Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Mokslas ir švietimas>Konfliktai ir bendradarbiavimas Lietuvos viešosiose organizacijose (viešosiose švietimo organizacijose)
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Konfliktai ir bendradarbiavimas Lietuvos viešosiose organizacijose (viešosiose švietimo organizacijose)

  
 
 
123456789101112131415161718192021
Aprašymas

Įvadas arba trumpai apie viešųjų organizacijų sampratą. Lietuvos mokymosi įstaigų analizė. Savivaldos institucijų dermė ir bendradarbiavimas bendrojo lavinimo mokyklose. Mokymo organizacijų bendradarbiavimas su kitomis viešosiomis organizacijomis, siekiant pagerinti besimokančiųjų susisiekimą su mokymo įstaigomis. Švietimo įstaigų bendradarbiavimas su socialinės apsaugos ir darbo, švietimo ir mokslo ministerijomis, organizuojant maitinimą mokyklose. Švietimo organizacijų bendradarbiavimas su vyriausybe, užtikrinant švietimo kokybę ir tinkamą mokymosi pasiekimų vertinimą. Švietimo organizacijų bendradarbiavimas, stiprinant tarpinstitucinį suderinamumą ir lankstų pereinamumą. Mokyklų bendradarbiavimą skatinančių ir ieškančių radikalesnių kylančių konfliktų ir problemų sprendimo būdų Lietuvos švietimo atstovų įgyta patirtis Slovėnijoje. Konfliktai ir problemos bendrojo lavinimo mokyklose. Konfliktai ir problemos, kylančios dėl švietimo finansavimo. Pati naujausia konfliktinė situacija ir diskusijos aukštosiose mokyklose. Išvados ir pasiūlymai.

Ištrauka

Pradedant kalbėti apie viešųjų organizacijų bendradarbiavimą, kylančius konfliktus tarp jų, išryškinant svarbiausias problemas bei nesutarimus, visų pirma, norėčiau trumpai prisiminti – kas gi yra ta viešoji organizacija, kuo ji yra ypatinga ir išskirtinė ir kaip mes ją suvokiame, suprantame bei priimame.
"Kiekvienas mūsų susidūrimas su viešąja organizacija – tai ilga ir sudėtinga žmogaus gyvenimo įvykių, supratimo bei elgesio grandinė, kuri susiformavo kasdieniniame tokių, kaip mes patys, žmonių gyvenime. Organizacijos yra individualių žmogaus veiksmų rezultatas, veiksmų, kurie juos atliekantiems turi ypatingą reikšmę bei prasmę. Tariamai beasmenė organizacija visuomet veikia itin asmeninio gyvenimo fone.
Viešosios organizacijos gali atrodyti labai įvairios – priklauso nuo to, kokiu požiūriu vertinsi. Pavyzdžiui, dažnai kalbame apie begalinę painiavą ir popierizmą, kurie, manoma, būdingi viešosioms organizacijoms. Nors kai kurioms įstaigoms tariamai labai rūpi dirbti efektyviai ir gerai teikti paslaugas, atrodo, jos sukurtos tik dėl to, kad trukdytų tinkamai spręsti mūsų problemas.
Tačiau įspūdis pasikeičia, kai su biurokratija ir jos žmonėmis susipažįstame artimiau. Ne vienas tų asmenų yra labai rūpestingi ir kompetentingi, daug dirba, bando dalykiškai spręsti jiems tenkančius sudėtingus klausimus. Tai "tikras pasaulis", kuriame žmonės patiria skausmą ir pasididžiavimą, džiaugsmą ir nusivylimą. Tai labai asmeniška vieta. [...].
Mūsų supratimui apie organizacijas, be abejo, turi įtakos įvykiai, vykę prieš mums pradedant nuolat bendrauti su tomis organizacijomis. Patyrimas šeimoje padeda perprasti galią, valdžią, bendravimą, o patyrimas bažnyčioje bei mokykloje suteikia informacijos apie labiau struktūrizuotas organizacijas. Kol pradedame turėti reikalų su pagrindinėmis viešosiomis organizacijomis, kaip jų nariai ar klientai, jau esame pakankamai susipažinę su pagrindiniais elgsenos ir veiksmų modeliais [3, 13 - 15]."

Šiame savo rašto darbe norėčiau įsigilinti ir paanalizuoti Švietimo ministerijos ir kitų švietimo įstaigų – mokyklų, kolegijų, universitetų – bendradarbiavimą, jo esmę ir svarbą, išryškinti tarp šių viešųjų organizacijų kylančias problemas, nesutarimus bei konfliktus. Taip pat trumpai apžvelgsiu švietimo įstaigų bendradarbiavimą su kitomis ne švietimo viešosiomis organizacijomis.

Pradedant nagrinėti šią temą, svarbu išsiaiškinti pagrindinius dalykus:
• Švietimą reglamentuoja: LR Švietimo įstatymas, Aukštojo mokslo įstatymas, Neformaliojo suaugusiųjų švietimo įstatymas ir kt.
• Švietimo sistema apima: ikimokyklinį ugdymą, bendrąjį vaikų ir jaunimo lavinimą, profesinį ir aukštesnįjį mokymą, aukštąjį mokslą ir suaugusiųjų švietimą.
• Švietimas yra įgyvendinamas šių tipų švietimo įstaigose: bendrojo lavinimo mokyklose, profesinio mokymo įstaigose, įmonėse, aukštesniosiose mokyklose, aukštosiose mokyklose, papildomo ugdymo ir neformaliojo švietimo įstaigose.
Didžiausią dėmesį šiame savo rašto darbe skirsiu bendrojo lavinimo mokykloms, kadangi šios mokyklos vaidmuo yra be galo svarbus kiekvieno žmogaus gyvenime.
...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-12-16
DalykasMokslo ir švietimo kursinis darbas
KategorijaPedagogika >  Mokslas ir švietimas
TipasKursiniai darbai
Apimtis19 puslapių 
Literatūros šaltiniai14 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis40.59 KB
AutoriusEmilija
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2006 m
Klasė/kursas3
Švietimo institucijaMykolo Romerio Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Konfliktai ir bendradarbiavimas Lietuvos viesosiose organizacijose (viesosiose svietimo organizacijose) [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 19 puslapių 
  • Mykolo Romerio Universitetas / 3 Klasė/kursas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą