Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Viešasis administravimas>Inovacijos viešajame administravime
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Inovacijos viešajame administravime

  
 
 
1234567891011121314151617
Aprašymas

Viešojo administravimo organizacijų teorijos pagrindų referatas. Įvadas. Darbo tikslas: išsiaiškinti, kokios inovacijos yra taikomos šiandieniame viešajame sektoriuje. Priežastys, lemiančios naujovių atsiradimą. Inovacijos, taikomos viešajame administravime. Geriausia praktika. Vadovavimo vaidmuo viešajame administravime. Elektroninės viešosios paslaugos. Išvados.

Ištrauka

Kintant laikui, socialinei bei ekonominei struktūrai, vis didesnę reikšmę atnešantis globalizacijos procesas verčia keistis žmonėms, jų suvokimui bei poreikiams. Viešojo administravimo veikla, padedanti įstatymų įgyvendinimui, taip pat negali išlikti nepakitusi. Ji turi būti atgaivinta, aktyviau bei efektyviau pritaikyta šiandieninei ekonominei bei socialinei situacijai. Šalies viešojo sektoriaus valdymas bei jo veikla yra viena iš svarbiausių veiksnių, siekiant sėkmingo savo nacionalinių vystymosi tikslų įgyvendinimo. Viešojo sektoriaus valdymas šiandieninėje, nuolatos besikeičiančioje, aplinkoje tapo reikliausių politikos kūrėjų, paslaugų teikimo vadovų bei valstybės darbuotojų užduotimis, kurios yra ypač sudėtingos besivystsančioms bei pereinamosios ekonomikos šalims. Globalizacija taip pat reikalauja, kad valstybės prisitaikytų prie naujų ir kintančių vietų, nacionalinių ir tarptautinių pajėgų. Be to, valstybinio sektoriaus reforma yra viena iš svarbiausių elementų pagyvinant ekonomiką ir leidžiant šalims integruotis į pasaulinę ekonomiką.
Yra du svarbūs veiksniai, į kuriuos reikėtų atkreipti dėmesį: iš vienos pusės, viešasis administravimas turėtų tarnauti žmonėms, o ne atvirkščiai; kita vertus, žmonės taip pat privalo aktyviai skatinti ir remti reformos laikymąsi. Vienos ar kitos viešojo administravimo vykdymo srities keitimas, reikalauja daug pastangų ir darbo. Šiuo referatu norima išsiaiškinti viešojo sektoriaus atnaujinimo priežastis bei naudą, kurią galima pasiekti diegiant inovacijas.

Darbo tikslas: išsiaiškinti, kokios inovacijos yra taikomos šiandieniame viešajame sektoriuje.
Darbo uždaviniai:
1. Nustatyti, kokios priežastys lemia viešojo sektoriaus atnaujinimą;
2. Aptarti, kokių tipų inovacijos yra taikomos viešajame administravime;
3. Pristatyti svarbiausius inovacijų pavyzdžius bei aptarti jų svarbą.
Darbo metodai: mokslinės literatūros analizė.

Antroje XX amžiaus pusėje bei naujojo tūkstantmečio pradžioje, vyriausybės susilaukė iš piliečių tam tikro spaudimo, kuriuo buvo siekiama, kad būtų sureaguota į jų poreikius, didėjantį socialinės bei ekonominės situacijos sudėtingumą bei pasikeitimą pasaulio aplinkoje. Prie daugybės atsiradusių sudėtingų socialinių problemų bei iškilusių naujų ekonominių klausimų, tokių kaip skurdas, ligų plitimas, nedarbas, prasta švietimo sistema ar aplinkos niokojimas, kiekviena valstybė turėjo iš naujo nustatyti savo politiką ir gebėjimus efektyviai integruotis į pasaulio ekonomiką.
Aberti ir Bertucci (2006) teigia, jog vyriausybės susiduria su trimis pagrindinėmis šalies vidaus problemomis. Pirmoji yra ta, kad vyriausybės turi funkcionuoti ir siekti didesnių pokyčių ir aukštesnės kokybės paslaugų su ribotais ištekliais bei veiklos pajėgumais. Tai reiškia, kad vyriausybės turi ne tik efektyviau panaudoti savo išteklius ir kurti pajėgumus, bet ir kūrybingiau atlikti užsibrėžtus užmojus, pavyzdžiui, pasinaudoti privataus sektoriaus ir pilietinės visuomenės paslaugų teikimo parama. Antrą problemą autoriai sieja su vyriausybės siekimu, kad valstybinės institucijos taptų atskaitingesnės, labiau reaguojančios ir veiksmingesnės, taip pat turėtų skatinti, kad viešasis administravimas labiau orientuotųsi į piliečius. Trečia, ir bene svarbiausia – vyriausybėms reikia tinkamiau reaguoti į piliečių poreikius. Borins (2003) priduria, kad nors vyriausybė vis dar yra šalies santvarkos palaikymo pagrindas visuomenei, dabar plačiai pripažįstama, kad valdymas nėra vienintelė vyriausybės prerogatyva, kadangi pilietinė visuomenė ir privatus sektorius taip pat turi svarbų vaidmenį šioje srityje. Piliečiai nebelaiko savęs vyriausybės paslaugų pasyviais "vartotojais", tačiau kaip tik įsivaizduoja galintys įsitraukti į iškilusių problemų veiksmingesnį sprendimo priėmimą bei įgyvendinimą.
Bessant (2005) remiantis valstybių patirtimi, pabrėžia, kad valdymo naujovių pristatymas turi daugybę teigiamų rezultatų:
1. Naujovių diegimas viešajame sektoriuje gali padėti padidinti išteklių ir pajėgumų panaudojimą, kuriant visuomenės vertę, taip pat skatinti atviresnę, dalyvavimo kultūrą vyriausybėje, o tai reiškia, pagerinti gerą valdymą apskritai.
2. Gerintant įvaizdį ir paslaugas viešajame sektoriuje gali padėti vyriausybėms atkurti žmonių pasitikėjimą jomis ir atkurti teisėtumą.
3. Inovacijų valdymas gali padidinti valstybės tarnautojų pasididžiavimą darbu viešajame sektoriuje, taip pat skatinti nuolatinio tobulėjimo kultūrą. Inovacijos gali tapti įkvepiančiu pajėgumu, galinčiu įskiepyti valstybės pareigūnams jausmą, kad viskas įmanoma, jei tik to sieki. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2011-03-28
DalykasViešojo administravimo referatas
KategorijaViešasis administravimas
TipasReferatai
Apimtis15 puslapių 
Literatūros šaltiniai16 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis39.13 KB
AutoriusRūta
Viso autoriaus darbų3 darbai
Metai2009 m
Klasė/kursas3
Mokytojas/Dėstytojasdoc. dr. E.Vaidelytė
Švietimo institucijaKauno Technologijos Universitetas
FakultetasSocialinių mokslų fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Inovacijos viesajame administravime [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 15 puslapių 
  • Kauno Technologijos Universitetas / 3 Klasė/kursas
  • doc. dr. E.Vaidelytė
  • 2009 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą