Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Mokslas ir švietimas>Mokyklos konceptualumas
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Mokyklos konceptualumas

  
 
 
1234567891011121314151617181920212223242526
Aprašymas

Įvadas. Bendrojo lavinimo mokyklos, kaip organizacijos vizija ir misija. Vizijos apibrėžimas. Švietimo vizija švietimą reglamentuojančiuose dokumentuose. Misijos apibrėžimas. Mokyklos misija švietimą reglamentuojančiuose dokumentuose. Mokyklos vizija ir misija. Reikalavimai mokyklų nuostatams. Mokyklų deklaruojamų vizijų ir Lietuvos švietimo vizijos atitikimas. Mokyklų deklaruojamų misijų ir Lietuvos švietimo misijos atitikimas. Mokyklos vizija ir misija draugiškos mokyklos aspekte. Išvados. Priedas.

Ištrauka

Vis labiau spartėjant gyvenimo tempui, bei vykstant staigiems socialiniams, kultūriniams, politiniams ir ekonominiams pokyčiams, tampa vis sudėtingiau išlaikyti tikrąsias vertybes. Lietuvai tampant pilnateise Europos Sąjungos nare, kyla nauji iššūkiai ir lietuvių tautai. Į šiuos iššūkius galima bus atsakyti, tik nuolat atsinaujinant ir žengiant koja, kojon su informacijos, technologijų ir mokslo progresu, o šiuo metu tai įmanoma tik suprantant pačių piliečių reikšmingumą valstybės gyvenime, laikant jį brangiausiu turtu ir į jį investuojant. Vieningą, viską apimančią švietimo sistemą, galime laikyti modernios visuomenės varomąją jėga. Švietimas neatsiejama tautos identiteto ir kultūros dalis, sauganti ir perduodanti iš kartos į kartą didžiausias bendražmogiškąsias ir tautines vertybes, kurios visuomenės gyvenimą daro darniu ir solidariu, o asmenybės gynimą – prasmingu. Šiandien būtina asmens savybė – visapusiškas išsilavinimas ir dorinė branda, bei įvairiapusė kompetencija, politinis ir ekonominis raštingumas. Didelė reikšmė skiriama žmogaus socialinei kompetencijai. Svarbi švietimo paskirtis – ugdyti žmogaus bendruomeniškumą, ugdyti jo sugebėjimą sėkmingai įsilieti į visuomenę, tapti aktyvia ir kūrybinga jos dalimi.
Viena pirmųjų ir pagrindinių institucijų, kuriai pavesta įgyvendinti pagrindinius švietimo tikslus yra mokykla. Mokykla ir mokyklos bendruomenė yra ta aplinka į kurią pirmiausiai patenka visi besimokantys mūsų tautos piliečiai, todėl labai svarbu nuosekliai ir tikslingai vykdyti švietimo sistemos skirtas užduotis, bei ugdyti asmenybes, kurios galės sėkmingai integruotis į visuomenę ir tapti aktyviais, pilnaverčiais ir kūrybiškais jos nariais, nuo kurių priklausys tautos ateitis.
Mokyklų veiklą reglamentuoja Lietuvos įstatymai, bei kiti teisės aktai. Ugdymas vykdomas remiantis patvirtintomis švietimo ministerijos programomis. Kiekviena mokykla turi laisvę koreguoti savo mokymo programą, atsižvelgdama į vietos situaciją ir aplinkybes, tačiau iš esmės ugdymo tikslai mokyklose lieka bendri – ne tik suteikti moksleiviams žinių, bet ir ugdyti pilnavertiškas ir kūrybingas asmenybes.
Bendrojo lavinimo mokykla, kaip institucija neįsivaizduojama be strategijos. Kiekviena mokykla savo veiklą grindžia kartu su bendruomene kurta vizija ir misija. Mokyklų veiklą reglamentuojančių dokumentų analizė šiame darbe padės atskleisti, kiek mokyklos administracija ir pati mokyklos bendruomenė suvokia save kaip atvirą kultūros židinį. Šio darbo tikslas – ištirti Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklos strategiją draugiškos mokyklos kontekste.
Keliami uždaviniai:
• Išanalizuoti Lietuvos švietimo viziją ir misiją nurodomą įvairiuose teisiniuose dokumentuose.
• Ištirti ar mokyklų deklaruojamos vizijos ir misijos atitinka švietimo viziją ir misiją.
• Ištirti ar mokyklų vizijose ir misijose yra nurodytas draugiškos mokyklos kūrimas.
Šis tyrimas bus atliekamas analizuojant metodinę literatūrą, švietimo veiklą reglamentuojančius dokumentus bei mokyklų deklaruojamas vizijas ir misijas. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2009-02-24
DalykasMokslo ir švietimo diplominis darbas
KategorijaPedagogika >  Mokslas ir švietimas
TipasDiplominiai darbai
Apimtis24 puslapiai 
Literatūros šaltiniai7
Dydis50.07 KB
Autoriusegidijus
Viso autoriaus darbų7 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas4
Mokytojas/DėstytojasDoc.Dr. Dalia Survutaitė
Švietimo institucijaLietuvos Edukologijos universitetas
FakultetasSocialinės komunikacijos institutas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Mokyklos konceptualumas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Diplominiai darbai
  • 24 puslapiai 
  • Lietuvos Edukologijos universitetas / 4 Klasė/kursas
  • Doc.Dr. Dalia Survutaitė
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą