Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Psichologija>Raidos psichologija>Specialiųjų poreikių vaikų raidos ypatumai
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Specialiųjų poreikių vaikų raidos ypatumai

  
 
 
1234567891011
Aprašymas

Įvadas. Specialiųjų poreikių vaikų raidos ypatumai. Specialiųjų poreikių vaikai ir jų socializavimo(si) prielaidos. Vaikų psichomotorinės raidos įvertinimas. Specialiųjų poreikių vaikų žaidimo gebėjimų ugdymas. Išvados.

Ištrauka

Jau prieš dešimt metų ( Ališauskas, Ambrukaitis, 1993 ), aptardami sutrikusios raidos vaikų integravimo į bendrojo ugdymo sistemą galimybes, nedvejojo, jog integracija – neturinti alternatyvos specialiųjų poreikių vaikų ugdymo ir gyvenimo kokybės norminimo kryptis. Pasisakydami už tai, kad jau tada " būtų galima bendrojo lavinimo mokykloje mokyti visus lėtesnės brandos (lėtesnio vystymosi), taip pat neprigirdinčius ir silpnaregius vaikus, vaikus turinčius neryškių (lengvų) kalbos raidos trūkumų, o atskirais (išimtiniais) atvejais ir kurčius bei aklus vaikus, garantuojant papildomą kvalifikuotų specialistų (logopedų, specialiųjų pedagogų ir kt.) pagalbą ir konsultaciją tiek mokytojams, tiek tėvams, tiek mokiniams ". Visi specialiųjų poreikių vaikai turėtų būti mokomi arba specialiosiose mokyklose ( internatuose ), arba specialiosiose bendrojo lavinimo mokyklų klasėse, taikant specialias mokymo programas, metodikas ir priemones. Kol kas tik jos gali duoti reikiamą korekcinį efektą, tik jose gali būti pasiektas toks vaikų parengimo lygis, kuris garantuotų jų prisitaikymą visuomenėje.
Lietuvoje, kaip ir visose pasaulio šalyse, gyvena žmonių, turinčių intelekto, pažintinių ar fizinių funkcijų sutrikimų, kurie sukelia žmogaus veiklos ribotumą, įvardijamą kaip neįgalumą. " Asmuo, kuris dėl įgimtų ar įgytų fizinių ir psichinių trūkumų visai ar iš dalies negali pasirūpinti savo asmeniniu ir socialiniu gyvenimu, įgyvendinti savo teisių ir vykdyti pareigų, laikomas invalidu " ( Lietuvos Respublikos invalidų socialinės integracijos įstatymas, 1998 ). Dėl kūno darinių ir psichinių funkcijų sutrikimų atsiradę trijų pagrindinių raidos sričių ( fizinės, kognityvinės, psichosocialinės ) vaiko raidos ypatumai vadinami specialiaisiais poreikiais. Vaiko, turinčio specialiųjų poreikių, apibrėžimas sietinas su jo galimybėmis dalyvauti ugdymo procese, bendruomenės gyvenime: " Specialieji ugdymosi poreikiai – pagalbos ir paslaugų reikmė, atsirandanti dėl to, kad ugdymo ir saviugdos reikalavimai neatitinka asmens, turinčio specialiųjų poreikių, galimybių".
Raidos sutrikimai ir specialieji poreikiai klasifikuojami. Skiriamos tokios raidos sutrikimų grupės: 1) intelekto sutrikimai; 2) specifiniai pažinimo sutrikimai arba pažinimo procesų neišlavėjimas, sukeliantys mokymosi negales; 3) emocijų, elgesio ir socialinės raidos sutrikimai; 4) kalbos ir kiti komunikacijos sutrikimai; 5) klausos sutrikimai; 6) regos sutrikimai; 7) judesio ir padėties sutrikimai; 8) lėtiniai somatiniai ir neurologiniai sutrikimai; 9) kompleksiniai sutrikimai; 10) kiti raidos sutrikimai. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-03-26
DalykasRaidos psichologijos referatas
KategorijaPsichologija >  Raidos psichologija
TipasReferatai
Apimtis8 puslapiai 
Literatūros šaltiniai3
Dydis25.45 KB
AutoriusOlga
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2006 m
Klasė/kursas2
Švietimo institucijaVilniaus kolegija
Failo pavadinimasMicrosoft Word Specialiuju poreikiu vaiku raidos ypatumai [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 8 puslapiai 
  • Vilniaus kolegija / 2 Klasė/kursas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą