Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Psichologija>Raidos psichologija>Asmenybės raida ir ugdymas
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Asmenybės raida ir ugdymas

  
 
 
12345678910111213141516
Aprašymas

Įvadas. Asmenybės raidos problemos. Asmenybės savęs vertinimas. Vaiko vystymosi, auklėjimo ir mokymo sąveika. Asmenybės vystymosi veiksniai. Asmenybės pozicija ir veikla. Visapusiška asmenybė – ugdymo tikslas. Kaip išugdyti tokią asmenybę? Ugdytojo metodai. Žmogaus pažinimo metodas. Kūrybiškumo ugdymas ir vertinimas. Kūrybiškumo vertinimas. Verbalinio kūrybiškumo užduotys. Išvados.

Ištrauka

Pedagoginė psichologija nagrinėja mokymo proceso psichologinius klausimus, pažinimo proceso formavimąsi, protinio vystymosi kriterijus. Nustatoma kokiomis sąlygomis pasiekiamas geriausias efektas. Taip pat nagrinėja pedagoginio bendravimo klausimus, mokinių ir mokytojų tarpusavio santykių problemas, mokinių individualaus priėjimo principus, individualių skirtumų psichologiją. Pagrindinis objektas pedagoginėje psichologijoje – vaikas. Kad susiformuotų visapusiška, brandi asmenybė įtakoja ir paveldėjimas, ir aplinka, kurioje svarbų vaidmenį vaidina ugdymas. O taip pat ir žmogaus veikla, jo prisitaikymas prie esamų sąlygų. Žmogus, būdamas aplinkos dalimi, joje veikdamas ir ją keisdamas, tuo pat metu ir pats keičiasi. Dirbant, mokantis, sąveikos su aplinka procese vyksta įvairiapusis žmogaus vystymasis, formuojasi jo sąmonė, plėtojasi įvairios bendražmogiškosios savybės, individualūs bruožai. Asmenybė – tai žmogus kaip visuomeninė, protinga būtybė, gebanti dirbti, turinti savitus psichikos ir socialinius bruožus. Asmenybės individualumą labiausiai parodo skirtingi charakterio ir temperamento bruožai, skirtingi gebėjimai ir skirtinga kūrybinė veikla.
Asmenybės struktūra – tai jos karkasas, bet jis nėra kažkoks sustingęs darinys. Ugdymo procesas asmenybę keičia, taigi keičiasi ir jos karkasas: intelektas, veiklos motyvacija, charakteris. Kitimą skatina daugelis veiksnių, todėl žmogus įvairiais amžiaus tarpsniais būna lyg kitoks, įgyja individualių skirtybių. Kompetentingas, sumanus pedagogas pateiks vaikui intelektinę pakylą, ant kurios šis turi užlipti. Kad asmenybė vystytųsi, reikia nuolat orientuoti vis į sudėtingesnius dalykus. Taip vaikas, padedamas suaugusiojo, pereis į sudėtingesnius funkcionavimo lygmenis. Žinojimas, įgytas socialinės sąveikos metu, pasidaro individualiu, individualus žinojimas plečiasi ir sudėtingėja. Galiausiai taip susiformuoja tam tikroje bendruomenėje sėkmingai funkcionuojantis suaugęs žmogus. Pedagogo pasitikėjimas žmogumi, optimizmas, gerai organizuotas ugdymas darys įtaką vaiko asmenybei, kuri kinta ir vystosi. Žinant individualias ugdytinių skirtybes, galima efektyviai veikti norima kryptimi besiformuojančią asmenybę, padėti jai tobulėti. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-10-17
DalykasRaidos psichologijos referatas
KategorijaPsichologija >  Raidos psichologija
TipasReferatai
Apimtis15 puslapių 
Literatūros šaltiniai5
Dydis25.44 KB
AutoriusTikrove
Viso autoriaus darbų65 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas2
Švietimo institucijaVilniaus Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Asmenybes raida ir ugdymas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 15 puslapių 
  • Vilniaus Universitetas / 2 Klasė/kursas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą