Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Specialioji pedagogika>Vidutinio ir žymaus protinio atsilikimo ugdytinių medžiagų ir jų savybių ir fizikinių reiškinių pažinimo žinios, supratimas ir vertybinės nuostatos
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Vidutinio ir žymaus protinio atsilikimo ugdytinių medžiagų ir jų savybių ir fizikinių reiškinių pažinimo žinios, supratimas ir vertybinės nuostatos

  
 
 
12345678910111213141516171819
Aprašymas

Įvadas. Vidutinio ir žymaus intelekto sutrikimo mokinių mąstymo, atminties, dėmesio, suvokimo, kalbos ir kalbėjimo, elgesio bei mokymosi motyvacijos ypatumai. Negyvosios gamtos mokymas specialiojoje mokykloje. Lavinamųjų klasių mokinių medžiagų ir jų savybių ir fizikinių reiškinių pažinimo žinios, supratimas ir vertybinės nuostatos. Išvados.

Ištrauka

"Spartaus visuomenės keitimosi sąlygomis, esant vertybių krizei, kai malonumą dažnai tapatiname su laime, o asmeninį artumą keičiame į vartotojiškus santykius, gali iškilti žmogaus izoliuotumo, vienatvės grėsmė. Mes mokame, o kartais ir norime asmeninio bendravimo teikiamą palaimą keisti į kitas vertybes, o neįgaliesiems asmenims (žymiai ir vidutiniškai sutrikusio intelekto) toks bendravimas neretai yra vienintelis dvasinio pasitenkinimo šaltinis. Pastariesiems jis aktualus ir dėl to, kad jiems sunku sukurti pilnaverčius dalykinius ir kūrybinius santykius."(Gevorgianienė, 1998) Šių santykių nebuvimas arba skurdumas labai apsunkina mokytojo darbą ugdymo įstaigoje.
Vidutiniškai ir žymiai sutrikusio intelekto vaikų integracija parodė, kad nėra nieko negebančių vaikų, tikslingai lavinami, jie gali daug ko išmokti (Gužienė, 1998).
Kursinio darbo tema aktuali ir nauja todėl, kad tik neseniai imta mokyti vidutinio ir žymaus protinio atsilikimo asmenis, integruoti juos į visuomenę, mokyti juos socializacijos, būti savarankiškais. Gamtos mokslas pirmiausia ir rengia šiuos jaunus žmones realiam gyvenimui, savarankiškumui. Lavinant vidutiniškai ir žymiai sutrikusio intelekto vaikus, žinios apie gamtą nepaprastai svarbios - tai pagrindas viskam. Pagrindinis žinių šaltinis- pati aplinka. Pati gamta nuolat keičiasi.
Darbo tikslas - ištirti vidutinio ir žymaus protinio atsilikimo ugdytinių gebėjimą mokytis ir išmokti negyvosios gamtos temas.
Darbo objektas - vidutinio ir žymaus protinio atsilikimo vaikų žinios, supratimas apie fizikinius dydžius, medžiagų savybes ir vertybinės nuostatos.
Metodas - atsakymai į paruoštus klausimus, pokalbis, stebėjimas.
Tiriamieji - vidurinės mokyklos su specialiosiomis internatinėmis klasėmis mokiniai, kuriems diagnozuotas vidutinis ir žymus protinis atsilikimas.
Uždaviniai:
1. Apžvelgti vidutinį ir žymų intelekto sutrikimus turinčių mokinių mąstymo, atminties, dėmesio, suvokimo, kalbos ir kalbėjimo, elgesio bei mokymosi motyvacijos ypatumus.
2. Ištirti vidutinio ir žymaus protinio atsilikimo ugdytinių gebėjimą pažinti medžiagas ir jų savybes, fizikinius reiškinius, supratimą apie jas bei vertybines nuostatas.

Vidutinio ir žymaus intelekto sutrikimo mokinių
mąstymo, atminties, dėmesio, suvokimo, kalbos ir kalbėjimo,
elgesio bei mokymosi motyvacijos ypatumai

Vidutinis ir žymus protinis atsilikimas pamatomas labai anksti, nes pažeidimai labai žymūs. Šiems vaikams būdingi psichikos sutrikimai: mąstymo, kalbos, atminties, dėmesio, emocinės - valios sferos. Šią temą išsamiai nagrinėjo A.R. Maleris, G.V. Cikotas.
Labai įdomus ir pažangus požiūris į protinį atsilikimą ir protiškai atsiliekančius asmenis yra išsakytas Daniel P. Hallahan, James M. Kaufman knygoje "Ypatingieji mokiniai. Specialiojo ugdymo įvadas" . Joje "protinis atsilikimas apibrėžiamas kaip būklė, kuri gali pagerėti ir kuri nebūtinai yra nekintanti" Dabar ne tik manoma, kad galima pagerinti protiškai atsilikusiųjų žmonių funkcionavimą, bet ir tikima, kad jų būklė gali žymiai pagerėti, taikant mokomąsias ugdymo programas, vertinamas teigiamas jų poveikis asmeniui. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-12-08
DalykasSpecialiosios pedagogikos kursinis darbas
KategorijaPedagogika >  Specialioji pedagogika
TipasKursiniai darbai
Apimtis16 puslapių 
Literatūros šaltiniai13 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis66.18 KB
Autoriusvaida
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2005 m
Klasė/kursas4
Mokytojas/DėstytojasMaciukaitė
Švietimo institucijaŠiaulių Universitetas
FakultetasSocialinės gerovės ir negalės studijų fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Vidutinio ir zymaus protinio atsilikimo ugdytiniu medziagu ir ju savybiu ir fizikiniu reiskiniu pazinimo zinios supratimas ir vertybines nuostatos [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 16 puslapių 
  • Šiaulių Universitetas / 4 Klasė/kursas
  • Maciukaitė
  • 2005 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą