Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Rinkodara>Kainodara>Įmonės kainodaros analizė: UAB "Estėja"
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Įmonės kainodaros analizė: UAB "Estėja"

  
 
 
123456789101112131415161718192021222324252627
Aprašymas

Įvadas. Estėja - firma žvejams. Kainodaros analizė. Tenoriniai kainodaros aspektai. Kainodaros politika. Kainodaros politikos tikslai. Prekės gyvavimo ciklo kainų politika. Įvedimo stadija. Augimo stadija. Brandos stadija. Smukimo stadija. Pagrindinės kainodaros strategijos. Kainų strategijos rengimo etapai. Kainodaros metodai. Kainos nustatymas prekės išlaidų pagrindu. Kainos nustatymas vertės pagrindu. Vidinės kainodaros sistema. Kainų nuolaidų sistema. UAB "Estrėja" kainodaros analizė. Kainos nustatymas pagal prekių grupes. Kainos nustatymas pagal vartotojų grupes. Cikliškumo pagal metų laikus įtaka kainoms. Taikomos nuolaidos. Išvados.

Ištrauka

Prekė patenka vartotojui per mainų procesą. Santykis, kuriuo prekės mainomos viena į kitą ir kuris išreikštas pinigais, yra kaina. Tarpininkaujant kainai, vyksta prekių mainai. Todėl kaina yra pagrindinis viso prekinio ūkio reguliatorius ir labai svarbus socialinių ir ekonominių santykių elementas. Prekių kainų svyravimai nulemia tai, kad gamyba vyktų remiantis paklausa. Rinkos kainos lygis rodo, ar prekės gamybą reikia padidinti, ar sumažinti. Kaina yra tarsi barometras, rodantis prekės trūkumą ar jos perteklių, palyginti su visuomenės poreikiu rinkoje. Tai svarbus kiekvienos firmos rodiklis, nes pagrindinė jos funkcija - garantuoti įplaukas iš prekių pardavimo. Be to, kaina labai svarbi ir prekių vartotojams, todėl ji nulemia santykius tarp firmos bei prekių rinkos. Firmai dirbant rinkos sąlygomis, kaina yra vienas iš jos bendrosios politikos elementų.
Įmonėje kainodaros klausimai turėtų būti nagrinėjami jos bendrame marketingo veiklos kontekste. Tai reiškia, kad, prieš pradedant spręsti kainodaros klausimus, įmonė turi apsispręsti, kokios rinkos yra perspektyvios, kokiais išskirtinumais įmonė disponuoja, kas yra jos tikslinis vartotojas ir t.t. Tik išsisprendus šiuos klausimus galima pradėti galutinai formuoti kainų politiką įmonėje.
Rinkos sąlygomis kainų teorijos ir praktikos plėtojimo klausimai itin svarbūs. Kainodaros problemos ekonomikoje visada buvo gana sudėtingos ir nepakankamai ištirtos. Per jas reguliuojamas visas gamybos ir prekybos procesas. Kainoms būdingos apskaitos, agregavimo, kontrolės, mokėjimų ir pajamų susidarymo, išteklių paskirstymo funkcijos. Jos yra svarbi įvairių ekonominės sistemos subjektų skatinimo priemonė. Kartu su finansų bei kredito sistema ir pajamų politika kainos efektyviai veikia paklausą ir pasiūlą. Todėl jos yra ne tik aktyvus prekių rinkos elementas, bet gali būti naudojamos ir rinkos konjunktūrai įvertinti bei reguliuoti. Taigi pasiūlos ir paklausos bei kainų tarpusavio ryšio tyrinėjimai yra ypač svarbūs, analizuojant kainodaros teoriją ir praktiką.
Konkretų kainų tam tikru momentu lygis priklauso nuo gamybinių jėgų, rinkos išsivystymo, jos segmentiškumo ir sektoriškumo; nuo tarpinio ir galutinio vartojimo; nuo to, kiek ir kokių agentų veikia rinkoje. Konkrečios prekės kaina gali priklausyti ir nuo neekonominių veiksnių, pavyzdžiui, nuo valstybės požiūrio į tam tikrų prekių gamybą bei realizavimą (dotacijų sistema, lengvatiniai mokesčiai, muitai ir t.t.). Taigi kainodara yra visų kainą formuojančių bei psichologinių, socialinių, politinių, rinkos ir kitų veiksnių sintezė. Tai gamybą veikiantis priemonių kompleksas, nustatant kainų lygį, dinamiką ir santykius, parenkant reikalingą kainodaros strategiją. Kainodara – sudėtingas procesas, todėl labai svarbu kuo geriau jį ištirti. Kad prekių mainai būtų efektyvūs, būtina gerai išmanyti, kaip formuojamos kainos ne tik vidaus, bet ir užsienio rinkoje.
Teoriniai mikroekonomikos teiginiai apie kainą ir vertę kainodaroje suprantami daug konkrečiau. Kainodara tiria kainos formavimo klausimus pardavėjo ir pirkėjo veiksmų motyvavimo požiūriu.
Kainodara neatsiejamai susijusi su marketingu, nes kainos nustatyti ir keisti negalima izoliuotai -jas reikia derinti su visu marketingo kompleksu.
Ekonominės analizės teorija duoda kainodarai sisteminį požiūrį į nagrinėjamus reiškinius, balansinį ir veiksnių analizės metodą, kurie leidžia įvertinti veiksnių poveikį įvairiais lygmenimis. Kainodara naudojasi bendraisiais ekonominės ir kainų statistikos metodais Statistinis rinkos kainų tyrimas remiasi atrankos metodu, kai reikia parinkti šalies, regiono, firmos prekių visumos reprezentacines prekes atstoves. Kainų dinamikai tirti naudojama kainų indeksų sistema. Gamybos ir cirkuliacijos išlaidų apskaita yra neatskiriama kainodaros dalis, kadangi yra labai svarbu sumažinti išlaidas - tai garantuoja lankstumą nustatant ir keičiant kainas.





Darbo tikslas – panagrinėti kainodaros įtaką įmonės nenuostolingai veiklai ir kaip įmonės naudoja kainodarą.
Darbo objektas – kainodaros analizė UAB"Estrėja".
Darbo uždaviniai:
1. kainodaros svarba paklausos nustatyme;
2. išsiaiškinti kainų politikos esmę ir tikslus;
3. panagrinėti kainų politikos rūšis (strategijas);
4. panagrinėti kainos nustatymo metodus;
5. aptarti įmonės vidinę kainodarą ir taikomas nuolaidas pirkėjams;
6. teorijos pagrindimas praktika, remiantis įmone. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-03-14
DalykasKainodaros kursinis darbas
KategorijaRinkodara >  Kainodara
TipasKursiniai darbai
Apimtis25 puslapiai 
Literatūros šaltiniai5
Dydis122.53 KB
AutoriusTadas
Viso autoriaus darbų4 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas2
Švietimo institucijaKauno Technologijos Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Imones kainodaros analize [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 25 puslapiai 
  • Kauno Technologijos Universitetas / 2 Klasė/kursas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą