Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Psichologija>Asmenybės psichologija>Autistiškų vaikų bendravimo ugdymas
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Autistiškų vaikų bendravimo ugdymas

  
 
 
123456789101112
Aprašymas

Įvadas. Autizmo priežastys. Komunikacijos sutrikimo laipsnis. Bendravimo ugdymas. Emocinio vystymosi sutrikimai. Išvados.

Ištrauka

Autizmo sąvoką įvairūs autoriai apibūdina skirtingai. R. Ivoškuvienės ir J. Balčiūnaitės knygoje "Autistiškų vaikų ugdymas" (2002 m.) autizmas yra apibūdinamas, kaip sudėtingas raidos sutrikimas, pasireiškiantis socialinės sąveikos, verbalinio ir neverbalinio bendravimo, vaizduotės, interesų ir panašūs nenormalumai. Knygoje "Specialiųjų poreikių vaikai" (Š. 1998 m.) Autizmas tai sutrikimas, pasireiškiantis uždarumu savyje, nutolimu nuo realaus pasaulio." "Medicina" (2002 m. 38/4) rašo: "Vaikų autizmas vienas sunkiausių sutrikimų, su kuriais susiduria vaikų psichiatrai."
Autizmas – retokas sutrikimas. Literatūroje pateikti duomenys rodo, jog pastaruoju metu autizmu pasižyminčių asmenų daugėja.
S. Lesinskienė, D. Pūras, A. Kajokienė, J. Šenina (2001 m.) nurodo, kad Vilniuje iš 10.000 vaikų 11,8 pasižymi autizmu.
Šiauliuose 2002 metais iš 28160 vaikų lankančių ikimokyklinio ugdymo įstaigas nuo 3 metų ir bendrojo lavinimo mokyklas, PPT 31 vaikui nustatytas autizmas, t.y. iš 10.000 vaikų 10,8. santykis tarp berniukų ir mergaičių yra 3:1.
Lietuvoje apie vaikus, pasižyminčius autizmo sindromu, plačiau pradėta kalbėti prieš 10 metų.
Jau ankstyvoje kudikystėje atkreipiamas dėmesys į keistoką vaikų elgesį. Vienas iš pirmųjų autizmo požymių yra vaiko bendravimo stoka. Jis nemėgsta myluotis, glaustytis ir pan. Toks vaikas gyvena savo uždarame pasaulėlyje ir nejaučia poreikio bendrauti.Jie kitaip suvokia supantį pasaulį negu sveikivaikai, todėl jiems sunku bendrauti mokykloje, darbe, šeimoje. Jie negali patys užmegsti kontakto arba jį priimti. Atrodo, kad jie nekreipia dėmesio nei į tėvus, nei į aplinką. Kadangi manau, kad bendravimas yra labai svarbus žmogui, todėl norėčiau parašyti, kaip vaikai autistai mokomi bendrauti su aplinkiniais.
Literatūros lietuvių kalba apie šį sindromą, nedaug pavyko surasti. Rašydama šį referatą rėmiausi R. Ivoškuvienės ir J. Balčiūnaitės knyga "Autistškų vaikų ugdymas", Ambrukaitienės ir R. Ivoškuvienės knyga "Vaikų autizmas", ir M. Rothenberg "Vaikai smaragdo akimis".

Nusakyti autizmo priežastis yra gana sudėtinga. Knygoje "Autistiškų vaikų ugdymas" yra išskirtos keturios autizmo aiškinimo teorijos:
1) psichologinė;
2) biologinė;
3) organinė – neurologinė;
4) genetinė.
Plačiau aptarsiu psichologines autizmo priežastis.
Regina Ivoškuvienė ir Jurgita Balčiūnaitė rašo (2002, p. 13) , "kad dėl vaiko raidos ir elgesio sutrikimų kalti tėvai. Netinkama šeimos aplinka laikoma autizmą sukeliančiu pagrindiniu veiksniu. Vienas žymiausių šios teorijos šalininkų yra B. Bettelheim (1976). Jis manė, kad tėvai nepakankamai skiria dėmesio vaikams, slopina jų socialinį elgesį ir bendravimą.
Autorius, remdamasis savo prisiminimais apie praleistą laiką nacių koncentracijos stovyklose, pažymėjo vaikų, turinčių autistiškų požymių, ir kalinių vaikų, su kuriais dirbo, panašumus. B. Bettelheim nuomone, socialinės sąveikos trūkumai pasireiškia todėl, jog koncentracijos stovyklų kaliniams buvo ribojamas savarankiškumas, vaikams nebuvo leidžiama bendrauti ir pan. Panašų poveikį kaip nurodo B. Bettelheim, vaikams darė jų šeimos siekdamos reguliuoti vaiko elgesį ir aplinką. Autorius taip pat pažymi, kad kartais vaikams buvo per daug padedama (neleidžiama pasiimti žaislų ir t.t.), o kartais tėvai visai neskirdavo dėmesio. Dėl tokio tėvų elgesio vaikai netenka kontaktų su pasauliu ir todėl jiems susiformuoja autizmas.
Manoma kad autistiški vaikai suvokia savo aplinką kaip labai šaltą, grėsmingą ir priešišką. Nuo tokios aplinkos jie atsiriboja ir užsidaro. Tai lyg reakcija į nepalankias tėvų asmenybes ar kitas vaikui priešiškas aplinkybes (įvairūs šeimos stresai ir pan.)."
Komu nikacijos sutrikimo laipsnis yra nevienodas. Lengvesniais sutrikimų atvejais vaikams įmanomas elektyvusis kontaktas. Įprastoje aplinkoje su kai kuriais asmenimis jie bendrauja, tačiau tie patys vaikai svetimoje aplinkoje visiškai užsisklendžia. Bandymas įtraukti į bendravimą sukelia nerimą, įtampą, vaikai pradeda blaškytis, o kartais aplinkinius visiškai ignoruoja – rėkia ar ieško kitų savisaugos būdų. Pirmenybę teikia negyviems daiktams, bet ne žmonėms. Kartais vaikai prisiriša prie vieno iš artimųjų ir skaudžiai išgyvena, kai to žmogaus nėra. Bendravimą apsunkina jausminės sferos sutrikimai. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-11-06
DalykasAsmenybės psichologijos referatas
KategorijaPsichologija >  Asmenybės psichologija
TipasReferatai
Apimtis11 puslapių 
Literatūros šaltiniai7
Dydis15.16 KB
Autoriusrovaras
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai2004 m
Klasė/kursas2
Švietimo institucijaŠiaulių Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Autistisku vaiku bendravimo ugdymas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 11 puslapių 
  • Šiaulių Universitetas / 2 Klasė/kursas
  • 2004 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą