Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Specialioji pedagogika>Vidutiniškai ir žymiai protiškai atsilikusių vaikų kalbinis ugdymas
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Vidutiniškai ir žymiai protiškai atsilikusių vaikų kalbinis ugdymas

  
 
 
1234567891011
Aprašymas

Įvadas. Vidutiniškai ir žymiai protiškai atsilikusių vaikų vystymosi ypatumai. Leksinio – gramatinio išsivystymo trūkumai. Kalbinio ugdymo metodai, reikalavimai. Išvados.

Ištrauka

Kalba yra pati svarbiausia ir sudėtingiausia psichinė funkcija, glaudžiai susijusi su visų kitų psichinių funkcijų formomis veikla. Žymiai ir vidutiniškai protiškai atsilikusiems vaikams labai sunku bendrauti su aplinkiniais žmonėmis, dėl to pažeidžiamas pažintinių procesų formavimas. O pažintinės veiklos sutrikimai neigiamai veikia mąstymo, vaizduotės, atminties ir kitų psichinių procesų vystymąsi.Netgi keletą dešimtmečių vidutinio ir žymaus intelekto sutrikimo vaikai visame pasaulyje laikyti nemokytinais, todėl jiems buvo uždarytos visų ugdymo įstaigų durys. Tik šio amžiaus 8 – ajame dešimtmetyje prasidėjo jų integracija į švietimo sistemą, besitęsianti iki šiandien. Lietuvoje tokio sutrikimo vaikų ugdymas mokykloje buvo įteisintas naujajame švietimo įstatyme (1991 m. ) (Elijošienė, 2003).
Netgi ir visai nežymūs kalbos defektai gali sukelti skaudžius psichinius pergyvenimus. Suvokdami savo kalbos nepilnavertiškumą, vaikai kartais pradeda vengti kolektyvo, darosi užsisklendę, baikštūs, nepasitikintys savimi net tose srityse, kuriose pagal savo psichinį ir fizinį išsivystymą tikrai galėtų pasiekti puikius rezultatus. Kalbos patologija dažnai neigiamai veikia ir emocijų – valios bei motyvų sferos formavimąsi.
Pati svarbiausioji kalbos funkcija yra komunikacinė. Kalbos dėka žmonės bendraudami gali tiksliai informuoti vieni kitus apie savo jausmus, norus, ketinimus, kilusius sumanymus, mintis.
Protinis sutrikimas pasireiškia vaiko negrįžtamu pažintinės veiklos (ypač mąstymo proceso) pažeidimu, valios, emocijų neišsivystymu, dažnomis fizinėmis negaliomis.
Elijošienė ( 2003 ) teigia, kad pažintinės veiklos neišsivystymas yra vienas iš svarbiausių protinio atsilikimo požymių. Šis vystymasis ne tik vėluoja, bet ir kiekvienas pažintinis procesas turi savitų bruožų. Protiškai atsilikusių vaikų aplinkos bei mokomosios medžiagos suvokimas apibūdinamas lėtumu, siaurumu, fragmentiškumu, nepakankamu diferencijuotumu. Mokiniai aktyviai reaguoja į tuos dirgiklius, kurie jau pažįstami, ir menkai arba visai nereaguoja į labai svarbius, bet nežinomus. Todėl šių vaikų pasaulio pažinimas yra labai ribotas ir lėtas. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-03-21
DalykasSpecialiosios pedagogikos referatas
KategorijaPedagogika >  Specialioji pedagogika
TipasReferatai
Apimtis9 puslapiai 
Literatūros šaltiniai4
Dydis13.18 KB
AutoriusKristina_22
Viso autoriaus darbų3 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas3
Mokytojas/Dėstytojasprof. J. Ambrukaitis
Švietimo institucijaŠiaulių Universitetas
FakultetasSocialinės gerovės ir negalės studijų fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Vidutiniskai ir zymiai protiskai atsilikusiu vaiku kalbinis ugdymas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 9 puslapiai 
  • Šiaulių Universitetas / 3 Klasė/kursas
  • prof. J. Ambrukaitis
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą