Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Psichologija>Raidos psichologija>Emocijų vaidmuo auklėjimo procese
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Emocijų vaidmuo auklėjimo procese

  
 
 
123456789
Aprašymas

Įvadas. Emocijos kaip tikrovės reikšmingumo atspindys. Emocijų psichofiziologinis pagrindas. Jausmų pažinimas ir emocinės problemos. Pozityvių emocinių išgyvenimų auklėjamasis vaidmuo. Išvados.

Ištrauka

Kad auklėjimas būtinas, nurodo žmogaus prigimtis. Apie ją įvairiai kalbama. Vieni sako, kad ji esanti biologinė, kiti – socialinė, treti – laisva, vėl kiti – gera, bloga, nei gera, nei bloga, bet turinti daug užuomazgų daryti gera ar bloga. Tai kraštutinės pažiūros, nebent paskutinioji teisingai įžvelgia neutralią gėrio ar blogio atžvilgiu žmogaus prigimtį. Vis dėl to I. Kantas sako: "Žmogui duotos tik gėrio užuomazgos".
Kokia žmogaus prigimtis, lengva suvokti stebint vos gimusį kūdikį. Jis bejėgis, silpnas, jautrus aplinkos dirginimams, bet spontaniškas ir aktyvus bei reaktyvus verksmu, šypsniu, judesiais. Kitų gyvūnų naujagimiai bemat sutvirtėja, žmogaus vaikui reikia bent 16 – 20 metų aktyvios pagalbos, kol jis tampa savarankiškas. Auklėjimas ir yra ta pagalba, pasireiškianti pirmiausia globa, maitinimu, priežiūra, kad vaikas išliktų gyvas, tvirtėtų jo kūnas ir santykiai su aplinka.
Žmogus gimsta atsinešdamas taip pat vidinių duomenų, kuriuose glūdi būsimos saviraiškos pradmenys: temperamento, gabumų bei intelekto, kalbos, emocijų. Šių pradmenų išsiskleidimas priklauso nuo vaiko aktyvios sąveikos su žmonių ir daiktų aplinka.
Emocinių santykių su pasauliu formavimas susijęs su intelektiniais santykiais. Jausmas, kaip pradinė intelekto forma, reiškiasi ko nors suvokto vertinimu.
Jausmu vadiname tokius išgyvenimus, kaip pavydas, pyktis, baimė, liūdesys, gailestis, kilnumas, sąžinės graužimas, nuostaba, išdidumas, gėda ir kt. Šie pavyzdžiai rodo, kaip asmuo reaguoja į tai, ką jis suvokė stebėdamas daiktus, situacijas, save. Jausmas – tai mūsų sąmonės turinio (sąvokinių, sąvokų, vaizdinių) jaudinantis organizmą malonumo ar nemalonumo išgyvenimas. Jis keičiasi, kai keičiasi objektų, situacijų, savęs suvokimas.
Emocijų prigimtis kitokia. Jeigu jausmai yra suvokimo, pojūčių palydovas, epifenomenas, jeigu jie kinta priklausomai nuo suvokimo turinio, tai emocijos turi apibrėžtą pradžią, tėkmės būdą. Be to, emocijos skirtingai praneša mums apie objektą. Jeigu jausmai yra reakcijos į suvokimo ir pojūčių turinį, turi kūno veiklą reguliuojančią reikšmę, tai emocijos asmeniui praneša objektų ar situacijų svarbą, prasmę. Jos tai gali atlikti dėl to, kad pačios yra susijusios su asmenybės nuostatomis, požiūriais, kurie ir leidžia vertinti aplinkos objektų, žmonių, situacijų prasmę bei svarbą. Tad emocijas galima klasifikuoti pagal jų nuostatas: socialines, ekonomines, moralines, tautines, kultūros, intelektines, religines ir kt.
Emocijų reikšmės supratimas padeda atskleisti uždavinius asmenybės auklėjimui.
Asmenybės doroviniams įsitikinimams ugdyti lemiamą reikšmę turi emocijos, aukštesniųjų jausmų išgyvenimas. Todėl auklėjant dorovingą asmenybę, neapsieinama nesukėlus pasigėrėjimo, džiaugsmo ar pasibjaurėjimo, liūdesio jausmų. Tam yra daug vaizdinių metodų (geri kino filmai, poezija, emocingas pasakojimas). Auklėtinis įgyja gebėjimą džiaugtis ar piktintis gerais ar negerais poelgiais. Emocija tampa svarbiu sulaikančiu nuo blogio ir skatinančiu gėrį veiksniu. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-05-18
DalykasRaidos psichologijos referatas
KategorijaPsichologija >  Raidos psichologija
TipasReferatai
Apimtis7 puslapiai 
Literatūros šaltiniai3
Dydis16.8 KB
Autoriusprincese
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas11
Švietimo institucijaKlaipėdos Simono Dacho vidurinė mokykla
Failo pavadinimasMicrosoft Word Emociju vaidmuo auklejimo procese [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 7 puslapiai 
  • Klaipėdos Simono Dacho vidurinė mokykla / 11 Klasė/kursas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą