Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Psichologija>Asmenybės psichologija>Asmenybė išmokimo teorijų (biheviorizmo) požiūriu
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Asmenybė išmokimo teorijų (biheviorizmo) požiūriu

  
 
 
123456789101112131415
Aprašymas

Įvadas. Išmokimo samprata. Biheviorizmas ir asmenybė. Džono Vatsono teorija. E. L. Thorndikas ir "efekto dėsnis". B. Skineris ir operantinio sąlygojimo teorija. Pastiprinimų ir bausmių rūšys. I. Pavlovas ir klasikinio sąlygojimo teorija. N.E. Milerio ir I. Dollardo teorija. Išvados.

Ištrauka

Nuo pat pasaulio egzistencijos pradžios, kone didžiausiu susidomėjimo ir klausimų objektu žmonės norėjo pažinti save: elgesys, mintys, jausmai, sapnai visada kėlė smalsumą ir susidomėjimą. Ko gero žmonių troškimo pažinti kitus ir save dėka ir gimė psichologijos mokslas. Nuo Demokrito iki Freud’o ar Maslow;-nuo graikų filosofų iki šiuolaikinių psichoanalitikų – visi stengėsi rasti atsakymus į svarbius klausimus apie žmogų, jo asmenybę. Šio referato tikslas – atskleisti asmenybės sampratą išmokimo teorijų (biheviorizmo) požiūriu. "Psichologija yra mokslas apie elgesį ir psichinius procesus" (D.G.Myers 2000) – teigia vienas iš psichologijos mokslo apibrėžimų; ypatingai su pirmąja šio teiginio dalimi sutiktų bihevioristai (angl. bihavior – elgesys), kurių veikla buvo nukreipta orientuota ne į žmogaus sąmonę, o į elgesio analizę. Referato uždaviniai: –
• Bendrais bruožais aptarti išmokimo sampratą bei biheviorizmo krypties esmę;
• aptarti pagrindinius biheviorizmo atstovus ( J.B Watson, , B.Skinner, I.Pavlov E. Miller, I.Dollard, c.L. Hull), bei jų požiūrį asmenybę;
• pateikti išvadas, apie bihevioristų indėlį asmenybės tyrinėjimuose.

Jei jau nutarėme aptarti asmenybę išmokimo teorijų pagrindu, vertėtų bendrais bruožais apibrėžti išmokimo sąvoką ir išmokimo svarbą asmenybei. Išmokimas ir atmintis – tai vienas kitą papildantys mokymosi proceso aspektai. Pateiksiu keletą išmokimo apibrėžimų:
IŠMOKIMAS TAI:
sistemingas elgesio pasikeitimas, atsirandantis kartojantis tai pačiai stimulinei situacijai;

elgesio pasikeitimas individualus (tai yra ne visai rūšiai būdingas pasikeitimas brendimo ar mutacijos pasėkoje);
- tie elgesio pasikeitimai turi būti susiję asociatyviniais ryšiais su atitinkamomis sritimis CNS;
- elgesio pasikeitimas turi būti adaptyvus ir pasireikšti ne tik kiekybiniais, bet ir kokybiniais parametrais (nuovargis ir psichinių procesų pokyčiai tam tikrų medžiagų poveikyje nesiskaito).


atminties įjungimas; (www.google.lt).
- naujų įgūdžių įgyjimas, kurie įsilieja į įgimtą ir nuo organizmo išsivystimo stadijos priklausančią elgseną. (M. Fürst );
– tai nuolatinis su patirtimi susijęs organizmo elgsenos kitimas. (D.G,Myers )
–svarbiausias asmenybės socialinio, kultūrinio ir asmeninio vystymosi veiksnys. Juo įgyjama individualinė patirtis, kuriama asmenybės biografija, kurioje atsispindi socialinių santykių sistemos, kultūrinis išprusimas ir išsiauklėjimas, savo vertės pajautimas bei savimonė. (L. Jovaiša).
Sąlyginai žmogaus išmokimas skirstomas į percepcinį (patyręs šlifuotojas pastebi 1/1000 mm plyšį metale, o paprastas žmogus tik 1/10 mm plyšį); motorinį; verbalinį; "protingąjį" (adaptyvus elgesio pasikeitimas, atsirandantis iš karto).
Bihevioristai – psichologijos krypties atstovai, turėję savitą požiūrį į išmokimą. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-01-23
DalykasAsmenybės psichologijos referatas
KategorijaPsichologija >  Asmenybės psichologija
TipasReferatai
Apimtis13 puslapių 
Literatūros šaltiniai9
Dydis25.72 KB
Autoriusalina
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2006 m
Klasė/kursas2
Švietimo institucijaKlaipėdos Universitetas
FakultetasSocialinių mokslų fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Asmenybe ismokimo teoriju (biheviorizmo) poziuriu [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 13 puslapių 
  • Klaipėdos Universitetas / 2 Klasė/kursas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą