Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Informatika>Informacija ir informacinė visuomenė>Besimokanti organizacija ir kompiuterinio raštingumo raiška
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Besimokanti organizacija ir kompiuterinio raštingumo raiška

  
 
 
1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950515253545556575859606162636465666768697071727374757677787980818283848586878889
Aprašymas

Įvadas. Tyrimo tikslas - ištirti kompiuterinio raštingumo raišką mokykloje kaip prielaidą besimokančios organizacijos kūrimui. Pagrindinių sąvokų analizė. Besimokanti organizacija ir kompiuterinio raštingumo raiška. Kompiuterinis raštingumas švietimo sistemos kontekste. Kompiuterinio raštingumo samprata ir turinys. Kompiuterinio raštingumo švietimo sistemoje tyrimų analizė. Kompiuterinis raštingumas bendrojo lavinimo mokykloje. Kompiuterinio raštingumo diegimo kryptys švietime. Besimokančios organizacijos identifikavimas. Besimokančios organizacijos koncepcija. Mokyklos kaip besimokančios organizacijos bruožai. Kompiuterinio raštingumo kaip besimokančios organizacijos kūrimui tyrimo metodologija. Tyrimo imties charakteristikos. Tyrimo instrumentų pagrindimas. Statistinio duomenų apdorojimo metodikos pagrindimas. Kompiuterinio raštingumo kaip besimokančios organizacijos kūrimui tyrimo rezultatai. Alytaus bendrojo lavinimo mokyklų kompiuterizavimo lygio situacijos analizė. Mokyklų vadovų nuostatos pedagogų kompiuterinio raštingumo atžvilgiu. Mokytojų ir mokyklų vadovų kompiuterinio raštingumo raiška. Mokyklų vadovų ir mokytojų emocinio-motyvacinio santykio su kompiuteriu raiška. 5 mokyklos kaip besimokančios organizacijos identifikavimas. Besimokančios organizacijos ir kompiuterinio raštingumo raiškos bruožų statistinis sąryšis. Išvados. Rekomendacijos. Summary. Darbas iliustruotas diagramomis.

Ištrauka

Pasauliui sparčiai keičiantis, vykstant permainoms rinkose, darbo vietose, namų ūkio, laisvalaikio aplinkoje, ypatingą reikšmę įgyja informacija, kompetencija ir gyventojų gebėjimas naudotis informacinių technologijų teikiamomis galimybėmis.
XXI amžiaus globalizacijos ir informacinių technologijų pažangos laikotarpiu centrine visuomenės charakteristika tampa nuolatinis mokymasis bei mokslo ir technologijų kaitos išmanymas (Drucker, 1993, 2004). Sugebėjimas mokytis lemia organizacijos sėkmę. Naujoji mokymo paradigma - naujasis mokymasis - tai savianalize, planavimu, refleksija ir kt. pagrįstas savo kompetencijos (-ų) tobulinimas, vykstantis bet kokioje žmogaus veikloje ir besitęsiantis visą gyvenimą. Kalbant apie besimokančias organizacijas, neužtenka, kad organizacijoje mokytųsi tik atskiri jos darbuotojai. Būtinas organizacinis žinojimas, veiklos inteligencija, partnerystės tinklai (Jucevičienė, 2004).
Informacinė visuomenė dažnai apibūdinama kaip nuolat besimokanti visuomenė, nes informacinės technologijos plėtojasi ir tobulėja taip sparčiai, kad šį procesą būtina išmanyti ir panaudoti jo teikiamas galimybes.
Viena iš labiausiai besikeičiančių sričių - švietimas. Švietimo modernizavimą ir kaitą laiduojančios priemonės glaudžiai susijusios su ugdymo turinio kaita, švietimo procesų tobulinimu, panaudojant informacinių komunikacinių technologijų teikiamas galimybes. Informacinės visuomenės kūrimo tikslai keičia mokyklų, kaip organizacijų, išorinę ir vidinę aplinką, įtraukia jas į sudėtingą politinio sprendimo įgyvendinimo procesą. Vadybiniame-organizaciniame modelyje kaitos procesas dažniausiai skaidomas į tris egzistuojančius kartu ir glaudžiai tarpusavyje susijusius etapus: inicijavimą, įgyvendinimą ir institucionalizaciją (Fullan, 1998; Želvys, 1999).
Mokyklos kaitos procese keičiasi mokytojo vaidmuo, mokymą keičia mokymasis, informacinės ir komunikacinės technologijos (IKT) vis sparčiau įsilieja į mokymo ir mokymosi procesą.
Atsiranda priežastys, skatinančios intensyviau diegti informacines ir komunikacines technologijas mokykloje:
• Profesinė - XXI a. beveik visų sričių darbuotojai naudojasi IKT. Kiekvienas mokinys, mokytojas, vadovas privalo įgyti kompiuterinį raštingumą.
• Socialinė - kuriama informacinė visuomenė, intensyvi technologijų plėtra reikalauja iš žmonių naujų gebėjimų. Tiek suaugę, tiek mokiniai rengiami gyventi informacijos amžiuje, kurio svarbiausias produktas - informacija, o pagrindiniai ištekliai - žinios ir gebėjimai. Vienas iš švietimo uždavinių - suformuoti moksleivio gebėjimus gauti ir apdoroti informaciją, išmokyti naudotis šiuolaikinėmis informacijos bei komunikacijos priemonėmis, suformuoti nuostatą nuolat mokytis ir atnaujinti savo žinias bei įgūdžius.
• Pedagoginė - IKT padeda sukurti naują mokymosi aplinką (Drungilienė, Čiapienė, 2004). Intensyvus IKT diegimas švietimo srityje laiduoja naujų edukacinių aplinkų su gausybe pasirinkimų kūrimąsi. IKT diegimas mokykloje padeda formuotis besimokančiai visuomenei, mokymo procesui suteikiant ypatingą strateginę vertę.
Tie, kas naudoja IKT, tampa ne lokalios visuomenės, o pasaulinės bendruomenės elementu. Akimirksniu galime bendrauti su pasauliu, ji matyti, girdėti. Informaciniai tinklai kaip "voratinklis" apraizgo pasaulį, dėl komunikacijų žemės rutulys tarsi susitraukia. Informacija tampa preke ir mainų matu (Pabalys, 2003).
Sparti kaita reikalauja naujų kompetencijų. Atsiranda naujojo raštingumo - kompiuterinio raštingumo būtinybė. Pagrindinis vaidmuo, siekiant suteikti Lietuvos gyventojams kompetenciją, kuri leistų pasinaudoti IKT teikiamais pranašumais lanksčiau prisitaikyti prie greitai kintančių gyvenimo ir darbo sąlygų, tenka mokykloms. Sparčiai tobulėjant IKT vis didesnę reikšmę įgyja ne tik mokytojų, bet ir mokyklos vadovų kompiuterinė kompetencija. Tiek pasaulyje, tiek ir Lietuvoje kompiuterinis raštingumas susilaukia vis daugiau dėmesio. Šiame kontekste paminėtini užsienio mokslininkų B. Collis ir R. Anderson (1994), M. Hayden (1999), J. Oderkirk (1996), A. Mitra (1998) ir kt. atliktų tyrimų rezultatai. Atkreiptinas dėmesys į jau nemenką Lietuvos mokslininkų įdirbį (Ališauskas ir kt., 1997; Petrauskas, 1998, 1989; Markauskaitė, 1999, 2000, 2003; Otas. 2000; Dagienė, 2000, 2001, 2003: Urbonaitė, 2000: Šaulauskas, 2001: Šaparnienė, 2002a, 2002b, 2005; Šaparnienė, Šapamis, 2003; Otas, Telešius, 2003; Merkys ir kt., 2005 ir kt.). Tačiau Lietuvos kultūros sąlygomis nepakankamai tyrinėtas kompiuterinis raštingumas švietimo vadybos kontekste. Akivaizdu, jog kompiuterinio raštingumo lygis dar nėra labai aukštas, nepakankamas ir kompiuterių skaičius švietimo įstaigose. Per mažai dėmesio skiriama mokytojų kvalifikacijos kėlimui kompiuterinio raštingumo srityje, mokymosi visą gyvenimą įgyvendinimui.
Turėdama ribotus išteklius švietimo sistema turi būti pakankamai lanksti, kad parengtų kompetentingus specialistus, atitinkančius šiuolaikinio gyvenimo reikalavimus.
Ypatinga kompiuterinio raštingumo svarba kuriant mokyklą kaip besimokančią organizaciją. Mokyklos tapsmo besimokančia organizacija teorijas nagrinėja V.Targamadzė. (1998), B.Simonaitienė. V.Targamadzė (2002), B.Simonaitienė (2001, 2004, 2005), P.Jucevičienė (2004), N.Kudokienė, A.Juodaitytė (2005). Pagrindiniai besimokančios organizacijos elementai: savaiminis mokymasis, nuolatinė refleksija, kompetencijos portfelis, savireguliacijos mokymasis, mokymasis partnerystės tinkluose, organizacinis žinojimas (Jucevičienė, 2004).


. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2009-03-06
DalykasInformacijos ir informacinės visuomenės diplominis darbas
KategorijaInformatika >  Informacija ir informacinė visuomenė
TipasDiplominiai darbai
Apimtis86 puslapiai 
Literatūros šaltiniai98 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis200.43 KB
AutoriusVirga
Viso autoriaus darbų6 darbai
Metai2007 m
Klasė/kursas2
Mokytojas/DėstytojasD. Valentinavičius
Švietimo institucijaVilniaus Gedimino Technikos Universitetas
FakultetasFundamentinių mokslų fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Besimokanti organizacija ir kompiuterinio rastingumo raiska [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Diplominiai darbai
  • 86 puslapiai 
  • Vilniaus Gedimino Technikos Universitetas / 2 Klasė/kursas
  • D. Valentinavičius
  • 2007 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą