Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Specialioji pedagogika>Mokymo programų individualizavimas
   
   
   
-1
naudingas 0 / nenaudingas -1

Mokymo programų individualizavimas

  
 
 
12345678910
Aprašymas

Mokymo programų individualizavimas. Įstatymų leidybos tikslai : individuali ugdymo programa. Įtraukimas į bendrąjį ugdymą. Integruoto mokymo praktika. Mokymo individualizavimo psichologinis pagrindimas. Ugdytinio teigiamos mokymosi motyvacijos palaikymas. Nepakankamai išlavėjusių gebėjimų ar pažintinių procesų ugdymas. Mokymosi turinio keitimas. Mokymosi pasiekimų individualizuotas vertinimas. Ugdymo proceso dalyvių bendradarbiavimas. Programos parinkimas ir pritaikymas. Reziume.

Ištrauka

Pagrindinis specialiojo ugdyno įstatymų, priimtų per pastaruosius dešimtmečius, tikslas buvo priversti pedagogus susidomėti individualiais neįgalių moksleivių poreikiais. Individuali ugdymo programa (IUP) – svarbiausia šio domėjimosi sritis; joje būtent ir išvardyjama, ką mokytojai numato daryti siekdami tenkinti ypatingojo moksleivio poreikius. Programai turi pritarti moksleivio tėvai ar globėjai. IUP gali būti įvairaus formato ir glausta arba išsami; jos gali skirtis įvairiose mokyklų apygardose. Kai kurios mokyklos naudoasi kompiuterizuotomis IUP sistemomis, padedančiomis mokytojoms nustatyti ugdymo tikslus bei uždavinius ir kartu negaišti laiko bei eikvoti daug jėgų ruošiant dokumentus. Tačiau daugelyje mokyklų iki šiol tikamasi, kad mokytojai, gerai pažindami moksleivius bei gerai išmanydami ugdymo programą, ranka užpildys IUP ant tos apygardos sudarytų blankų. Įstatymai tiksliai nenurodo, kiek detali turi būti programa; yra tik reikalaujama, kad tai būtų raštiškas dokumentas, sudarytas dalyvaujant vietinių mokyklų apygardų atstovui, mokytojui, tėvams arba globėjams ir, jei galima, vaikui. IUP privalo būti tam tikri elementai :
1) darbinis moksleivio lygis;
2) metiniai moksleiviui keliami tikslai;
3) artimiausi mokymo uždaviniai, susiję su metiniais tikslais;
4) specialusis ugdymas ir numatomos teikti papildomos paslaugos bei vaiko dalyvavimo bendrojo gdyno programoje laipsnis;
5) pradinis paslaugų teikimo planas ir numatoma jų teikimo trukmė;
6) atitinkami planai, leidžiantys bent kartą per metus įvertinti, kaip buvo pasiekti tikslai bei uždaviniai;
7) vyresniems moksleiviams skirtas pereinamojo laikotarpio baigus mokyklą ir pradedant darbą ar mokytis kitoje mokymo įstaigoje planas.
IUP (VĮ Nr.94-142 ) reikalauja, kad už ugdymą atsakingų specialistų komanda sudarytų IUP kiekvienam ypatingajam vaikui; IUP turi būti nurodyti dabartiniai vaiko veiklos rezultatai, ugdymo tikslai, eikiamos ugdymo paslaugos ir kriterijai bei būdai, kuriais nustatoma, kaip pavyko pasiekti ugdymo tikslų. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-12-30
DalykasSpecialiosios pedagogikos kursinis darbas
KategorijaPedagogika >  Specialioji pedagogika
TipasKursiniai darbai
Apimtis8 puslapiai 
Literatūros šaltiniai4
Dydis14.02 KB
Autoriusruge
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2004 m
Klasė/kursas3
Mokytojas/DėstytojasProf. Gudonis
Švietimo institucijaŠiaulių Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Mokymo programu individualizavimas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 8 puslapiai 
  • Šiaulių Universitetas / 3 Klasė/kursas
  • Prof. Gudonis
  • 2004 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
-1
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą