyčiai lemia tai, kad Lietuva, dar pakankamai jauna valstybė, ir neturi gilių viešojo administravimo tradicijų šioje srityje. Nors pamažu žengiama elektroninio valdymo link, ir yra nemažai sričių, kur informacijos pasikeitimas tarp valdžios institucijų, gyventojų ar verslo yra paremtas informacinėmis technologijomis, tačiau mūsų nagrinėjamoje Šiaulių miesto savivaldybėje, lyginant su kitomis savivaldybėmis, darbai šioje srityje tik pradėti.
Tyrimo problemą ir darbo aktualumą atspindi tai, kad nors informacinių technologijų ir interneto plėtra įtakoja e. valdžios kūrimą, tačiau dažnai didžiausias dėmesys skiriamas nacionalinio lygmens klausimams, o savivaldybės, ir ypač mažesnių miestų, yra paliekamos pačios spręsti elektroninės valdžios klausimus. Nesant išsamių e. valdžios plėtros empirinių tyrimų Lietuvos savivaldybėse, iškyla problema – kaip savivaldybės, tarp jų ir Šiaulių miesto savivaldybė, turėtų išnaudoti informacinių technologijų teikiamus privalumus siekdamos paspartinti e. valdžios plėtrą, kuri suteiktų galimybę teikti gyventojams kokybiškas ir efektyvias elektronines paslaugas.
Tyrimo objektas – elektroninės valdžios plėtra Lietuvos viešajame sektoriuje.
Tyrimo dalykas – Šiaulių miesto savivaldybės teikiamos elektroninės paslaugos ir jų kokybė.
Tyrimo tikslas – atliekant Šiaulių miesto gyventojų anketinę apklausą, įvertinti Šiaulių miesto savivaldybės teikiamas elektronines paslaugas, jų aktualumą bei respondentų gebėjimą jomis naudotis.
Tyrimo uždaviniai:
1. Pateikti informacinės visuomenės bei elektroninės valdžios sampratas, koncepcijas, apžvelgti Lietuvos elektroninės valdžios plėtros gaires ir pagrindines problemas.
2. Išanalizuoti Lietuvos viešojo administravimo plėtros, panaudojant informacines technologijas, veiksnius: elektronines viešąsias paslaugas, Viešųjų interneto prieigos taškus, Viešojo administravimo pokyčių tendencijas ir plėtros prioritetus, Valstybės tarnybos valdymo informacinės sistemą, elektroninės valdžios projektus, pateikiamus mokslinėje literatūroje bei įstatyminėje bazėje.
Remiantis Šiaulių miesto savivaldybės teikiamų elektroninių paslaugų naudojimo ir tyrimo duomenimis:
3. Atlikti Šiaulių miesto savivaldybės teikiamų viešųjų elektroninių paslaugų apžvalgą bei kitų Lietuvos savivaldybių pasiekimų elektroninio valdymo srityje įvertinimą.
4. Atlikti Šiaulių miesto gyventojų, kaip potencialių savivaldybės viešųjų elektroninių paslaugų naudotojų, nuomonės statistinę analizę, identifikuojant elektroninių paslaugų ir demografijos veiksnių tarpusavio sąryšius. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2009-05-14
DalykasViešojo administravimo diplominis darbas
KategorijaViešasis administravimas
TipasDiplominiai darbai
Apimtis85 puslapiai 
Literatūros šaltiniai56 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis262.5 KB
AutoriusCipke
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2008 m
Klasė/kursas4
Mokytojas/DėstytojasŽukauskienė
Švietimo institucijaŠiaulių Universitetas
FakultetasSocialinės gerovės ir negalės studijų fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Elektronine valdzia ir viesojo administravimo tobulinimas Siauliu miesto savivaldybes pavyzdziu [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Diplominiai darbai
  • 85 puslapiai 
  • Šiaulių Universitetas / 4 Klasė/kursas
  • Žukauskienė
  • 2008 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+2
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą